Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade5
Mobilspel
Pågående19 113

Forumkategorier

Användare Inlägg  
_abc_2008-11-17 23:43
Antal inlägg: 2200

Jag läste fortsättningsartikeln, hade ju uppkommit 5-6 tillfällen då folk hade sett en eller t o m fått med sig bevis på dess existens. Sjukt.

Snurt2008-11-17 23:57
Antal inlägg: 1304

Tjejer får nog inte erbjudande om massaaaas med "happy endings" och prostituerade. Bali hamnar på 40 plats bland de länder jag varit i. Så spara de dryga resekostnaderna till något bättre.

Börja windsurfa istället, mycket lättare och roligare i vågorna! Man slipper paddlandet.

_abc_2008-11-18 00:10

Det har du rätt i angående maaasssaas, men smoggen och svindleri kring pengar då? Höll du också med det som era2 nämnde snurt?

Snurt2008-11-18 00:21
Antal inlägg: 1304

jag bodde ett par år i ryssland så jag har sett de flesta tricks om svartväxling, så det var inte ett problem för mig. Åk någonstans trevligt.
Jag låg inne på hostellet 3 dar pga smoggen, blev dieselförgiftad en gång i skottland..aldrig mer.

Van Kantig2008-11-18 07:24
Antal inlägg: 190

Tyvärr, jag sällarmig till skaran som har negativa erfraneheter av Bali. Det sämsta är berömda Kuta Beach, du kan inte ta ett steg utan efterhängsna försäljare (även tjejer får erbjudande om "maaassaage, madame?"). Utöver det gäller "dolphis, you seee dolphins?" Förutom en massa saker de vill sälja.

När man då flydde till sitt hotellrum för att få vara ifred från denna inte alls avslappnande strandtur, då hängde de (de hade alltså följt efter) utanför balkongen och fortsatte med samma envisa förfrågningar.

Något bra? Det bästa var Ubud, en liten konstnärsby mitt på Bali, alltså ta sig bort från stränderna. De överiga stränderna var antingen för farliga med strömmar eller helt platta med grejer i botten så det var inte speciellt mysigt. Kuta Beach var bra som strand, men omöjligt att vara på p.g.a. ovanstående.

Vi tog oss därifrån till Lombok och Trilivwagan + något mer. Lombok är större, upplevde inget där. Men de små öarna som Triliwa... där var en helt annan anda, och bra för de som vill dyka.

Allt som allt det sämsta jag varit med om, Ubud undantaget, där kan man LIGGA på caféer och dricka cappucino, med förförnde doftrika kanelstänger som gör en glad i själen och lite annat.

Men att Bali skulle vara ett badparadis, det är en myt, tycker jag.

_abc_2008-11-18 10:38

Tack för all info, god som dålig. Jag kan ju bilda mig en annan uppfattning om Bali nu när jag hört så mycket dåligt om det.

silia2008-11-18 11:35
Antal inlägg: 21

aaaa vänta lite nu! Varför är så många negativa?
Var på Bali i år, slutet av februari till början av mars och vi prickade in monsunregnet perfekt. Men de dagarna när regnet lagt sig var det helt underbart! Visst var där försäljare som kunde vara dryga, men i vilket turistland finns inte det i? Människorna är otroligt vänliga, vädret skönt, surfarna heta och det var otroligt skönt att bara sitta och titta på solnedgången på Kutas beach. Åk absolut dit! Jag ångrar att jag inte stannade längre!

silia2008-11-18 11:38
Antal inlägg: 21

måste tillägga, som så många andra tydligen har dåliga erfarenheter från är försäljarna på stranden. Vi lärde känna lokalbefolkningen som alltid var på stranden, som satt under samma palm varje dag och kunde vågorna utan och innan. Där satt vi varje dag och då låter försäljarna en vara. Försäljarna är inte dumma, de ser om du är lovligt byte eller inte, har man en gång lett åt dem så kommer de hänga efter dig, så enkelt, ignorera dem.

tipitina2008-11-18 12:02
Antal inlägg: 2687

Hemska Lill-IT, nu har jag suttit och kollat på den hemsidan du länkade till i flera timmar och kan inte sluta läsa...

Silverin - Ej medlem längre2008-11-18 15:05
Antal inlägg: 1760

Många år sen nu, men även som tjej... fy för Kuta Beach. Ficktjuvar, tiggeri, gnäll o gnöl tills man höll på att bli galen. Ubud va schysst, men inte vid havet som sagt. Bästa va båten ut till Lombok, men även där har det säkert blivit sämre. Mindre öar längre bort är säkert fortfarande härliga.

Rekommenderar alltså att lägga pengarna på annat resmål.

Lill-IT2008-11-18 18:35
Antal inlägg: 31607

Förlåt tiptina... :-)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?