Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 231 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| _abc_ | 2008-12-08 18:19 | |
![]() | boffertomte: Vad är det Danny Glovers karaktär i Dödligt Vapen-filmerna syftar till när han ständigt säger "I'm too old for this shit"? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-08 18:19 | |
![]() | Isch jag tillhör nog vuxenskaran. dvs jag och varje sleten 40taggare döms lika :( *nedstämd* | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2008-12-08 18:20 | |
![]() | TS: hur gammal är du förresten? | |
| klätterrmus | 2008-12-08 18:22 | |
![]() | jag är 18 år :) | |
| klätterrmus | 2008-12-08 18:23 | |
![]() | trashone: du behöver inte vara nedstämd. det enda som skiljer dig och mig åt pga vår ålder är att du får köpa ut på systemet och åka silja line/andra kryssningar på helger :) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-08 18:24 | |
![]() | Hehe lucky me. | |
| megasen | 2008-12-08 18:24 | |
![]() | Nej...stämmer inte...Unga=dumma....däre mot lite mindre erfarenhet kanske....men inget att skryta om..unga kan vara smartare ibland..såååå | |
| Piaree | 2008-12-08 18:27 | |
![]() | varför anser unga att "äldre" dumförklarar dom bara för att dom inte håller med...? | |
| klätterrmus | 2008-12-08 18:29 | |
![]() | Piaree: för att jag många gånger fått kommentarer som: "du kommer förstå när du är äldre" eller "du är för ung för att förstå" och "när jag var i din ålder...............". Det är det nog många i min ålder som fått. | |
| _abc_ | 2008-12-08 18:32 | |
![]() | "varför anser unga att "äldre" dumförklarar dom bara för att dom inte håller med...?" För att det verkar lite nedsättande att få en klapp på huvudet när en vuxen säger "jaja, du får nog förstånd tids nog när du är lika gammal som jag" | |
| _abc_ | 2008-12-08 18:33 | |
![]() | Varför är en klapp på huvudet dumförklarande? I sätt situation blir en klapp på huvudet MYCKET nedsättande. | |
| boffertomte | 2008-12-08 18:35 | |
![]() | Jo men Klättermus, vissa saker förstår man först när man blir äldre eftersom de förstås mha erfarenhet, det har ingenting med dumhet att göra. Det låter nedlåtande att säga så som du skriver ovan, det håller jag med om, men det är inte avsett att tolkas som att du är korkad för att du är ung!! Det är snarast så att man inte kan förstå allting med intellektet, hur knivskarpt detta intellekt än må vara. Och det är nog ändå rätt bra att det är så, för annars vore det nog mkt tråkigare att leva, om man skulle kunna fatta allting direkt =) | |
| Piaree | 2008-12-08 18:37 | |
![]() | Jag tror ingen försöker nedvärdera dej, TS. Alla har vi ju varit unga & vet hur det är. Håller med om att det är ett plumpt sätt att uttala sig. Låt dom hållas. Snart ligger de i jorden ;-P Å andra sidan (klyschigt jag vet), är det ju hälsosammare att lyssna till de äldres erfarenheter, än att gå runt & tjura & känna sej dumförklarad. | |
| Nasty Nimrod | 2008-12-08 18:44 | |
![]() | Det är väl nästan ett krav att bestämma sig tidigt vad man vill göra känns det som, annars hamnar man bara efter och anses som velig... =S | |
| Miss_jk | 2008-12-08 18:51 | |
![]() | Kanske inte så smart att skaka på huvudet, klicka med tungan och säga "stackars liten" typ, men helt ärligt, hur många tjejer säger inte att "jag ska bli flygvärdinna när jag blir stor"? Nästan alla mina kompisar ville det, inkl. jag själv. Nu däremot, 20 år senare är det vääääldigt långt ifrån det jag vill göra, och det är ingen av mina gamla kompisar som har blivit det. Detsamma gäller i många fall tonåringar som säger att de inte vill ha barn. Vänta några år så ska du se att _många_ ändrar sin uppfattning. Likaså "jag behöver inte plugga, jag kan lika bra sitta i ica-kassan, eller ännu hellre inte jobba alls." Inte jättemånga som säger samma sak vid 30-års ålder. Tro det eller ej, men man mognar faktiskt med åren! Man får livserfarenhet, lär sig sätta saker i proportion till andra saker m.m. Med andra ord, man blir gammal och vis. | |
| klätterrmus | 2008-12-08 18:51 | |
![]() | Jag tjurar inte :) | |
| Piaree | 2008-12-08 18:53 | |
![]() | Skönt att höra TS! =) | |
| _abc_ | 2008-12-08 18:56 | |
![]() | Äldre insöad 50-åring: "Ska du försörja dig på att spela poker på world wide web? Tssss!!! Tssss!! Det går ju inte!!!! Du förtår nog det när du är lika gammal som mig!" | |
| Piaree | 2008-12-08 19:02 | |
![]() | Ignorera abc, ignorera... Även om jag till viss del håller med.Det låter ju som ett lite osäkert sätt att tjäna pengar. Men men, alla väljer ju själva hur de vill försörja sig nu för tiden & det måste man ju respektera. | |
| _abc_ | 2008-12-08 19:10 | |
![]() | Som jag droppat i andra trådar, erfarenheter och misstag (som inte lärts att inte göras om) gör en person inskränkt och mycket svår att ändra på, i såväl personlighet som åsikter. Någon som förlorat alla sina pengar på fonder och aktier kommer väl naturligtvis dumförklara en och annan som vill investera i detta? Någon som haft encounters med mörkhyade 5 ggr och haft dåliga erfarenheter av detta alla 5 gångerna kommer väl bli rasistisk? Någon som spelat lite poker och förlorat alla gångerna tror att det är som att spela på lotto och joker. Någon som i hela sitt liv hämtat fakta och underlag från bibliotek väljer väl även biblioteket/uppslagböcker före internet nuförtiden? | |