Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
33
Inloggade58
Mobilspel
Pågående19 373

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nicole892008-12-15 14:41
Antal inlägg: 104

haha uranus ? okej _abc_ hur många vill du ska överleva och hur ska de väljas ut ?

nicole892008-12-15 14:42

håller med dyslekso om att kroniskt sjuka ska väljas bort. en människa som ändå inte har långt kvar och leva pga av till exempel cancer känns ju inte värt att rädda

_abc_2008-12-15 14:51
Antal inlägg: 2200

Jag tänkte mig i stort sett ett fåtal som tillfälligt svävade i rymden tills mycket av askan/smutsen lagt sig efter nedslaget. Så kanske max ett par tusen pers får åka upp i rymden på obestämd tid för att sedan komma tillbaka och bygga upp världen?

SOm dysleksom säger kommer det tyvärr inte råda "alla är lika mycket värda". Rasmässigt känns det som att det borde finnas kvar en del mörkhyade då deras pigment är vettigare att ha när världen är helt förstörd och man inte lika mycket kommer att kunna skydda sig mot solens strålar. Så alla britter och Australiensare borde få stryka med hela bunten. Alla andra rödhåriga för den delen.

Sämre gener med sjukdomsanlag kommer inte att få åka med, här pratar vi "mäta skallar"-fenomen. Sedan kommer väl en hel drös makthavare åka med, och professorer/experter inom olika ämnen kommer att prioriteras. Rocket-sciencefolk helt enkelt. Barn torr jag inte alls kommer att prioriteras, reproducering får ske i efterhand. Säg att Nordamerika får välja flera hundra pers, EU likaså (och nej, inte så många svenskar kommer att få hänga med på Noaks ark), även några hundra från Asien och Sydamerika, möjligen några från Afrika, men är tveksam. Det finns ju afroamerikaner genmässigt så att säga. Afrika kommer nog att ha noll att säga till om i frågan.

Eftersom många av experterna i världen är män kommer könsfördelningen bli fel om det inte kastas in lite Playboy-modeller. Så in med några såna också. Där har ni moderskeppet.

Dyslekso2008-12-15 14:53
Antal inlägg: 8945

Vad tror ni om ett lotteri? Eg det rättvisaste, men de med inflytande lär väl motsätta sig det.

nicole892008-12-15 15:01

håller med dig abc om att afrika inte kommer ha mycket säga till om, krig kommer utbryta.

I filmen använder de sig av lotteri efter de tagit ut en del framstående personer som behövdes t ex presidenter, forskare och experter. Folk verkade vara någorlunda tillfreds för ett lotteri är ju trots allt slumpartad. Frågan är vem ska hålla i lotteriet ?? inte USA iaf, de har ju en icke folkvald president på posten :):)

Dyslekso2008-12-15 15:03

Vatikanstaten håller i lotteriet, med hjälp av IBM förstås.:)

_abc_2008-12-15 15:09

Lotteri tror jag inte på. Främst för att jag i mitt exempel utgick från att allmänheten inget får veta. Att man tillkallar de tänkta och sedan bara drar. Det om något tycker jag är det mest humana att göra. Ignorance is a bless. Att Afrika inte komemr att få en syl i vädret är för att jag dels tror att inte alla länders makthavare kommer att tillkallas. Likaså i Asien och möjilgen Sydamerika.

Haha, kan ni tänka er att majoriteten av de räddade kommer att vara politiker?! Vilken mardröm...

nicole892008-12-15 15:17

även om jag inte blev utvald skulle jag vilja veta, jag skulle uppskatta livet mer då. sen vill jag inte bli överrumplad av en flodvåg eller tryckvåg.

_abc_2008-12-15 15:19

Kan man fundera på mer än en gång. Mår folk generellt bra när de vet när de ska dö? Som sjuka personer som vet att de har max två månader kvar? Som en dömd mördare som vet att hans avrättning är om exakt 10 dagar?
Ignorance is a bless säger jag.

Dyslekso2008-12-15 15:32

Ja, personligen skulle jag vilja veta. Men om samhället i stort ska veta så blir nog året före undergången väldigt kaosartat och inte alls den flower power-orgie man gått och hoppats på.

_abc_2008-12-15 15:36

Nej, är inne på dysleksos linje, förväntar man sig någon flower power-orgie tänker man nog fel. Snarare att samhället kollapsar, du behöver mat från ICA, men inser att kassörerna slutade jobba för flera veckor sedan, när de fick reda på jordens undergång. Vem vill jobba på ICA sista året innan jordens undergång lixom? Haha, inget i samhället skulle funka imo om folk fick reda på det.

nicole892008-12-15 20:48

inte skulle jag vilja hänga på ICA mitt sista år. även om dom är charmiga i reklamen .. ;D

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?