Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 19 093 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Intet | 2008-11-26 18:07 | |
![]() | Så du menar att du skulle få ett mkt bättre liv som pensionär om du fick jobba de extra nio månaderna som du missar nu pga varsel? så mkt extra pengar kan det väl knappast generera? | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-11-26 19:39 | |
![]() | Krutmarie: Anmäla dig för att ha förtur till jobb? Existerar inte LAS-ordning längre eller gäller den bara vissa? När vi blev varslade så var facket där direkt och gjorde LAS-lista och svarade på alla våra frågor, även frågor från han som inte var med i facket.. Fast dom gnällde lite om det :) Jag fick hoppa in och jobba vid sjukdom/semestrar de första 6 månaderna sedan fick jag ett gravvik på 35 % och sedan fick jag 50 % och nu är jag uppe i 100 % igen, pga att en sa upp sig! Jag blev uppsagd 2005 pga arbetsbrist och då fick jag 25000:-, fråga inte varifrån för det har jag glömt ... det var något företaget fixade men någon försäkring, eftersom jag varit anställd i företaget i mer än 5 år i sträck och fyllt 40. Hette den något liknande TGB, TFG ?? | |
| Aurora Aurum | 2008-11-26 21:33 | |
![]() | Har man varit anställd mer än 12 månader kan man anmäla förtur på sin arbetsplats. LAS beror på, jobbar du inom staten hänger LAS på befattning och arbetsplats, jobbar du privat gäller det hela företaget | |
| krutmarie | 2008-11-26 22:11 | |
![]() | Aurora jag har varit anställd i 22 år och det är statligt. Det stor iaf i bilagan att man kunde anmäla sig inom 9 mån till förtur. ewaleena, hoppet om ett helt nytt jobb är ju inte så stort när man fyllt 63 :-) | |