Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 36 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 306 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ANDERStG | 2008-10-16 20:50 | |
![]() | Till och med bättre än att ta livet av sig (väntevärde 0) får jag påpeka. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-10-16 20:54 | |
![]() | Jag är fisk och ikväll ska det bli en resa jag aldrig kommer glömma. | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-10-17 16:30 | |
![]() | ANDERStG, visst stämmer ditt resonemang så länge man bara skrapar på ytan, men du glömmer skillnaden mellan antidepressiva och öl, din tes håller om vi talar om psykofarmaka, men öl i tillräcklig mängd kommer att förkorta Person As liv drastiskt och därmed minska hans lidande exponentiellt, eftersom man naturligtivs lider mer intensivt ju äldre man blir. Därför vågar jag påstå att Person A trots allt bör lägga sina pengar på att supa ihjäl sig snarare än falska förhoppningar på lottorader. Person A har dessutom aldrig haft nån större lycka med något i sitt liv vilket i sin tur förklarar hans dragning till både alkohol och spel. | |
| ANDERStG | 2008-10-17 16:46 | |
![]() | Jag är osäker på om den smärtlindrande effekten kan ta A över 0-nivån. Då går det snabbare att ta livet av sig på annat vis. "Person A har dessutom aldrig haft nån större lycka med något i sitt liv" Tror du nu plötsligt att slumpen är partisk? | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-10-17 17:02 | |
![]() | ANDERStG, naturligtvis är slumpen partisk, varför skulle annars fullständigt jämlika människor skaffa tråkiga jobb? Varken du eller jag har väl påstått att lotteri är det bästa sättet för själslig lindring, jag hävdar ju bestämt att det är en mycket dåligt metod... att svälja en handgranat skulle bota Person A från depressionen på ett par sekunder. | |
| ANDERStG | 2008-10-17 19:33 | |
![]() | Jag påstår att med en viss typ av värderingar så kan det vara det väntevärdesmässigt riktiga beslutet. Sen kan man ju också ha att göra med en risk-aversiv investerare. Du menar tråkigare jobb än deras jämlikar? Varför ger inte tärningen 6 prickar varje gång trots att sidorna är lika sannolika? Logiskt fel någonstans. | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-10-17 21:21 | |
![]() | ANDERStG, en jämlik tärning har bara sexor | |
| ANDERStG | 2008-10-17 21:28 | |
![]() | Aha, svidande kritik av jämlikhetstänkandet. Du kanske har nåt gemensamt med nationalistnihilisterna. | |
| MatsJoel | 2008-10-17 22:45 | |
![]() | Är det inte snarare så att man lider mer intensivt ju närmare döden man kommer oavsett ålder? Sen kan man ju inte bortse från nöjet/spänningen med själva spelandet, dvs att man exempelvis kan 'tjäna' livsglädje på att spela poker så länge man inte förlorar *för* mycket pengar. | |