Spelrum
Giraffen7
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade8
Mobilspel
Pågående18 975

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Måns_E2008-12-01 15:21
Antal inlägg: 12059

Varför skall man gå runt och hälsa på främmande personer när man är ute och går?

Det är klart att jag hejar om det är någon jag känner, men annars så förstår jag inte varför det är så viktigt. Framförallt så upprörs jag inte av att folk som jag inte känner inte hejar på mig.

Minta2008-12-01 15:28
Antal inlägg: 20042

Om du går in i en affär och gör en transaktion/interaktion med en annan, säger du inte hej och hej då, då heller?

snorklan2008-12-01 15:29
Antal inlägg: 1686

Vissa hälsar/tackar.. andra inte.. Absolut inget att hetsa upp sig över. Släpp det och gå vidare.

Måns_E2008-12-01 15:31
Antal inlägg: 12059

Det handlar främst om hur man vill framställa sig själv och i vilket sammanhang man befinner sig i. Oftast framför jag mitt ärende, ibland hejar jag ibland inte.

Jag brukar i o f s heja även här på betapet, men jag blir inte sur om jag inte får ett hej tillbaka.

vindsus862008-12-01 15:35
Antal inlägg: 3785

myspruppen: man skall akta sig för att säga hej till folk ute! läste en artikeln om en kvinna som varit ute och gått och då mött en kvinnlig joggare som hälsade glatt och trevligt "som att de kände varandra". kvinnan kände inte joggaren så hon kände sig illa till mods, vilket ledde till att hon anmälde joggaren till polisen.

såhär är det, va... tfm/tt osv kan jag likväl leva utan. tfm/tt låter inte trevligt. h/hh låter inte trevligt. då är det bara en formalitet som den andre vill få överstökad. jag ser hellre att folk hälsar och tackar då de vill hälsa och tacka, men om någon person känner att den är missnöjd med matchen och den öht inte vill tacka, varför skall den då behöva skriva "TACK SÅ MYCKET!"? jag får hellre ett tack som betyder tack än bara ett tack eller tt från en som skriver det "bara för att det är rätt sak att göra." likaså hej.

kermis2008-12-01 15:35
Antal inlägg: 1323

När jag går in i en affär halvligger jag inte i min soffa och interagerar enbart med hjälp av en datormus... Det är en ansträngning att kravla sig upp, störa den eventuella katten som sover gott mot en, streta sig fram till tangentbordet och trycka in tre knappar. Sitter jag upp så tackar jag för matchen men ligger jag ner... njaeh... Det beror helt på situationen. Även om jag sitter upp så händer det att jag inte säger nåt för att jag redan är sen till något annat eller att jag har ett annat fönster öppet medan den andra gör spelets sista drag.. då märker jag ingenting förrän någon minut senare.. :)

vindsus862008-12-01 15:36

men du kan inte skylla på att du inte når tangentbordet då det finns on-screen keyboards. ;) men det vet de flesta inte om, så det är en bra ursäkt!

kermis2008-12-01 15:37

håller med vindsus sista stycke där.. jag ser inte brist på hälsande och tackande som tecken på att personen är otrevlig, lika lite tycker jag att "h" och "t" är tecken på att personen är trevlig... och mig ska man döma ungefär likadant...

kermis2008-12-01 15:38

men vindsus! SHHHH! :D Jag använder det ibland, men får erkännas att det hittills inte hänt i en betapetmatch :)

run-marie2008-12-01 15:39
Antal inlägg: 1806

Det finns ju vissa spelare som drar fort som attan, så snabbt att man inte ens hinner skriva gtv o tfgm, eller bara tt.

Det känns faktiskt lite snopet ibland, att det måste gå så fort till nästa match. Först spelar man 10 eller 20 minuter och så kan man inte avvakta ens en hälsning.

vindsus862008-12-01 15:39

hehe. nä det går så segt att skriva på sådant tangentbord ändå att man inte hade hunnit tacka förrns framåt slutet av matchen.

le-lou2008-12-01 15:40
Antal inlägg: 17500

haha de här trådarna är bara för roliga

aprilpojken2008-12-01 15:43
Antal inlägg: 48

värst är väl de som utnyttjar sämre spelare bara för att få högre ranking, inga hej eller tack för god match där inte. lite våldväkt över det hela

trashone - Ej medlem längre2008-12-01 15:43
Antal inlägg: 18678

marga626: jodå, kolla alla trådar om barn så förstår du.

le-lou2008-12-01 16:06
Antal inlägg: 17500

jag är å min sida upprörd för att tanten som bor i grannhuset inte hejade på mig när vi möttes i parken med varsin hund i koppel.
Helt sjukt oförskämt. Jag blev så förbannad och vet inte vart jag ska göra av all energi och ilska!

(ursäkta om jag kapar tråden, kanske borde göra en ny? )

trashone - Ej medlem längre2008-12-01 16:07
Antal inlägg: 18678

småsaker som jag retar mig på? Låter som klippt o skuret

Mr_Betapet2008-12-01 17:48
Antal inlägg: 64

nått som gör mig riktigt förbannad är trådar som denna

Myspruppen - Ej medlem längre2008-12-01 21:27
Antal inlägg: 5000

mr_betapet:"vem orkar bry sej"du har skrivit två inlägg här iaf,,,nä,men det är väl förmodligen ett exempel,eftersom att det är så pass vanligt att då man är ute å går,,så möter man ngn,så kan de ju säga hej för att man möts?sen så undrar jag,om man mår så dåligt att man inte orkar skriva hej då man spelar,,undrar jag hur man då orkar spela ett helt betapet spel,,,??jag mår dåligt ibl,elr rätt ofta pga olika orsaker,men de dagarna,är beta inget å tänka på för mej,då jag inte orkar med att skriva ett hej till ngn som skriver det till mej!!men det är JAG.Tycker väl det hör till både respekt och folkvett,,,sen om man vill elr inte vill, vara den första å skriva hej elr tfgm,,är väl inte ett måste,,men nog vill jag svara den som skriver det till mej!

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?