Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 231

Forumkategorier

Användare Inlägg  
formulaW - Ej medlem längre2008-12-06 12:49
Antal inlägg: 931

Att notera är då, att HATKULTUR är något som kommer från Amerikansk popkultur, t ex Hiphop, eller liknande där popstjärnor sjunger låtar om hur dom dissar sina män mm mm ... det är NORMEN. För det är det som spelas om och och om igen.

Om man verkligen börjar lyssna på den musik som spelas och vad som förmedlas, och sen drar det ur ett humanistiskt perspektiv, så får man sig en tänkare. Likaså med tv serier som bygger medgörlighet inför politiska beslut som till exempel legaliserad tortyr.

Budalv - Ej medlem längre2008-12-06 12:51
Antal inlägg: 2199

FormulaW:

"så har jag märkt att "arbetarklassen" ; beter sig precis lika illa och avundsjukt så som överklassen"

Hehe. Ja, det är skrämmande med vuxna som bråkar över vem som fick finast arbetsjacka, vem som fick hålla i pennan på mötet... Arebetarklass och även medelklass är väl de som har taxeringskalendern på köksbordet och inte skäms för att kolla upp vad grannarna tjänar.

Budalv - Ej medlem längre2008-12-06 12:52

Ingson :D

immortales - Ej medlem längre2008-12-06 12:52
Antal inlägg: 13

du är inte så klok som du tror formula..

formulaW - Ej medlem längre2008-12-06 12:54

Ett exempel är t ex FRA och att det är olagligt att ladda hem Licensierade mjukvara och musik.

Om jag lämnar min cykel låst med ett låst som inte är godkänt av svenska polisen så får jag skylla mig själv. Men nu är lagen skriven så att vi har ett virituellt hot om att Sverige kan fälla folk 2 år historiskt bak i tiden för illegal fildelning. Något som man väldigt enkelt kan stoppa på högre nivå eller hitta tekniska lösningar för att låsa. Men det är bättre att ha 1 miljon svenskar "semi-illegaliserade" i nuläget ... ett virituellt hot. Dessutom så har vi ju fått ett övervakningssamhälle som har fått Orwell att göra femtioelva saltomontaler i sin grav.

www.individual-i.com/

formulaW - Ej medlem längre2008-12-06 12:57

Budalv, jag kommer från en rutten förort med polishelikoptrar snurrandeds över husen, styckmördare som grannar mm mm, jag är uppväxt i träsket, men även jobbat mig upp till att ha kläder för 25 000 på mig och tjäna massa pengar och köra dyra bilar i citysmeten, jag vet hur jag blivit bemött i samtliga fall och attityderna hos båda, jag har haft flickvänner från östermalm till sudan och har sett hur det funkar bland oss.

immortales, jag hävdar inte att jag är klok. Du hävdar att jag är oklok. Jag säger bara min version.

formulaW - Ej medlem längre2008-12-06 13:00

Mellanmänskliga relationer i ett klasssamhälle är konstruerat så att det skall skapa friktion emellan klasserna, vilka det nu är. Det är inte jämställdhet.

formulaW - Ej medlem längre2008-12-06 13:01

Genom att degradera ett bostadsområde kan man exploatera läget och höjja värdet på sitt eget... jätte enkelt.

ingson2008-12-06 13:03
Antal inlägg: 4285

Tack Budalv, men egentligen skrev jag väl inte så bra jag heller

Budalv - Ej medlem längre2008-12-06 13:10

formulaW: Ack, jag minns med värme i hjärtat hur vi poppade popcorn och spejade nyfiket på SWAT teamet i lekparken den gången de drev ut bankrånarna från Ukaraina ur grannkåken.
Fascinerande var att endast 50 meter bort låg respektabla fastigheter. Vi bodde på bägge sidor i olika omgångar. Känslan av att gå till samma busshållplats fast från olika kvarter var inte densamma.
Förstår vad du menar.

formulaW - Ej medlem längre2008-12-06 13:12

Att notera då är ju då att Internet är den ultimata åsiktsregistreringsappara ten där vi är bundna till våra IP Addresser, Personnummer och vidare nu biometriska pass med LAJV ID i varenda kamera i västvärlden. Det här bedrivs av IBM och systemet ECHELON. Allt är drivet av den Amerikanska Armén. Och jag skulle inte bli särskillt förvånad om analyseringen säljs som BUSINESS INTELLIGENCE vilket är en av de hetaste affärsområdena.

Echelon har varit ett gissel ett tag för storföretagen där t ex Echelons analys av affärsdata användes för att t ex säkra affärer för BOEING plan gentemot Airbus. Det finns en lång lista på hur det har använts i en EU rapport, ska se hur jag kan länka till den fullständiga;

Ja nä, det verkar inte möjligt... Orginal rapporten hade en lista med kända incidenter om företagsspionage som jag nämnde ovan, men nu är det någon form av light version av den som kan nås via

frapedia.se/wiki/ECHELON

Det är som vanligt när man skall hitta viktiga rapporter från närhistorian...

kissed - Ej medlem längre2008-12-06 13:12
Antal inlägg: 3037

Jag tycker jag är en bra kompis, en bra lyssnare. Har anlag för det konstnärliga i livet. Tycker jag ser hyfsat bra ut vissa dagar, andra ser jag ut som nåt som hunden släpat hem.
Jag har rätt så bra självförtroende men på ett ödmjukt sätt.

Att säga så om sig själv kan ibland verka väldigt stötande för vissa personer.
Men om jag istället drar fram mina dåliga sidor och säger.
Jag är lat, tycker jag är fet. Blir ibland fruktansvärt svartsjuk. Kan va en pina för min pojkvän för jag kräver uppmärksamhet. Skriker på mina barn när de inte lyssnar.

Då helt plötsligt kan folk mer trösta och säga, det där är inte sant, du är en jättebra mamma, du är inte fet, du ser jättebra ut.

Vaafaan hur ska man vara?

Budalv - Ej medlem längre2008-12-06 13:14

Kissed: Fast man får inte ha offermentalitet heller :) Då blir man mobbad!

kissed - Ej medlem längre2008-12-06 13:15
Antal inlägg: 3037

Hehe, det stämmer Budalv:-)

Man ska vara LAGOM:-))

formulaW - Ej medlem längre2008-12-06 13:15

budalv, ja du... jag undrar vad Sudaneserna i Sverige tycker efter att vi skickade in Terroriststyrkorna i deras hem och på deras jobb för att demolera allt i sikte för att dom skickat hem pengar till sina familjer.

Antaligen måste vi agera duktig klientstat i Imperial ära. .... nåväl... för er som sett Terry Gilliams film Brazil fattar nog vad jag menar med ovanstående... finns en scen där som beskriver det så väl.

Budalv - Ej medlem längre2008-12-06 13:15

formulaW: Sånt tar vi inte upp i Hem och Skola, tack.

formulaW - Ej medlem längre2008-12-06 13:16

Kissed, fråga dig själv vart självhatet är skapat från, du verkar jättefin bortsett från den hårda minen. :) kram... du är som du är... och kan bara bli bättre, ... precis som alla oss andra... :) du har lika mycket behov som oss andra... alla behöver vi kärlek och värme... frågan är väll för dig själv varför du h ar så svårt att älska dig själv som du är... :) kram kram kram

formulaW - Ej medlem längre2008-12-06 13:18

Budalv, nä jusst det.. nu har vi ju adopterat "Livskunskap" som ämne i skolan... för att bredda doktrineringen.... "Så här är livet" ... och "så ska det vara" ... det kliar i fingrarna på mig .... GRR.. hejja Saabs nya gymnasium i Arboga och nästa version av Counter Strike Femtioelva

Budalv - Ej medlem längre2008-12-06 13:18

Inte i bostadsrättsföreningen heller. Du drar växlarna lite för långt tycker jag. Ladda ned en CV-mall och skriv dina inlägg efter den modellen om du vill slippa framtida utfrysning i forumet ;)

formulaW - Ej medlem längre2008-12-06 13:19

Nä, kanske dags och ladda hem den senaste säsongen av SEX IN THE CITY så det blir ordning på mig ;)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?