Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 153 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| söt gilliv - Ej medlem längre | 2008-11-11 22:50 | |
![]() | livet_leker, men det är ju min poäng... hur kan vi egentligen veta? En del tror jag föds med dessa "syndrom" men andra har bara en klen ursäkt till att uppföra sig såhär... Å andra sidan vem bryr sig? Varför, är inte poängen, utan vad man ska göra åt det. | |
| livet_leker | 2008-11-11 22:51 | |
![]() | ja, får inte dessa hårdast tänkbara straff så tvivlar jag starkt på deras rättsystem oxo, förutom vårt egna. | |
| sanns88 - Ej medlem längre | 2008-11-11 22:54 | |
![]() | men de klart de har störningar i hjärnan. de där med osthyvel sku va perfa. precis, de dör inte, men de blir ganska förstöörda.. | |
| le-lou | 2008-11-11 22:58 | |
![]() | man blir äcklad. | |
| söt gilliv - Ej medlem längre | 2008-11-11 23:02 | |
![]() | Något jag undrar över är... Varör är det så många män (majoritet) som beger sig till ex, Thailand för att ha sex med barn? Och varför slår så många sina barn när de vet vilka skador som kan bli resultatet? Var det verkligen likadant för 100 år sen, eller har det stegrat och blivit värre? Barnaga har man alltid hört talas om men jag menar inte riktigt så... Frågan är då, som många psykologer säger, är det verkligen en "riktig" störning i hjärnan som får folk att göra såhär, eller är det resultatet av en svag människa i brist på fantasi? Sjukt är det hur man än vrider och vänder på det, men... nä, jag kan inte ens försöka... dessa svin SKA kastreras med en slö osthyvel och jag köper VIP biljett. | |
| Zappast - Ej medlem längre | 2008-11-11 23:04 | |
![]() | "Förr i tiden" så skulle väl detta knappt vara straffbart, då barn var egendom, jämte frugan och grisarna. | |
| livet_leker | 2008-11-11 23:08 | |
![]() | barnmisshandel var säkert vanligare förr, incest oxo, men det uppdagades aldrig då som nu | |
| söt gilliv - Ej medlem längre | 2008-11-11 23:10 | |
![]() | Jag syftade inte på huruvida det var straffbart eller ej, utan hur vanligt det var att detta hände överhuvudtaget... JAG vet inte svaret... jag bara undrar.... Men å andra sidan var ju våldtäkter lika vanliga men ingen brydde sig... så vem vet.... | |
| sanns88 - Ej medlem längre | 2008-11-11 23:11 | |
![]() | Man kan nog dra slutsatsen att de VAR vanligare, eftersom de INTE var straffbart då. eller hur? | |
| söt gilliv - Ej medlem längre | 2008-11-11 23:13 | |
![]() | Nej inte direkt... Resor till Thailand var inte lika lätt och inte internet heller... men det spelar väl ingen rock´n´roll.... hursomhelst så är dessa människor svin. Jag står fast vid mitt argument med slöa osthyvlar! | |
| beaujolais - Ej medlem längre | 2008-11-11 23:14 | |
![]() | Fruktansvärt! Men oavsett om man förr ansåg folk o fä vara egendom eller om man gör det än idag - visst måste det vara något riktigt galet sjukt i skallen på folk som begår sådana brott? Eller vilken sorts våldsbrott som helst, mot någon annan människa. Även om någon av en eller annan anledning mår dåligt så är det omöjligen friskt att bete sig på det sättet. Tycker jag alltså. Ni som tycker annat - hur kommer det sig? | |
| Zappast - Ej medlem längre | 2008-11-11 23:15 | |
![]() | sanna88... Inte nödvändigtvis, då det antagligen krävs en speciell typ av människa för att göra detta, som antagligen varken bryr sig om varken moraliska eller rättsliga skrupler... Det man kan säga är att det inte går att påvisa någon sorts ökning genom statistik på många brott då lagar och värderingar har förändrats genom åren. | |
| Zappast - Ej medlem längre | 2008-11-11 23:20 | |
![]() | Denne man (m.fl) har skrivit lite tänkvärt om detta, om någon är intresserad. sv.wikipedia.org/wik...y_ Sarnecki | |
| söt gilliv - Ej medlem längre | 2008-11-11 23:20 | |
![]() | Så sant så... beaujolais, jag tror inte någon tycker det är speciellt friskt om man inte själv har dessa tankar i huvudet... men det är ändock intressant att veta hur det kan komma sig att så många är såpass skadade... Men det kommer vi nog aldrig få reda på dessvärre. Statistiken i skolorna ger ju sina svar och antagligen finns det säkert en, eller fler som gjort sig skyldiga till dessa brott även här på Betapet... Tragiskt och sorgligt, men sant. | |
| Caligatia | 2008-11-11 23:21 | |
![]() | Borde inte det vara en liknande störning att gapa om kastrering med osthyvel (och tom själv anmäla sig frivillig)? Blir världen verkligen en bättre plats av att plåga människor oavsett vilka brott de begått? | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-11-11 23:22 | |
![]() | Finns massvis med männsikor som är helt galet sjuka i huvudet som aldrig mördar någon. De blir tyvärr ofta inburade på sinnessjukhus mot sin vilja. De psykiskt sjuka är förmodligen den mest utsatta/rättslösa gruppen vuxna vi har i samhället. Varför vill ni prompt tro att en tillräknelig person inte skulle kunna göra något sådant här? Droger, alkohol, social bakgrund, narkotika... ni vet ju inget om förövarna... | |
| Zappast - Ej medlem längre | 2008-11-11 23:22 | |
![]() | Caligatia: Bra fråga :) | |
| Zappast - Ej medlem längre | 2008-11-11 23:23 | |
![]() | ... och bra poäng Budalv :) | |
| söt gilliv - Ej medlem längre | 2008-11-11 23:26 | |
![]() | Så du jämför min idé med barnamord och pedofili? Jaha... men då kanske jag ska ange mig själv och sitta av min tid? Haha... patetiskt. Även om man kanske inte alltid menar det bokstavligt talat så finns det ju en grund för det... Och nej, varför ska vi plåga människor som gör andra illa, speciellt barn? Ge dem lite behandling så ska vi se att de snart är ute och gör samma sak igen... Men vad vet jag? Jag är ju bara en liten liten del av mänskligt tyckande... | |
| söt gilliv - Ej medlem längre | 2008-11-11 23:28 | |
![]() | Budalv, Du har en poäng och med det innebär inte att det ger någon rätt att behandla en annan människa illa... Å andra sidan behövs det mer resurser i samhället för att mininera skadorna... | |