Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 19 087 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-11-13 17:57 | |
![]() | Ja, och det är roligt och inspirerande att höra vad andra använder för tekniker för att skapa =) litografier lät spännande, fast vad svårt det verkar att måla motivet spegelvänt samt att trycka det i olika steg... | |
| Mismatch - Ej medlem längre | 2008-11-13 17:59 | |
![]() | Äh, det är väl ingen konst... ;-) | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-13 18:05 | |
![]() | Jag målar också och ritar, och håller på med Photoshop och Illustrator men just nu orkar jag inte | |
| SpelamEr | 2008-11-15 03:19 | |
![]() | svingmatism, försörjer du dig på det eller är det xtraknäck? | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2008-11-15 07:44 | |
![]() | Kul med en tråd om det här. Jag studerade tidigare till guldsmed, guld är ett otroligt "mysigt" och medgörligt material att jobba med. Sen får man onekligen en glad flickvän som en god bieffekt. Jag fotar också mycket och har sedan i våras klivit in i den digitala sfären med all möjligheter det erbjuder. Jag plåtar mycket natur, kort slutartid tycker jag om att jobba med eller det motsatta under förutsättning att jag klarar att hålla kameran stadigt. En av mina bästa bilder är en panorerad bild på en råbock och get, bocken är fryst i språnget medans geten och omgivningen är panorerade. Andreas | |
| Snoosy | 2008-11-15 09:20 | |
![]() | Målar i olja helst :) Gör tomtar å dylikt med cernitlera. Målar på krukor. Pysslar med decopage. Håller i nuläget på med en tomtedocka av kvinnligt kön :) Kul tråd btw | |
| Snoosy | 2008-11-15 09:23 | |
![]() | Caligatia,, förstår vad du menar med perfektionism , är själv av det slaget.. Inte alltid bra. =( Man har så höga krav på sig när det gäller att bli konstnär istället för att pyssla för att det är kul. När det gäller musik har jag kommit till den fasen att jag gör musik för att det är kul. En del gillar det jag gör där. Och det räcker att 1 tycker om min låt för att jag ska bli glad nuförtiden. :) | |
| miss_ia | 2008-11-15 09:27 | |
![]() | Är det svarta fåret i familjen där alla är konstnärer som skapar i akryl, olja, akvarell och kol. Jag är en digital konstnär, på hobbynivå:) Arbetar i photoshop och manipulerar bilder till konst. Har min konst på deviantart.com:) | |
| klibaza | 2008-11-15 09:45 | |
![]() | kul tråd! jag jobbar som bildlärare så det är kul att höra om lite "ovanliga" tekniker. berätta gärna om ni har era alster på nån hemsida, det vore kul att visa eleverna och testa på nåt nytt | |
| swingmatism | 2008-11-15 10:38 | |
![]() | spelamer; Jag studerar för närvarande grafisk design och illustration så det är extraknäck - även om jag gör det för min egen skull. Det som däremot gett mig mest "jobb" har varit förfrågningar om design, främst då för tatueringsmotiv, men även annat lite mer industriorienterat. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-15 11:36 | |
![]() | Är alla svarta får? Det var intressant. Är det så? Alla som upplevde sig som svarta fåret i familjen räck upp en hand. Skulle vara kul att veta , omm an vill svara :) | |
| Snoosy | 2008-11-15 12:05 | |
![]() | beluga,, såg också att hon skrivit fel där.. men tog det som att hon skrev fel.. fattade vad hon menade utan att ifrågasätta :P Så nu ifrågasätter jag dig istället.. Varför märka ord ? :) | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-15 20:44 | |
![]() | "Är det svarta fåret i familjen..." Jag såg inte att hon skrivit fel och ser fortfarande inte. Men nu ser jag att alla i familjen var konstnärer så... Fattade inte vad hon menade och ifrågsätter inte och undrar inte vad hon menade :D | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-11-16 13:29 | |
![]() | Tack för alla nya inlägg! Jag håller med klibaza om att det skulle vara jättekul om någon länkade till sin egen sida med konst, jag har ingen själv, men kanske fixar en så småningom ;-) Har tittat runt en del på deviantart.com som miss_ia nämnde, en toppenbra sida med bland annat tecknad/målad/skriven/fot ografisk konst. | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2009-01-08 18:35 | |
![]() | Är det någon som har förslag på hur man hänger upp de dukar som inte har någon kant på baksidan? Finns det något annat sätt än att köpa en ram med glas om man inte vill skada målningen? Detta skulle jag tänkt på innan jag valde dukar, men men, kanske finns det något som har en bra idé. =) Tacksam för svar! | |
| pion ekrot | 2009-01-08 21:51 | |
![]() | Jag målar och ritar, i de flesta tekniker men med oljemåleri och tusch och blyertsteckning främst. Jag gillar porträtt och hämtar inspiration från naturen, olika processer och annat. Har bara deltagit i grupputställningar i skolsammanhang och sånt än sålänge. Här kan man se lite av vad jag gör: www.dagsrit.com/ och walknotalk.blogspot.com/ Hänga upp dukar utan kant kan man göra med hjälp av såna där vita "kabel/sladdspikar" som man vanligtvis fäster sladdar utefter lister med. Det vore roligt att se mer av vad du gör Candid, och jag har ju faktiskt redan fått en liten kik tack vare din kära mor och jag tycker det var himla sagolikt och fint. Det finns många duktiga här. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-01-08 22:02 | |
![]() | här har jag lite konst men denna sida är inte uppdaterad på evigheter men ta görna en titt www.bibinoris.net | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-01-08 22:03 | |
![]() | pion ekrot jätte fina porträtt du har gjort:D | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-01-08 22:04 | |
![]() | www.bibinoris.net/ | |
| pion ekrot | 2009-01-08 22:23 | |
![]() | Tack bino! :) Varifrån hämtar du inspiration? | |