Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade68
Mobilspel
Pågående19 387

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Knevertism - Ej medlem längre2008-12-12 14:39
Antal inlägg: 1032

Jag skyller dålig svenska och stavfel på att jag inte sovit på 1.5 dygn.

Margana2008-12-12 14:40
Antal inlägg: 826

tänker inte alla betapetare i flera steg?

Voldemort782008-12-12 15:06
Antal inlägg: 346

Jag hoppas i alla fall att spelbrädena separeras, vilket inte bara ger en roligare ranking utan även för att tex. en separat ranking av klassiskt bräde vilket ju är det som används i IRL-spelen och ger en roligare bild hur man skulle klara sig IRL..... På ett slumpat bräde så stör jag mig ganska mycket på att man kan vinna hela matchen på ett enda drag. När jag var ny här på beta så spelade jag nästan bara slumpbräde, men numera spelar jag mina matcher till 95% på klassiskt bräde..

Sen har jag mött Knevert, Oeronbarn, Radagast, Labyrint, Q-tile etc, vilka alla är i den högsta klassen (och som man behöver maxflyt för att vinna mot:P) och fått se rullord som man inte ens hade en tanke på, i vissa fall än mindre hört talas om..

Och ja, jag hanterar i alla fall inte panik!, hets går, men ibland blir det lite tidsavdrag då jag behöver lite tid för att leta rullord eller ett bra läge.... Men iofs så kunde jag till att börja med inte hantera hets heller så det är väl en fråga om träning..

Speltempot "Obegränsad" däremot hoppas jag tas bort snart... Inga anklagelser eller så, men har ni kollat topplistan på rullord och i vilka speltempon de kommit till när de spelats? Obegränsad är iaf klart överrepresenterat.... Sen får var och en tycka och tänka fritt om den saken...

Voldemort782008-12-12 15:11

Tillägg ang. Obegränsat speltempo: Gäller de ABSOLUTA topporden!!

Revben - Ej medlem längre2008-12-12 15:16
Antal inlägg: 70

Är det nåt som osar fusk så är det just rullningstoppen. Är det inte märkligt att samma spelare i flera olika matcher men mot samma motståndare lyckas få in dessa fantastiskt långa ord?

Voldemort782008-12-12 15:28

Apropå rullningar så skulle jag hellre se en topplista baserad på bästa RULLNINGSSNITT baserat på de rankade matcherna.. Ja, hur gör man egentligen för att få in så fantastiskt långa ord? Och vilken är deras ranking?

kaparen - Ej medlem längre2008-12-12 15:33
Antal inlägg: 4805

Fusk tvivlar jag på men när det startas trådar av spelare som ständigt får sju konsonanter så får de nästan alltid till svar att det beror på slumpen. Jag tvivlar absolut inte på att det finns bra och sämre spelare men jag gissar att det är lättare att hamna högt med slumpen på sin sida och med lite tur ( Jag får det i varje fall kastat på bildskärmen emellanåt när jag råkar vinna mot spelare som har nån tusing mer i rank än jag... )

Måns_E2008-12-12 15:38
Antal inlägg: 12059

Fusk och fusk, det är inte otillåtet med uppgjorda matcher så länge de inte är ratinggrundade. Det riktiga hade väl varit att bara ha med rullningar från rankade matcher i rullningstoppen. Om någon nu hemskt gärna vill rulla RIESENSCHNAUZER så tycker jag att det är helt ok med en uppgjord match så länge det inte påverkar rullningstoppen eller spelarnas rating.

Paniksurr - Ej medlem längre2008-12-12 15:47
Antal inlägg: 242

wascator..Det om att övertiden begränsas till två minuter i panik. Jag tror att det kommer sålla bort en del spelare, och då företrädelsevis de som inte behärskar panik!

wascator2008-12-12 16:40
Antal inlägg: 4

Tack!!!
Såg sen att det stod att läsa om det på startsidan.Själv tillhör jag kategorin som inte ännu vågat testat, men tror stenhårt på idén om att det gallrar bort "icke erfarna" spelare.

-Lala-la2008-12-12 22:48
Antal inlägg: 1825

Jag tycker att det hade varit mer rättvist om goda spelare fick högre rating och onda, lägre.

Frågan är, är du en ond eller god betapetare?

Caligatia2008-12-12 22:50
Antal inlägg: 2187

Jag är mer ond än god tror jag. :)

-Lala-la2008-12-12 23:00

runt 900 då eller?

Eva2008-12-12 23:13
Antal inlägg: 130

Jag tror att alla över 6000 är hemmafruar som tagit sig mansnamn ;)

Gilena2008-12-12 23:17
Antal inlägg: 7250

Men Hey!
OBEGRÄNSAT är ju helt fantastiskt!
Har vid något tillfälle en sen natt spelat ett set obegränsat med en dittills okänd betakompis - vi hade jättekul och skålade och sjöng i chatten, och ibland orkade vi lägga en bricka lite här och där också! Hur lång tid det tog vågar jag inte ens andas om....
Ta inte bort obegränsat för oss ratingoberoende glada amatörer!
För mej är ratingen bara en siffra! Tävlar endast mot mej själv!

-Lala-la2008-12-12 23:28

håller med dig Gilena.

Däremot kunde namnet bytas från "obegränsat" till "oändligt jävla segt spel utan någon som helst mening där tidsuppfattningen sätts ur spel".

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?