Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 375 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-12-17 10:58 | |
![]() | Jag har nog fan inte träffat en enda person som inte haft i alla fall lite mardrömmar av Lariam. Jävla grejer det där. Själv mådde jag bara allmänt psykiskt dåligt. För övrigt ska det vara ok att helt låta bli malariaprofylaxen om man ska till Asien numera. | |
| Dyslekso | 2008-12-17 11:13 | |
![]() | Ska du vara borta länge abc? Och har du tänkt dig djungelvistelser och liknande? | |
| Sven Gun | 2008-12-17 11:22 | |
![]() | Twinrix är TRE sprutor, De första två med ca 4 veckors mellanrum och den sista efter ca 6 månader. Har man sedan antikroppar så har man, då behöver man inte vaccinera sig igen. | |
| weathergirl | 2008-12-17 14:04 | |
![]() | Ah förlåt så var det ju Sven Gun, var ett tag sedan jag vaccinerade mig och man börjar bli lite äldre och mer senil :( twinrix.se/Hepatit-A...oc h-B.aspx Om du är vaccinerad mot hepatit A ska du inte ta twinrix utan en kompletterande spruta för hepatit b räcker. Har du inte något vaccinationskort på vad du vaccinerat dig mot? Annars kanske du kan höra med läkaren där du vaccinerat dig tidigare. | |
| _abc_ | 2008-12-17 22:06 | |
![]() | dyslekso: Kommer vara borta 5-6 månader. Men inte alltid i ociviliserad miljö. Vet inte än var det blir i Afrika om jag drar dit och typ volontärar, och antar att miljön kommer att vara allt annat än bra. Har inga vaccinationskort vad jag vet, kommer inte ihåg var jag vaccinerat mig, olika ställen genom åren så jag hoppades på att det fanns något nationellt register så jag slapp veta själv vad jag tagit och inte tagit. Men ingen skulle rekommendera att ta vaccin på plats, t ex i Argentina eller något afrikanskt land? | |
| Lisajonsson | 2008-12-17 22:24 | |
![]() | Jag tror man får hålla reda på själv vad man tagit för vaccin. Håller med Jaapconrad om att vaccinationsklinikerna försöker lura på en allt de har oavsett om det behövs eller ej. Har haft en sköterska skakandes förebrående på huvudet och tittandes på mig över glasöon som hon låtit halka ned på nästippen då jag inte ville ha malariaprofylax när jag skulle till Bogota i Colombia. Nu råkar jag ju veta att det ligger på flera tusen meters höjd och inte har myggor över huvud taget, men det tyckte hon visst inte dög som skäl att skippa hennes dyra piller. | |
| Lisajonsson | 2008-12-17 22:25 | |
![]() | Man kan säkert vaccinera sig i andra länder lika bra som här, men vaccin skall ju oftas tas ett tag i förväg för att ge fullt skydd. | |
| jossefles | 2008-12-17 22:30 | |
![]() | Gulafebern är ju ett måste iaf. Annars kommer man inte in i vissa länder ens. | |