Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 107 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-11-18 19:43 | |
![]() | Tvålen är ändå oanvändbar. Handduk nja, badrocken nej. Har faktiskt tagit ett badlakan på Birka princess, men det var under inverkan av (alkoholfri) glögg så det räknas nog inte, tror jag i alla fall! :D | |
| Dalkullan | 2008-11-18 19:44 | |
![]() | varför stjäla en hotellhandduk...den är ju sååååå liten Jag vill ha stora badhandukar eller nån härlig stor morgonrock som de delar ut på spa möjligtvis. *ler* | |
| Ordblinnd - Ej medlem längre | 2008-11-18 19:46 | |
![]() | Jag tänkte sno med mig filten jag fick på planet hem från Thailand, men jag ångrade mig i sista stund. Det kändes lite snålt... | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2008-11-18 19:47 | |
![]() | En gång när jag var ung och dum så snodde jag med mig ett ölglas från en pub. Det var skitsnyggt, såg ut som en stor konjakskupa med en ganska stor prisma på foten. Ont går igen säger man ju, det gick sönder i andra disken, fast jag var så försiktig så... Jag insåg att brottets bana inte var något för mig och har därefter följt den smala vägen och håller inte på och tar med mig saker hem från hotellrum eller krogar. | |
| soluppgång | 2008-11-18 19:51 | |
![]() | Efter ett besök på Yasuragi så glömde jag ta med mig den rock, tofflor m.m hem som man får efter ett besök där, så det jämnar ut sig i längden. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-18 19:52 | |
![]() | självklart:) tvålrna är ju ditlagda för att användas:) Men jag har alltid med mig egen tvål, så dom där små tvålarna tar jag hem som souvernier och har till gäster på mi gästtoalett:) | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-11-18 19:52 | |
![]() | Dalkullan: Elite hotell har fortfarande små praktiska tvålar och dylikt, avskyr dom där väggbehållarna med något gammalt diskmedel i. | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2008-11-18 19:57 | |
![]() | På Hotell Lappland i Lycksele har de roliga tvålbehållare med tvålskum som behållaren "morrar" ut i handen. Inte svårt att få ungarna att tvätta händerna där. Svårt att få med sig dem hem, dock (tvålbehållarna, inte ungarna, dem sätter man bara i bilen...) om man nu är stöldbenägen. Skön tvål att tvätta sig med, dessutom... | |
| Dalkullan | 2008-11-18 20:00 | |
![]() | morr hehe =) | |
| SämstpåBeta | 2008-11-19 04:37 | |
![]() | bor man på ett bra hotell, så får man oftast handdukarna och morgonrocken. Jag och min fru var i Venedig för något år sedan och då fick man kryssa i en nota om man ville ta med sig, tofflorna, morgonrocken, handukarna, schampot och tvålarna. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-11-19 04:38 | |
![]() | Personligen snor jag inget från hotell, men min fru är bra på att göra det ;) | |
| rosa_kanin - Ej medlem längre | 2008-11-19 04:42 | |
![]() | Det är de i många fall löjligt höga hotellpriserna som är omoraliska om något. För att inte tala om minibaren... | |
| SämstpåBeta | 2008-11-19 05:04 | |
![]() | Minibaren är omoralisk om något. T.ex. 33cl rött vin kostade 130kr. Hutlöst! | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-11-19 05:06 | |
![]() | man kan ju alltid tömma minibaren, sedan gå ut till kvartersaffären och inhandla det man tagit sista dagen innan man lämnar hotellet. Nu kan man ju fundera på varför inte gå ut och handla direkt då... men det är fanimig något härligt lyxigt med att tömma en minibar. (Det är att betala som är deprimerande) | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-11-19 05:08 | |
![]() | Nej. Hygien är bara jobbigt. | |
| MaadMaxx | 2008-11-19 06:11 | |
![]() | Ett hotell jag var på i Hong Kong hade de lagt fram tandborste... Undra just om det var okej att norpa med den i neccesären? ;S | |
| The_Viking | 2008-11-19 07:11 | |
![]() | Nog har en och annan handduk slunkit med efter en hotellvistelse. Om det är rätt? Nej men jag gör det ändå. Är min moral låg för det? Nej det anser jag inte. | |
| Mimikryp | 2008-11-19 07:51 | |
![]() | MaadMaxx; Du tror inte att det var en tidigare hotellgästen som glömt den då? ;-) Svar till TS; Nej, det är INTE okej att ta handdukar och morgonrockar och liknande. Men "portionsförpackad" tvål är naturligtvis okej, rentav BRA ur miljösynpunkt, eftersom de bara kastas ändå. | |
| micro113 | 2008-11-19 08:01 | |
![]() | Jag tar inget.... tycker det är rejält omoraliskt att stjäla handdukar och badrockar. Tvål och schampo räknar man dock med att gästen använder -- så att ta med sig dem är faktiskt helt okej. | |
| mrperfect | 2008-11-19 09:21 | |
![]() | "Svinn räknas väl in i priset, eller är det bara en myt?" Ja så kan man ju se det, ifall svinnet blir stort så ökar ju priserna för på något sätt måsta man ju kompensera för skadegörelse och svinn. det är bland annat därför jag hatar stöld, snatteri och skadegörelse och blir förbannad då jag ser det eller läser om det. Levnadsomkostnaderna skulle bli lägre för alla ifall man slapp sådant och de enfaldiga typer som anser att man gör en samhällsinsats om man ex vis slår sönder egendom eller kastar gatsten SOM NÅGON PÅ GATUKONTORET SKALL ÅTERSÄTTA FÖR HÖGA SKATTEKOSTNADER visar ju på en högt utvecklad enfald inne i hjärnan på dessa " samhällsomstörtare". Tänk om vi inte haft sådana problem att brottas med ute i kommunerna vad mycket energi vi då skulle ha kvar att satsa på skolor , äldreomsorg och annat viktigt på den delen av samhället som skatterna egentligen är till för. | |