Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 18 983 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| rosa_kanin - Ej medlem längre | 2008-12-02 18:57 | |
![]() | så kom du också.. | |
| Lonefork - Ej medlem längre | 2008-12-02 18:58 | |
![]() | "Bragdens värde skall anses förhöjt i ett fall där avgörandet skett i ett svårt och vanskligt läge." Glasklart, eller hur? | |
| rosa_kanin - Ej medlem längre | 2008-12-02 19:01 | |
![]() | och det svåra och vanskliga läget var vadå? bara för att det var paralympics så var det ändå samma motst som i varenda jävla tävling innan och efter. har man slagit samma personer om och om igen så ska det inte behöva vara så svårt bara för att tävlingen är lite "viktigare". i de flesta fall så vinner favoriten, så är det bara ju.. | |
| skogstorparn | 2008-12-02 19:12 | |
![]() | så sant.. | |
| oboymannen | 2008-12-02 19:17 | |
![]() | Så fruktansvärt dåligt beslut! Karln sysslar med en sport där det finns drygt 800 utövare registrerade världen över. Som jämförelse finns det enbart i Kina 1000000 registrerade bordtennisspelare. Och som bekant kom Jörgen Persson fyra i OS i just denna sport. Utövare i marginalsporter som skytte ska inte kunna belönas med bragdguld. Sen är det väl ingen som tar handikappidrott på allvar. Lägg ner bragdguldet! | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2008-12-02 19:21 | |
![]() | Sudden, Foppa och Lidström borde få priset gemensamt. Tänk vad gamla de är och ändå så bra. | |
| skrabban | 2008-12-02 19:27 | |
![]() | Oboymannen Jag tycker verkligen att Jonas Jacobsson är värd bragdmedaljen. Tänk på att han är handikappad. Hade du kunnat göra om detta om du hade varit handikappad. Tänk så mycket träning och arbete som ligger bakom den här utmärkelsen. Bragdmedaljen har verkligen hamnat rätt. | |
| rosa_kanin - Ej medlem längre | 2008-12-02 19:30 | |
![]() | skrabban..med risk för att låta icke pc, han tävlar väl inte mot ickehandikappade? | |
| Schäferhatt - Ej medlem längre | 2008-12-02 19:44 | |
![]() | Jag hade hellre valt Ara Abrahamian eller den handikappade simmaren men grattis Jonas du var en bra kandidat du med. | |
| rosa_kanin - Ej medlem längre | 2008-12-02 19:44 | |
![]() | knevert..även du min brutus. | |
| Schäferhatt - Ej medlem längre | 2008-12-02 19:47 | |
![]() | Alla andra svenskar har ju fumlat bort alla chanser på någon riktig bragd i år ändå, vem föreslår du skulle vunnit då? | |
| oboymannen | 2008-12-02 19:49 | |
![]() | skrabban,, Att han är handikappad är väl knappast en anledning till att få bragdguldet. Snarare tvärtom. Finns inte en sportintresserad människa som bryr sig om dessa krypplingar som tävlar i paralympics. Lägg ner hela bragdguldsskiten nu! | |
| rosa_kanin - Ej medlem längre | 2008-12-02 19:50 | |
![]() | föreslår att ingen ska få skiten om ingen bragd begåtts..eller leta längre ner i folkrörelsen kanske? | |
| rosa_kanin - Ej medlem längre | 2008-12-02 19:51 | |
![]() | oboymannen, såna som du förstör mina små försök till en ganska intressant debatt. att vara motvalls som självändamål är ju bara larvigt, jag ville faktiskt diskutera det här på riktigt.. | |
| Forticert | 2008-12-02 19:51 | |
![]() | Jonas Jacobsson är ett bra val. Han klarade av pressen och reste sig ur ett underläge för att vinna guldet. Oboymannen: Det är väldigt många som tar handikappidrotten på allvar. Paralympics hade ofta högre tittarsiffror än OS. Jag tror dessutom att det finns betydligt fler än 800 skyttar i världen. Jonas funderar även på att försöka kvala in till nästa OS för icke handikappade. | |
| skrabban | 2008-12-02 19:56 | |
![]() | Vad jag läst så har han tävlat mot både handikappade och icke handikappade. Varför ska inte handikappade få en chans att få bragdguldet som nu Jonas Jacobsson fick. Oboymannen hatar du handikappade eller? | |
| skrabban | 2008-12-02 20:03 | |
![]() | Visst är det väl fantastiskt att handikappade kan tävla i så många sporter som dom gör. Tycker inte Ni andra som skriver här att det är sant som jag skriver eller hur? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-02 20:04 | |
![]() | Vad finns att diskutera tro | |
| rosa_kanin - Ej medlem längre | 2008-12-02 20:07 | |
![]() | har ju inte sagt att h-kappade inte ska få bragdguldet, men alla ska väl bedömas lika? om man vill vara riktigt jävlig så är det ju så att i paralympics så är de olika kategorierna inom varje gren väldigt svävande. En seende med låt oss säga 10% syn tävlar ofta mot någon som kanske har 17%. mina inlägg har ändå inte nåt med antipati gentemot funktionshindrade på något sätt, men ibland känns det som om priset delas ut antingen pg a dålig konkurens eller för att det är "rätt" i tiden, eller för att ingen handikappidrottare fått det. | |
| oboymannen | 2008-12-02 20:09 | |
![]() | Självklart hatar jag inte handikappade :). Men samhällsintresset för handikappidrott är lika med noll, dvs att det har inget i media att göra. Upptar bara massa tid och utrymme som kan användas till bättre ändamål. | |