Spelrum
Giraffen | 25 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 16 |
Inloggade | 41 |
Mobilspel
Pågående | 19 442 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-09 16:04 | |
![]() | självklart kissed:) www.sheldrickwildlif...te ring.asp | |
BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-09 16:05 | |
![]() | Schäferhatt syftade du på mitt inlägg när jag skrev min elefant?? | |
Schäferhatt - Ej medlem längre | 2008-12-09 16:06 | |
![]() | Ja. | |
BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-09 16:06 | |
![]() | Om det va det så heter hon Lempaute | |
Minta | 2008-12-09 16:07 | |
![]() | Amnesty och Greenpeace, Jag skulle vilja hjälpa barn som far illa, men vet inte riktigt hur, någon pålitlig organisation så att man vet att pengarna går till barnen. | |
BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-09 16:08 | |
![]() | malekhamoves det är iofs upp till var och en, men om det inte är nåt kriminellt så förstår jag inte varför det ska vara hemligt:) | |
bujum | 2008-12-09 16:09 | |
![]() | kissed: varför adopterar du inte en cheetah istället. De är utrotningshotade liksom skäggam,gräsuggla,oribi, wattled crane( en trana), Och en slags kanin;riverine rabbit och vildhundar | |
Schäferhatt - Ej medlem längre | 2008-12-09 16:11 | |
![]() | För att elefanter är gulliga i filmen dumbo och en sumpråtta i Tanzania har det inte gjorts en disneyfilm om? | |
BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-09 16:13 | |
![]() | Schäferhatt det va lite dumt sagt tycker jag. Personligen så har jag valt just elefanten för jag älskat dessa djur sedan barnsben samt läst en hel del och följt alla elefantprogram som finns att se på tv. Det är väl huvudsaken man gör någonting för nån/nåt, sen spelar det väl ingen roll om det är en fladdermus, ett lejon eller en myra | |
kissed - Ej medlem längre | 2008-12-09 16:14 | |
![]() | Därför att jag nu valde en elefant. Och för att det bedrivs allt för stor tjuvjakt på dessa djur. De är snart utrotningshotade också. Men kan inte du bujum ta en cheetah istället?? | |
bujum | 2008-12-09 16:14 | |
![]() | You have got a point there... Själv är jag upptagen av mångfaldet i naturen. I Zimbabwe t. ex där de har nog med problem från förr har de också stora problem med alltför många elefanter i vissa områden | |
Pottränad - Ej medlem längre | 2008-12-09 16:15 | |
![]() | Mitt samvete räcker till Röda Korset, WWF samt bortskänkande av hela, rena och hyggligt braiga kläder som jag av en eller annan anledning inte längre använder. | |
Schäferhatt - Ej medlem längre | 2008-12-09 16:15 | |
![]() | Jag bara hånade ditt inlägg där du kallade det "min" elefant som om man kunde äga en levande varelse. Jag har inget emot att du hjälper ett djur det är bara bra och det ska du ha en eloge för. | |
BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-09 16:16 | |
![]() | Schäferhatt okej:) Jag tyckte bara det blev så långt om jag skulle skriva i vilket land, vilken organisation o vad hon heter:) Men jag förstår vad du menar | |
run-marie | 2008-12-09 16:17 | |
![]() | BiNo, jag älskar också dokumentärer om elefanter. Dom verkar så kloka och sociala. De äldre honorna tar tex hand om de yngre och även om varandras ungar. Flocken följer en sjuk/gammal/döende elefant till "sin" kyrkogård" osv. Elefanthanarna ser man ju iofs inte så mycket av, dom är väl bara i närheten vid speciella tillfällen kanske ;-) | |
BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-09 16:19 | |
![]() | Ja som dom flesta män...*ler* Ja det är ett djur som verkligen kan sörja, samt har även alltid tyckt det varit något magiskt över dom:) | |
Yonderboy - Ej medlem längre | 2008-12-09 16:23 | |
![]() | tror inte på välgörenhet, men visst sticker jag till en tjuga till uteliggare ibland | |
BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-09 16:26 | |
![]() | vadå tror inte på välgörenhet? Nyfiken hur du menar | |
bujum | 2008-12-09 16:28 | |
![]() | Nej kissed jag tycker det är jättefint att du engagerar dig. Men tycker du ska läsa på lite om populationernas storlek. Den afrikanska elefanten är numera långt ifrån utrotningshotad. Jag själv har sedan barnsben varit fascinerad av de afrikanska vildhundarnas sociala struktur och det är dem jag främst satsar på. Däremot så vet jag att många fler arter behöver hjälp och det snabbt! Ingen vanlig människa kan hjälpa dem alla men alla kan göra lite. | |
Pg up - Ej medlem längre | 2008-12-09 16:47 | |
![]() | Stoppa in en slant i någon grejs som "verkar vara bra" för att mildra sitt dåliga samvete och för att det "är ju så man gör när man försöker vara god". Hur många har sett var just era pengar har gått? Då menar jag utanför alla uppblåsta galor och media. | |