Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 19 895 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Afrobeat - Ej medlem längre | 2008-12-08 15:51 | |
![]() | Jag vill inte lämna ut den lille grabben om han skulle känna igen sig;) | |
gnill | 2008-12-08 15:52 | |
![]() | nej jag reagerar inte på det, visst har jag spelat mot några som säkert "fuskar" men antingen spelar man skjortan av dem med taktik eller så noterar man deras namn och undviker att spela mot dem igen. Jag tycker faktiskt det är tråkigare att spela mot dem som bara vill rulla (så till den grad att de sitter och passar för att få ut sin rull) än mot dem som fuskar. Ser det som en utmaning (och en extra ära) att vinna mot nån som fuskar. Och sen, hur ska man veta. Ibland anklagar folk mig för att fuska när jag skriver ord som djäkne och medicinska eller kemiska begrepp som de inte kan. (det enda som fastnade hos mig i naturkunskap var alla kemiska, geologiska, metrologiska etc termer, själva principerna gick mig helt förbi :)) Att plugga konstiga ord är ju inte fusk, att ha fotografiskt minne är inte heller fusk, så hur ska vi skilja på en som har pluggat och en som slår i ordboken? Kräva webkamera under spel kanske :). Att spela hets/panik hjälper ju också då hinner folk inte slå upp lika lätt. Sen som sagt, man ska inte förglömam att taktik är en stor del av spelet, så att bara vara ordkunnig räcker inte. | |
Pg up - Ej medlem längre | 2008-12-08 15:53 | |
![]() | Nähä? Inte personen du skulle lämna ut, utan själva ORDEN. Men då är det lönlöst. | |
MissMaggie | 2008-12-08 15:53 | |
![]() | säger som jag alltid har sagt på den engelska betapet angående fuskning.... misstänker du att en person fuskar, så sluta spela mot henne/honom igen...... bara för att någon lägger fram konstiga ord innebär inte att hon/han fuskar.... det här är ett ordspel och man behöver inte kunna innebörden på vartenda ord man har hört eller lärt sig från andra...... kan man inte bevisa att någon fuskar så ska man inte anklaga.... det här är bara ett spel, de som fuskar lurar ingen annan än sig själva ;-) | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-12-08 15:56 | |
![]() | Passa på att lär dig några av orden medans du förlorar. Sen ignore och en bit sylta. Bäst var annars en snubbe som i fyllan per tel skröt med att han fuskade. Jag menar, sånt faller verkligen alla för. | |
Afrobeat - Ej medlem längre | 2008-12-08 15:56 | |
![]() | Pageup - du vill att jag ska skriva orden så du kan säga om de verkligen var så svåra?? :) | |
Q-tile - Ej medlem längre | 2008-12-08 15:58 | |
![]() | Ge mig hans telefonnummer! NU!!! ;-) | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-12-08 15:58 | |
![]() | :D | |
Afrobeat - Ej medlem längre | 2008-12-08 15:59 | |
![]() | Nä, precis som flera påpekat, man kan ju bara undvika den personen sedan. Men det är så fascinerande att man vill fuska på ett ALFABETSSPEL på nätet! Herregud, as-creddigt att ha 8500 i rating, leder inte direkt till ett toppjobb... :o) Hahahaha. | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-12-08 16:01 | |
![]() | Fast det kanske är som porrsurfande för stackaren... | |
Afrobeat - Ej medlem längre | 2008-12-08 16:02 | |
![]() | Ja vad vet man..... hehe.- | |
vulcan | 2008-12-08 16:06 | |
![]() | Visst har vi haft en del yngre medlemmar som fallit för frestelsen att använda tekniska hjälpmedel under spel. Jag upprepar dock mitt mantra att fuskarna är mycket färre än vad gemene spelare tror och att problemet med fuskmisstankar är långt större. Det som gör den här tråden komisk i mina ögon är att en av våra mest språkligt kunniga inom Scrabbleförbundet (vilket verkligen inte vill säga LITE) är en kille som är född just 1989. Han har bl.a. lämnat flera värdefulla bidrag till mina egna kunskaper. | |
Q-tile - Ej medlem längre | 2008-12-08 16:10 | |
![]() | Jag försvarar inte fuskandet det minsta, men delar av det som skrivit känns lite "märkligt" på något vis. De som fuskar gör det för förmodligen för att det känns meningsfullt för dem. Deras preferenser är annorlunda än dina beträffande vad de tycker det är lönt att fuska inom, eller kanske beträffande fusk överhuvudtaget. Du gillar kanske köttfärssås. Jag gör det inte. Inget konstigt i sig, egentligen. Fusk förekommer förmodligen där det där går att fuska, men det är väl egentligen bara att gå vidare från det. Bli bättre själv helt enkelt, och om det nu inte leder till något toppjobb att vara rankat högt på beta. (Varför har ingen sagt det till mig innan?) så kanske man inte behöver tycka det är så allvarligt eller bli "asförbannad" om nu någon kanske fuskade under en match. Notera namnet och undvik dessa är ett bra råd som postats några gånger. Som Måns säger kan den som pluggar ordlistor många ord efter kännedom efter att ha sett dem i listor och liknande. Det finns många exempel på ord med de vanligaste bokstäverna jag inte kände till innan jag började spelade, alltför många. Många av dessa lägger ju folk utan att ha en tanke på vad de betyder i språkbruket. Man kan bara ordet och vet vad det innebär i spelandet. | |
Baffin_Bay | 2008-12-08 16:10 | |
![]() | Kanske var han som var motståndaren då? För mig är det bara ett tidsfördriv, som dessutom råkar vara väldigt kul, vare sig jag vinner eller förlorar =) | |
Afrobeat - Ej medlem längre | 2008-12-08 16:13 | |
![]() | oJ, vulcanen, då var det kanske Ers Store Scrabble-höghet jag mötte förut! OMG. Jag vill härmed framföra mina varma förlåt och ursäkter och hoppas att Ers 12årige höghet kan vara så hjärtans rar att förlåta mig för detta ödesdigra misstag. | |
Bitte - Administratör | 2008-12-08 16:15 | |
![]() | Spela panik. då hinner inte motståndare fuska Bitte | |
Afrobeat - Ej medlem längre | 2008-12-08 16:15 | |
![]() | Eller så skulle man ju bara helt enkelt kunna SLUTA FUSKA. :) | |
Afrobeat - Ej medlem längre | 2008-12-08 16:15 | |
![]() | Haha, bra tips, Bitte:) | |
Q-tile - Ej medlem längre | 2008-12-08 16:17 | |
![]() | Den verklige ordkännaren vulcan pratar om är oskyldig på alla punkter, förutom att vara en ordkännare av rang, så kanske ska vi lämna honom lite ifred. | |
alexon | 2008-12-08 16:17 | |
![]() | jag är nitton och jag kan svårare ord än många tanter och gubbar. för att jag har spelat mycket dvs, inte för att jag är gammal och har läst på högskola. underskatta inte smågrabbars förmåga att snöa in sig på saker. | |