Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 304 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bolerria | 2008-10-16 22:37 | |
![]() | När jag gjorde praktik på en sluten psykosavdelning slogs jag av hur ovanligt många som hade vanföreställningar kring religion. | |
| SämstpåBeta | 2008-10-16 22:57 | |
![]() | kan vi alltså göra koppling mellan galenskap och religion månne? Skoja ba! | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-16 23:00 | |
![]() | sämst: är du kristen? *undrar* | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-10-16 23:27 | |
![]() | vulcan, tack :) En sån har jag behövt länge, men hur fungerar det? Gör ni hembesök eller har ni ett ateistiskt tempel av nåt slag dit man kan gå? | |
| DennisPlz | 2008-10-16 23:30 | |
![]() | ord: Soft i Sthlm & SM i Göteborg. | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2008-10-16 23:36 | |
![]() | kanske ateister inte behöver spirutalism , gnotsiska tvivel för att ta sig en jävel på pubben och gå hem med den feta bruden som man igentligen hatar utan för den delen gå till ett tempel för att beklaga det syndiga köttet. | |
| vulcan | 2008-10-17 09:23 | |
![]() | Man kan få ställa frågor här i tråden också enligt FAQ-mönster: Q: Skapade Gud Människan till sin avbild eller Människan Gud till sin? A: Använd fantasin så ger sig svaret av sig själv! | |
| skogsturken | 2008-10-17 09:49 | |
![]() | Ja, den vidrigaste svenska ateisten det måste nog tusan vara jag det! Jag formligen avskyr allt som har med religion och göra. Om Vi människor i stället lägger kraft, kärlek och energi på att lösa dagens problem tror jag på en bättre värld. Att frossa i gamla religiösa urkunder och sen tolka dem på sitt eget sätt skapar bara förvirring. Stig Dagerman: " Jorden kan du inte göra om. Stilla din häftiga själ. Endast en sak kan du göra, en annan människa väl". Kramas mer! Må jag brinna i Gehenna!! | |
| PappaMonster - Ej medlem längre | 2008-10-17 09:57 | |
![]() | Eftersom Vulcan tagit initiativet till en Fan-ta-Alla-Queerfundamen talister, så kan jag med gott samvete köra min favorit. Q: Blir man ful av att tro på gud eller tror man på gud för att man är ful? A: ... | |
| mrperfect | 2008-10-17 10:40 | |
![]() | Linn79 Kan du utveckla det? Jag har haft ett par troende arbetskamrater, missionförbundare och de hade aldrig sett gud , men de trodde på honom ändå då jag frågade hur de kunde tro ändå så svarade de att det måste finnas något... fast de förstod inte... Va Carola tycker borde jag ha frågat då jag träffade henne, men då visste jag inte att den här tråden skulle skapas :) | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-10-17 10:59 | |
![]() | vulcan, fantasin som i vilda spekulationer om att liv uppstår av sig självt om man bara väntar en stund? Ja ja, fantasi äger, tror de som skrev Bibeln hade en god portion de också. Har inte ett flertal evolutionstroende på senare reviderat sin åsikt och börjat hävda att livet kommer från jymden? Lite festligt att använda argumentet att "livet trillade ner från himlen..." för att kontra "livet trillade ner från himlen... med flit". Känns dessutom bergsäkert när man ändrar en hörnsten som om inget hade hänt, antar att Dawkins får fällas in under fliken era "katoliker" :) PappaMonster, Själv blev jag religiös enbart för att jag var osäker på mitt utseende, ytan är trots allt det första vi ser hos varandra. | |
| kaai - Ej medlem längre | 2008-10-17 11:00 | |
![]() | är denna tråd ens vettig,, det skapar ju bara småbråk,, snacka om oseriöst.. :P | |
| mrperfect | 2008-10-17 11:01 | |
![]() | Bolerria..det förvånar mig inte, kan du ge något exempel utan att bryta mot tystnadsplikten? | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-10-17 11:04 | |
![]() | kaai, det blir extra festligt när man ser att det med övervägande majoritet är ateisterna som gnabbas och fjantar, man kunde nästan tro att de var religiösa som di håller på ;) | |
| kaai - Ej medlem längre | 2008-10-17 11:05 | |
![]() | mjo,, men att dem kommer igång,, då blir det så jobbigt, och sen blir alla ledsna :P | |
| ANDERStG | 2008-10-17 11:29 | |
![]() | ordis: Vad följer du för rättesnöre om det inte är bibeln? Kommentera förresten mitt resonemang i din charlatantråd. | |
| Dyslekso | 2008-10-17 11:33 | |
![]() | Funderar på att sluta kalla mig för ateist...det verkar så okonstruktivt och svettigt att använda en negativt definierad beteckning på sin egen tro. Man skulle ju inte kalla sig anti-månengjordavostist heller. Hoppas inte det var mig du syftade på tidigare ordhämnaren, trots allt finns det inte så många ateistiskt debatterande individer här...lite lömskt att bara säga A... | |
| ANDERStG | 2008-10-17 11:38 | |
![]() | Speciellt som vissa ateister predikar lika frenetiskt som trosutövare. Stötte förresten på en nihilistsida för ett tag sedan. Några roliga propagandaplanscher men långa filosofiska utläggningar om att man ofrånkomligen bör dra vissa slutsatser från nihilismen. De verkade sist och slutligen vara ett gäng akademiska extremnationalister. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-17 11:40 | |
![]() | Jag kommer inte på en enda, alla är lika mysiga. | |
| PappaMonster - Ej medlem längre | 2008-10-17 11:42 | |
![]() | Henry Miller skrev att ateister är idioter, den enda vettiga hållningen är att vara agnostiker. Allt enligt Henry alltså. | |