Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 19 507 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-11-07 09:36 | |
![]() | Hej! Jag har vid ett flertal tillfällen fått pass samma dag. Polisen eller Tullen ute vid arlanda hade en procedur för temporära pass som man kunde få direkt. Jag vet inte riktigt om det har ändrats på, iom att Svenska Pass AB (numera ägt av ett multinationellt företag) har som ambition att ha multippel biometri inbäddat för kamera igentkänning mm.. men ska titta lite.. Det verkar fortfarande funka vid lite undersökning, det kallas Provisoriskt Pass, och om jag inte minns fel så är dom Rosa! :) www.arlanda.se/sv/Re...oc h-visum/ | |
| Filippa67 - Ej medlem längre | 2008-11-07 09:47 | |
![]() | Ja på Arlanda utfärdar Polisen (dock åker man till Tullhuset där Polisen och Tullen finns belägen) provisoriska pass vilka kostar 980:- och är giltiga för en resa, giltighetstiden är dock 6 månader därför att vissa länder kräver att passet ska ha den giltighetstiden för att du ska få resa in. Är det 3 veckor tills du ska resa så ska du normalt kunna hinna lösa ut ett vanligt pass, precis som skrivits tidigare är det beroende på hög/lågsäsong. Om jag var du skulle jag kasta mig i väg och ansöka om ett pass på vanlig väg och ha tanken på ett provisoriskt i bakfickan =) | |
| asboi | 2008-11-07 11:41 | |
![]() | Det ska ta 5 arbetsdagar så det kan bli längre om det är en helg i vägen, ha en fin resa! | |
| yayasout - Ej medlem längre | 2008-11-07 15:11 | |
![]() | Tack för alla svar. Polistanten lovade att det skulle ta fem arbetsdagar. Det kostade 400 kr och allt gjordes på plats. Man behövde bara ha med ett id-kort. Mycket smidigt ;) | |
| Teppy | 2008-11-07 15:13 | |
![]() | Smidigt! Hoppas ni får en otroligt underbar resa! :) Var ska ni? | |
| yayasout - Ej medlem längre | 2008-11-07 15:25 | |
![]() | Vi vet inte ännu ;) Väntar på så billig resa som möjligt. | |
| poänglös - Ej medlem längre | 2008-11-07 15:51 | |
![]() | Italienska tullare skrattade högt åt mig när jag en gång tvingades visa upp ett chockrosa pass med intejpat foto. Så skaffar ni nödpass och ogillar att bli utskrattade - åk inte till Italien. | |
| Filippa67 - Ej medlem längre | 2008-11-08 09:31 | |
![]() | De nya provisoriska passen som utfärdas i Sverige har integrerade foton numera | |
| Filippa67 - Ej medlem längre | 2008-11-08 09:33 | |
![]() | Sen är det i alla fall i Sverige Gränskontrollanter som kontrollerar dit pass och inte Tullen....även om du ibland kan få visa det där om du blir inplockad... | |
| Quarryman | 2008-11-08 10:23 | |
![]() | Jag passar bara om jag inte kan lägga nåt. Skulle aldrig falla mej in att passa om jag sitter med en rullning på hand, då lägger jag nåt annat istället. | |