Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 433 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-10-29 02:56 | |
![]() | Svårt att bevisa att hon inte fått betalt redan i och med att hon skrivit under pappren om ägarbyte! Det ska man aldrig göra oavsett om det är bilhandlare eller privatperson! Jag har aldrig släppt ifrån mig handlingarna på en bil innan jag har cash i handen. Undrar om man kan stöldanmäla något som dom har ägarpapper på som hon skrivit under frivilligt? | |
| Mammarie | 2008-10-29 07:45 | |
![]() | Låter väldigt skumt en kompis till oss gick på samma sak för några år sen och han har inte sett röken av vare sig pengar , bil eller denna person igen. Så han/hon har nog blivit blåst såna här säljningsknep ska man aldrig ge sig in i.....sälj bilen på annons själv! | |
| le-lou | 2008-10-29 08:46 | |
![]() | jotack, vi vet ... Jag reagerade med bestörtning när jag fick veta vad hon hade gjort. Mammamarie var detta i stockholm också? | |
| mrperfect | 2008-10-29 13:15 | |
![]() | Ring inte bara polisen utan konsumentverket eller kanske Kommunens konsumentvägledare. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-29 13:18 | |
![]() | Är papperna påskrivna så tillhör bilen den nya ägaren. | |
| remvanrijn | 2008-10-29 13:45 | |
![]() | Sök upp genom bilregistret var bilens nya innehavare bor o tar bilen tbx med en nyckeln du självklart ha sparat | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-29 13:46 | |
![]() | Stjäla den? Låter som en dum idé. | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-29 15:12 | |
![]() | why not? hårt mot hårt som fantomen säger | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-10-29 15:16 | |
![]() | Det låter ju klart suspekt, i ärlighetens namn. Det finns gott om "hästhandlare" där ute, och om det var en blåsning så kan man räkna med att bilen är såld redan. Jag sålde själv en bil (på blocket) och blev uppringd av en snubbe nästa kväll som var på väg att köpa bilen (av den som köpte den av mig). Jag är glad att han ansträngde sig att kolla på Vägverket och kontakta mig, för jag kunde rekommendera honom att INTE köpa bilen, den nya ägaren hade nämligen hakat på en massa oriktigheter kring bilens skick, tidigare ägarförhållanden osv. Det bör dock som remvanrijn säger gå att spåra med hjälp av bilregistret. Nästa köpare har antagligen köpt bilen i god tro dock, så bilen är nog borta och det kan ju bli ett jäkla jobb allt är ordnat. | |
| angie_hell | 2008-10-31 00:30 | |
![]() | nyfiken hur det gått med bilen har det dykt upp några pengar? | |
| tina_tiger - Ej medlem längre | 2008-10-31 10:01 | |
![]() | Säger som flera andra: påskrivet ägarbyte = bilen borta Att åka och hämta den vore nog juridiskt sett stöld. Man har ju i och med sin underskrift godkänt ägarbytet, sedan spelar det ingen roll hur stor eller liten köpeskillingen var. Hårt liv... Men så är det. (Det är därför som man inte ska ha kompletta reg.handlingar liggandes i handskfacket - ett inbrott, en falsk kråka och vips så har bilen bytt ägare...) | |
| micro113 | 2008-10-31 10:36 | |
![]() | Man kan inte på eget bevåg återta bilen, det är stöld...utan man får med stöd av kontraktet försöka driva in pengarna via kronofogden. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-31 10:37 | |
![]() | Kräver inte det en fastställning först via Tingsrätten. | |
| micro113 | 2008-10-31 11:13 | |
![]() | tras Jo det kräver det, men om man lämnar in kravet till kronofogden, så driver de kravet åt en -- dvs skickar ut krav till den det berör och en möjlighet att betala in pengarna -- betalar man inte drivs det till tingsrätten, och får en dom. Kronofogden sköter detta, och eventuella kostnader faller på den som har skulden. | |