Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade5
Mobilspel
Pågående19 352

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Maybach2008-12-20 14:30
Antal inlägg: 2664

Haha nej, jag skulle nog få bättre självförtroende av att klara det en gång mot ett proffs än en miljon mot min farmor. Det handlar väl om utmaningar? I alla fall för mer "seriösa" spelare kanske.

The_Viking2008-12-20 14:32
Antal inlägg: 750

temperance:
Det köper jag. Men att döma av det du sa i förra inlägget så verkar det som en omöjlighet att lära sig av oss låg rankade.

alexon:
Jag är 100% säker på att man blir bättre, oavsett sport, om man möter sämre motståndare ibland. Dock inte om man möter sämre hela tiden.

run-marie2008-12-20 14:34
Antal inlägg: 1806

The_Viking, tror inte ens mina barnbarn skulle vilja spela fotboll med mig. Det är väl ingen utmaning att spela mot en som inte kan kasta sig efter bollen, inte hinner med att springa ikapp varken bollen eller barnbarnet? :)

Det är faktiskt inte kul att spela med någon som har mycket lägre ranking, inte för att jag är märkvärdigare på nåt sätt, men vinner du med 40-50 p så går du ändå en massa poäng back varenda spel.

Det roligaste för min egen del är att spela med någon som har ungefär samma poäng, sen räcker ju inte skicklighet för någon, men måste ha tur med både bokstäver och lägen, särskilt i slumpad.

Maybach2008-12-20 14:34
Antal inlägg: 2664

Alltså, jag förstår egentligen inte varför man över huvud taget ska behöva förklara sig - man möter väl vem man vill???

Basta - Ej medlem längre2008-12-20 14:35
Antal inlägg: 3528

Sen fattar jag inte riktigt nöjet med att få storstryk av en högrankad.
Vill man få lite tips är det enkelt att spionera på ett parti mellan två storfräsare.

trashone - Ej medlem längre2008-12-20 14:36
Antal inlägg: 18678

Stark Basta att erkänna. Nu skall det bli skoj o se om någon högrankare vågar ta samma kliv.

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2008-12-20 14:38
Antal inlägg: 5809

Ja, det är de. Precis som vilken Zlatan, Schumacher eller Björn Borg som helst. Men vi låter de diva sig lite. Så kan vi vanliga avguda dem.

:-)

The_Viking2008-12-20 14:40

run-marie:
Självklart inte, men det jag menar är att alla händelser, motståndare oavsett om dom är bra eller inte utvecklar dig på något sätt.

Tex: Jag har tävlat i minigolf i ca 20år och om jag möter någon som går 70 på slag på ett varv så får jag ju träna mitt tålamod pga att det tar sån jävla tid för spelare då han antagligen slår rätt många slag på dom flesta banorna. Är inte det sant?

oeronbarn - Ej medlem längre2008-12-20 14:41
Antal inlägg: 2288

Jag brukar sätta en ratinggräns även för mina orankade spel, just som tempo säger, för att jag vill ha motstånd. Att se blanka missbrukas är bland det värsta jag vet och om man knappt kan förlora hur skev brickfördelningen än är känns det lite som att bolla mot ett plank istället för att spela fotboll. Om det gör mig till en diva - c'est la vie. Je ne regrette rien!

The_Viking2008-12-20 14:45

Jag kan ju passa på att säga att om jag blir nekad att spela pga min rating så skiter jag helhjärtat i det. Då går jag till ett annat spel bara. Själv så spelar jag med alla som uppför sig civiliserat oavsett ranking.

oeronbarn - Ej medlem längre2008-12-20 14:46

viking: din analogi haltar då minigolf, till skillnad från scrabble, inte är en sport ;)

alexon2008-12-20 14:47
Antal inlägg: 1173

fint, viking. men du måste väl köpa argumentet?
det är nog inte många som är här för att träna på tålamodet.

The_Viking2008-12-20 14:47

HAHAHA den har jag aldrig hört förr!

oeronbarn - Ej medlem längre2008-12-20 14:48

jo, jag och knevert har tålamodsworkshops varje söndagförmiddag i tvättbjörnen

The_Viking2008-12-20 14:54

alexon: Nej det är nog ingen som är här för att träna tålamodet (fast det tränas rätt bra iaf). Men å andra sidan så gör sämre spelare oftare misstag och därför får du oftare tillfälle att prova nya ord kanske. Stämmer inte det? Men då säger du kanske att det kan man göra mot högrankade också eller något annat. Men det enda jag vill ha sagt är att man kan alltid lära sig av andra. Sen om du vill spela mot en högrankad eller inte, det skiter jag högaktningsfullt i då jag alltid hittar någon att spela med ändå.

run-marie2008-12-20 15:01

The_Viking, jo det stämmer att det måste vara skittråkigt att vänta när den andra/andre slår 70 slag på en 18-håls minigolfbana, det har säkert hänt mig med (menar 70 slag). Därför spelar jag hellre med/mot nån som är lika dålig/bra som jag själv, då måste båda vänta och vänta ;-)

run-marie2008-12-20 15:03

oeronbarn, skulle inte du och knevert önska er ett eget spelrum för bara er två just på söndagar? :)

oeronbarn - Ej medlem längre2008-12-20 15:09

passa dig nu, viking. det är bara divor som skiter högaktningsfullt.

men, skämt åsido, så spelar nybörjarspelare ofta på ett väldigt riskabelt sätt och gör inte sällan upplägg som straffar sig i nio fall av tio. när man råkar ut för den där tionde gången då motståndaren för 10p lägger VAR ovanför röd och man sitter med varken A, E, G, I, M, P, S, T, V eller Å så känns det lite som att man spelar fia med knuff.

The_Viking2008-12-20 15:16

Jag är väl en lågrankad högaktningsfullt-skitande diva då *S*.

Jag förstår vad ni/du menar men att säga/påstå/få det att låta som att man inte kan lära sig eller utvecklas av "sämre" spelare tycker JAG är rent skitsnack och faktiskt lite diva fasoner (även om det inte är menat så). Nu lämnar jag denna diskussion då vi kommit ifrån huvudämnet lite och vi sagt det vi tycker.

Jag vill ju avsluta med att säga SPELA OCH HA KUL! Blir du nekad att delta i ett spel gå till ett annat för vem fan bryr sig om varför man blir nekad?!

Dalkullan2008-12-20 15:22
Antal inlägg: 1256

Ja det är jag ;-)

skoja bara......jag spelar med vem som helst =D

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?