Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 19 391 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mollee - Ej medlem längre | 2008-12-18 19:53 | |
![]() | Hehe, det enda jag är bättre på än syskonen det är betapet ;) Sen så har jag ett jäkla gehör. Kunde spela piano som 2 åring utan noter. Jag är typ den konstnärliga udda jäveln i familjen som mobbas på släkttäffen :D Tyvärr så är jag för snäll för att slå mina bröder . Min lillasyster är bara tre år yngre, så hon har faktiskt fått en del stryk genom åren .. | |
| CHL | 2008-12-18 19:53 | |
![]() | men det finns ju olika intelligens med. Man kan ju även vara känslomässigt intelligent, eq kallas det om jag inte minns fel :) Kanske minst lika relevant? | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-18 19:53 | |
![]() | vart gjorde du testet? Vore kul att prova:) | |
| CHL | 2008-12-18 19:54 | |
![]() | alla finner sitt gehör i ligan ;) du har ju ditt då, du kanske blir nästa idol :D | |
| mollee - Ej medlem längre | 2008-12-18 19:54 | |
![]() | Äh, det enda mensas test mäter är logiskt tänkande... Man kan vara intelligent på andra områden oxå. För att vara intelligent tycker jag man ska vara bra på alla områden.. Högt EQ tex.. borde vara en viss typ av intelligens. | |
| CHL | 2008-12-18 19:55 | |
![]() | www.mensa.se/ | |
| mollee - Ej medlem längre | 2008-12-18 19:55 | |
![]() | BiNo8 Mensa.se | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-12-18 19:55 | |
![]() | IQ testet är vad jag förstår mest baserat på Logik och Matematik, människans intelligens är mycket bredare och det fler spektrum och mäta Intelligens i. Om man nu äns kan MÄTA allt. Men eftersom vi är mätberoende så finns teorin om multipla intelligenser och det finns det även mätbarhetstest för. Wikipedia -> Theory of Multiple Intelligences en.wikipedia.org/wik...el ligences | |
| CHL | 2008-12-18 19:56 | |
![]() | ja, det är ju det. Med bara logiskt tänkande kommer du inte långt i relationen med andra människor , djur eller natur. Finns inte så mycket logik där. Så jag håller med dig :) | |
| DazzlingStar - Ej medlem längre | 2008-12-18 19:56 | |
![]() | sant formula.sant även om de kan va kul med mensa test | |
| mollee - Ej medlem längre | 2008-12-18 19:57 | |
![]() | Det finns ju typ 7 olika intelligenser. | |
| -Rob- - Ej medlem längre | 2008-12-18 19:57 | |
![]() | Jag har cybergehör. :-S | |
| CHL | 2008-12-18 19:57 | |
![]() | men visst kan man göra även mensas test för skoj :) | |
| Gungner | 2008-12-18 19:57 | |
![]() | Hm, till viss del stämmer det, men för att ha en väl fungerande hjärna krävs det IQ av hög standard. Det andra är oftast bonus. | |
| gnill | 2008-12-18 19:57 | |
![]() | För det första: Det är skillnad på ett validerat och standardiserat IQ test som WISC som (med all säkerhet) är det din bror gjorde under utredningen, och ett test på nätet (som inte alls har samma bredd och säkerhet vad gäller resultat). Sen är det också så att IQ-genomsnittet ligger något högre hos gruppen personer med Aspergers syndrom (som grupp) än hos gruppen "normalbefolkning". Alltså är det rätt normalt att flera med AS har rätt hög IQ... kan man säga. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2008-12-18 19:58 | |
![]() | Ja, gnill... lite läskigt. När man konverserar med brorsan äre som att tala med en kompis på högskolenivå.. Han har helt sjuka teorier om existens och om människans beteende. Man blir lite förundrad. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2008-12-18 20:01 | |
![]() | Jag är musikklok, bildklok och jagklok iaf :D Skönt att vara bra på nåt. Mattegenier är helt klart överskattade ( skrev det med lite ironi) | |
| gnill | 2008-12-18 20:03 | |
![]() | Mensas test skiljer sig _mycket_ från WISC (som alltså är standardiserat och validerat vilket betyder att det är utprovat i flera olika länder på många olika individer och där man har säkerställt resultaten så långt det låetr sig göras. Den typ av test Mensa har är bara ett deltest i WISC och det är fullt möjligt att ha lågt på det och ändå få IQ 130 (jag är ett bevis på det :-), säkert kan man få t o m högre IQ än så om man bara har lågt på deltestet av typ logisk intelligens, och högt på allt annat. Jag får erkänna att jag själv hade lågt på allt som har med matematik att göra (har också diagnos dyskalkuli). | |
| gnill | 2008-12-18 20:04 | |
![]() | rättelse: WISC är testet för barn, det heter WAIS för vuxna (och det är det jag gjort). Det är de validerade IQ tester som man använder vid utredningar här i Sverige. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2008-12-18 20:13 | |
![]() | Jag har oxå jätte stora problem med mattematik. Formler i allmänhet tycker jag om, som i ex biologi och fysik. Men så fort det kommer siffror i bilden blire svårt, som att siffrorna flyter omkring som vid dyslexi. Jag måste verkligen förstå sammanhang och logik inom matten innan jag kan räkna ut formlerna. Kanske oxå har dyskalkuli. | |