Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 18 911 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| MissVe | 2011-06-24 08:50 | |
![]() | När mitt första barn flyttade hemifrån så var det ett lyft! Vi fick så otroligt mycket bättre kontakt. När vi kunde mötas som vuxna blev det nya, intressanta samtal och han fick en mer vuxen syn på omvärlden. | |
| klasåkerblmo | 2011-06-24 10:29 | |
![]() | Skitjobbigt. Var - korkat nog - helt oförberedd på mina känslor. En sorglig tid. | |
| Bitte - Administratör | 2011-06-24 10:31 | |
![]() | I bland är jag sugen på att flytta hemifrån tänk att få rå sin egen tid ,utan en massa andra familjemedlemmar att ta hänsyn till Bitte | |
| Mia W | 2011-06-24 10:40 | |
![]() | För många av oss har väl den flytten skett stegvis? Jag var på språkskola i England 4 månader, hemma ett halvår, studier i England ett år och när jag kom hem blev jag tillfrågad om jag tillfälligt ville flytta in i en gammal släktings hus för hon hade just flyttat till ett sjukhem och huset skulle inte stå obebott. Sen köpte jag huset när hon dog och först då var min "känslomässiga" utflyttning från föräldrarna liksom definitiv. | |
| Labret | 2011-06-24 10:44 | |
![]() | Jag flyttade när jag var femton, skulle fylla sexton. Detta i samband med gymnasiestudier på annan ort. Nu, ett år senare ska jag flytta hem igen då min familj ska flytta mera centralt och det är onödigt att betala dubbla hyror ^^ Så ja, nu är planen att jag ska bo hemma de tre kommande åren medans jag går ut gymnasiet iaf (: Det jag kan säga till er tröst, ni som har barn som flyttar i tidig ålder är att det är ofattbart lärorikt! Det är bra att man lär sig i relativt tidig ålder hur allt fungerar tycker jag. | |
| ektis - Ej medlem längre | 2011-06-24 11:18 | |
![]() | jag flyttade när jag var 19,5 ungefär. det kändes jättebra att bara kunna rå om sig själv, även om jag saknade mamma då och då. vilket jag fortfarande gör. men så är det ju: ) tur att telefoner finns. iallafall. haha. | |
| ektis - Ej medlem längre | 2011-06-24 11:19 | |
![]() | eller ja. 19 "flyttade" jag till corsika en sväng (ett halvår), så det var väl lite förberettt och upptrappande då, skulle man kunna säga. haha. | |
| Pandina | 2011-06-24 11:20 | |
![]() | Jag flyttade hemifrån samma dag som jag började packa. Oväntat för de flesta, och en känslomässig tid av plötslig självständighet väntade. Just nu bor jag hos mamma på grund av pågående badrumsrenovering, v 5 av 6. Och vad mycket man har fått lära sig om sig själv sedan sist! (5 år sedan) | |
| Michalia | 2011-06-24 11:21 | |
![]() | Inser att det snart är dags att vinka av den förste. Han kommer hem efter ett utbytesår i USA vilken dag som helst och har tränat på att klara sig själv. Nu är han lika gammal som jag var när jag flyttade, men han är ju bara ett barn, eller..... ;-) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-26 14:02 | |
![]() | 3 ungar har flyttat,19 och 20 åringarna,ska bo hemma till dom är klara med högskolan så dom slipper ta studie lån,meningen är att dom ska bli själv ständiga och flytta hemifrån,men studielån är ingen höjdare bättre dom lånar till hus när dom får jobb,dom som flyttat är hemma ofta endå | |
| Svardfisk | 2011-06-26 14:23 | |
![]() | Jag flyttade när jag var 20 och även om jag haft de bästa föräldrar man kan tänka sig hela uppväxten så var det otroligt skönt att få klara sig själv och bestämma över sitt eget liv på ett helt annat sätt. Har man de ekonomiska förutsättningarna tror jag att det är bra att flytta tidigt! | |
| Klungan | 2011-06-27 15:10 | |
![]() | Inga problem! Ungdomar SKA lämna boet någon gång. Tänk att ha en "hemmadotter" eller "hemmason" i vuxen ålder! Sen får man ju hoppas att man har en hyfsad relation till ev. partner så att man kan utnyttja friheten att göra vad man vill! | |
| Lillamon | 2011-06-28 17:28 | |
![]() | Lämnade boet vid 16 års ålder och det var nog bara bra! Fick en bättre relation till mamma och fick det lättare på många sätt :) | |
| annaHå | 2011-06-29 22:06 | |
![]() | Min äldsta flyttar om en månad, 19 år gammal. Klart att det på sätt och vis blir en saknad, men det är ju precis som det ska att ungarna blir vuxna och börjar reda sig själva. Vi kommer att kunna träffas ofta ändå. | |
| Stenknäck | 2011-06-29 22:21 | |
![]() | Ett tag kändes lite konstigt men herregud vad skönt. Vuxna barn ska inte bo hemma. De ska fixa ett eget liv. Nu för tiden bor ju många hemma tills de gifter sig och jag säger bara det alltså tala om "curling-föräldrar". Nej ungarna ska lämna boet när de gått ut gymnasiet och lära sig ta ansvar för sig själva och de föräldrar som håller på att stickka till dem pengar titt och tätt gör dem en björntjänst. Sen om de bor hemma längre så ska de både visa hänsyn, hjälpa till hemma och betala för sig. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-29 22:30 | |
![]() | jag tycker att det är bra att dom kan bo hemma till dom slutat högskolan,så dom bara behöver ta studielån till universitets studier | |
| Green Potato - Ej medlem längre | 2011-06-29 22:30 | |
![]() | Det är upp till var och en hur dom vill göra. | |
| Tess 08 | 2011-06-29 22:51 | |
![]() | ttiittii?? Hur menar du nu? Om de kan bo hemma medan de studerar på högskola och sedan flytta för universitetsstudier?? Men om man INTE pluggar på tex högskola utan kör på Universitet på en gång? Jag menar det är ju nästan samma sak - högskola och universitet (till exempel Mittuniversitetet hette Mitthögskolan till för några år sedan). | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-29 22:54 | |
![]() | precis, det jag menar är att det är bra med lite studielån | |
| Tess 08 | 2011-06-29 23:20 | |
![]() | Hmm... förstår ändå inte ditt förra inlägg, men det gör ingenting. Jag har gjort allt "baklänges" :) flyttade hemifrån när jag var typ 18 och var gravid, fick fler barn, pluggade lite, fick ett till barn och slutligen pluggade på universitet som 30-åring.... nu är jag lite sugen på att fortsätta läsa lite :) Det går det också!! :) Jag vet att om jag "tvingats" plugga vidare efter gymnasiet hade det inte gått så bra. Jag hade ingen aning om vad jag ville göra och behövde tid att fundera, skaffa erfarenhet och barn :) | |