Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 13 |
Mobilspel
| Pågående | 19 401 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| petsofia - Ej medlem längre | 2008-10-19 03:38 | |
![]() | jag är ryss. har inte mycket mer att skriva om det, är nöjd :) | |
| SämstpåBeta | 2008-10-19 04:04 | |
![]() | själv ska jag ha 6 biologiska syskon som jag tyvärr aldrig träffat! | |
| pentrollet | 2008-10-19 08:41 | |
![]() | oj...jaha...låter spännande. Vill du träffa dem? | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-19 10:08 | |
![]() | sämst: berätta om dina minnen INNAN du blev adopterad. Herregud, 4 år det är en känslig grej att byta land då bara sådär. Var du på barnhem? gatan? vad? Det är rätt många 70talister som adopterades från Sri Lanka. Vad handlade det om? pengar? Sri Lanka är ju rätt välbärgat idag. Jag är glad jag inte är adopterad. Verkar vara ganska tungt, ifs vad har man att jämföra med? och sen har vi ju de som lyckas. Madonnas unge tex. Eller du sämst! som är en hejare på betapet iaf. nej, men seriöst, fan va tragiskt att lämna sitt hemland (barnhem) vid fyra års ålder, eller var det en lättnad? och är dina svenska föräldrar bra? | |
| SämstpåBeta | 2008-10-19 15:32 | |
![]() | pentrollet: skulle gärna vilja träffa dem. Jag skall vara yngst i syskonskaran, vad jag vet. Men om alla blev lika snygga som mig vet jag inte. Jag har ingen möjlighet att söka upp dem. ryssbrud: Många frågor, svåra frågor. Finns mycket att berätta men vill helst bara skrapa på ytan här. Tar gärna de större frågorna privat! Jag har en lillasyster här i Sverige som också är från SL. Men jag kan säga att jag bodde på barnhem och det var hämskare än hämskt! | |
| SämstpåBeta | 2008-10-19 15:33 | |
![]() | hoppas ni inte tar skrytet på allvar nu! *ler* | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-19 15:36 | |
![]() | usch, barnhem :( men berätta | |
| barbi | 2008-10-27 00:58 | |
![]() | *nyfiken* | |
| SämstpåBeta | 2008-10-28 05:01 | |
![]() | vilka är de största adoptionsländerna nu egentligen? | |
| gnill | 2008-10-28 06:37 | |
![]() | Kina, Vietnam och Indien tror jag hör till de största idag. Men nu har det blivit allt svårare att adoptera öht tror jag, och till en del är det väl ett tecken på att många länder fått det bättre ställt och att de därför adopterar sina barn inom landet. | |
| Noside | 2008-10-28 09:00 | |
![]() | Jag kom från Colombia till ett vintrigt Svedala när jag var drygt 3. Har växt upp i en trygg miljö med två syskon (mina adoptivföräldrars biologiska) Till o från har jag brottats med inre demoner och jag hade en rejäl dip när tonåren var över. Nu är kursen stabil dock :D | |
| Snöa | 2008-10-29 15:51 | |
![]() | Även jag en adopterad på Beta. Kom till Sverige som ett par månadersbaby från Indonesien. | |
| kanamana | 2008-10-29 16:26 | |
![]() | Jag är adopterad från ett lusigt litet arbetarhem i aspudden. Tackar mina adoptivföräldrar varje kväll i bönerna att dom lät mig växa upp på övre östermalm, i trygghet och värme. | |