Spelrum
Giraffen | 29 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 18 |
Inloggade | 47 |
Mobilspel
Pågående | 20 167 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Nunnelunan | 2008-10-26 10:25 | |
![]() | Forts på Bollos kommentar: Berätta, i så fall, även för kvällstidningarna. Då kan du ha chansen att få komma med på bild i media och därefter få betraktas av den stora massan som en av de där som inte förstår att mat kommer från naturen, med allt som det medför! Jag har aldrig slutat handla sallad eller annat, trots att det med jämna mellanrum dyker upp smådjur! Ett storstadsfenomen??? | |
Minta | 2008-10-26 10:37 | |
![]() | Jag förstår inte att butiker inte ger pengar tillbaka för t ex ett salladshuvud med med djur i. Vad vinner de på det? Nej, jag åt inte desserten heller. Jag gav upp ett vrål när jag såg kackerlackorna som jag först trodde var brända delar på pizzan. Då kom de rusande för att tysta ner "skandalen" och erbjuda dessert som tröst. | |
zero_cool | 2008-10-26 10:43 | |
![]() | Men hallå!! Grönsaker och frukt kommer från naturen! Jeee att det gått så långt att man blir förfärad att det kommer med något annat från naturen någån gång... Självklart så är det inte så kul att hitta en insekt eller så men det är ju värre om man hittar en tånagel eller en mutter i så fall... För övrigt så brukar man få någon kompensation som även någon annan sade här i tråden, jag har själv fått det. Jag mejlade och sade att jag kan förstå att det slinker med men att det inte känns så kul, de skickade en presentcheck. | |
Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-10-26 10:49 | |
![]() | Zero_cool förstår vad det handlar om. Klart man förstår att det kan slinka med ngt extra, detta betyder ju dock inte att man behöver uppskatta det. Ser inte riktigt det likhetstecken som några övriga verkar ställa mellan att inte gilla att ha en insekt i salladen och att vara mer eller mindre efterbliven. Ok, insekten ligger i salladen. Är det konstigt att den är där? Nej. Betyder det då att man vill att den ska vara där? Nej. | |
Sotfinger | 2008-10-26 11:03 | |
![]() | Det är väl vettigt att påpeka för producenten att det fanns insekter i salladen, de är säkert tacksamma att få veta det, som Apan säger. Alla vill väl att deras produkter ska vara så bra som möjligt och att kunderna ska bli nöjda. Att KRÄVA ersättning tycker jag däremot är drastiskt. Så farligt var det väl inte. Som sagt, mat kommer från naturen. | |
Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-10-26 11:13 | |
![]() | Sotfinger: Sant, ersättning ska man nog inte kräva. Det är väl först om man inte kan använda produkten alls som det är rimligt att begära sina pengar tillbaka. | |
magga | 2008-10-26 11:22 | |
![]() | Hm æckligt tycker ja. Ga till affæren o berætta det för dem iallafall, sen om du far kompensation eller inte det aterstar ju o se. Men kanske en ursækt, trots att felet ju inte ær deras. Jag köpte en gurka en gang, nær ja skulle börja skæra sag jag en stor æcklig mosad spindel innanför plasten. Usch! | |
magga | 2008-10-26 11:28 | |
![]() | Om det dæremot rör sig om annan mat, gjord i fabrik, sa sjælvklart ska du kræva kompensation. En snigel i ett flingpaket (eller en nyckelring i köttfærslimpan som vi blev serverade en gang i skolan) ær ju inte sa fræscht. | |
Miss_jk | 2008-10-26 11:40 | |
![]() | mrperfect: Ska jag alltså behöva skölja en färdigblandad lunch-sallad? Jag köpte den just för att den var färdig och jag skulle äta den nere vid vattnet på lunchen. Ska jag behöva skölja den så kan jag ju lika bra skita i att köpa en färdig. | |
Zappast - Ej medlem längre | 2008-10-26 15:27 | |
![]() | Det är insekter och insektsägg i all mat vi äter. Vi får i oss gott om extraprotein genom dom utan att vi märker det. | |
RikaM | 2008-10-26 19:56 | |
![]() | Och folk kallar sig vegetarianer?!! :D)) | |
Jarnis86 | 2008-10-27 03:21 | |
![]() | Det är väl mat det med? | |
Stormfrun | 2008-10-27 06:07 | |
![]() | Om du har påse +djur kvar kan jag garantera dig att du får pengarna tillbaka eller en ny påse. Köper man färdig sallad i påse SKA den vara färdig att lägga på tallriken. Lycka till | |
Mimikryp | 2008-10-27 06:35 | |
![]() | Klart att du ska ha ersättning... Kan dock inte säga hur mycket. För inte så länge sedan köpte jag en "friskuslimpa" från Bålstabagarn, bakad samma dag som jag köpte den. Dagen efter skulle jag äta av detta bröd till frukost och då såg jag att det var 5-6 flugor I brödpåsen. Jag kollade att det inte var något hål i påsen, och ringde sedan till det enda telefonnummer som var på förpackningen. Det var tydligen någon form av ta-emot-beställningar-tel efon, men det var som sagt det enda nummer som fanns. Ingen människa som svarade, utan en telefonsvarare. Jag förklarade kort vad som hänt och sa att det vore bra om de kunde höra av sig till mig så vi kunde lösa det hela, och lämnade mina kontaktuppgifter. Jag var absolut inte otrevlig på något sätt. Efter en vecka hade de fortfarande inte hört av sig, så då gick jag till Ica, där jag hade köpt brödet. Rättare sagt, jag var där för att handla annat och nämnde det hela för personalen, men jag hade då inte varken kvitto eller bröd med mig. De var väldigt förstående, frågade vilket bröd det var, kollade att det hade kostat drygt 20 kronor och gav mig då 30 kronor tillbaka. Vad har då detta resulterat i? Självklart köper jag aldrig mer något bröd från Bålstabagarn (eftersom de uppenbarligen har brister i sin tillverkning och de skiter i de kunder som påpekar det), och jag fortsätter gladeligen handla på "mitt" Ica. | |
le-lou | 2008-10-27 08:47 | |
![]() | hitta en larv i min frysta finduspåse med ärtor. ringde Findus, och de skickade en presentcheck på 200 spänn. det var väldigt generöst tyckte jag, eftersom en larv bland ärtor inte kanske är sådär jätteovanligt om man tänker efter. Dock så betalar vi för att få sköljda och beredda grönsaker, och då är det ju klart ett minus om en larv åker med. Inte ovanligt säkerligen. | |
mrperfect | 2008-10-27 20:09 | |
![]() | Morsan hittade för ett par år sedan en glasbit i marmeladen. klagade hos Vinn som sa, du får pengarna tillbaka och klaga även hos distributören. Det blev en kartong att hämta på posten med mat värd 500 spänn som plåster på såren. ( dessbättre behövdes inte plåster i munnen ) | |
Tissan83 | 2008-10-27 21:16 | |
![]() | Jag köpte pulvermos en gång och skulle laga till det men det va massa larver i de! Jag ringde till företaget plus att jag åkte till den affären och visa Jag fick 25kr som komp:( har inte ätit mos sen dess | |