Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 70 |
Mobilspel
| Pågående | 19 313 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2008-12-23 03:23 | |
![]() | Basta - väldigt många. | |
| Stormvind_66 - Ej medlem längre | 2008-12-23 03:23 | |
![]() | Ja nu upphör jag som sagt aldrig att förvånas av människor, så jag vet inte hur smarta dina vänner är. Det är väl upp till dig att avgöra. Och en som är otrogen är väl inte så jättesmart heller. Ungefär 50/50 hur man väljer att döma. | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-12-23 03:24 | |
![]() | Om moralen är lägre just på Betapet? Tjae. Ledsen att säga, men.. jag har varken sett eller hört otrohet sinsemellan här. Kan nog bero på att jag är måttligt ointresserad av att ha allt för många kontakter här. Och de få jag har, har tydligen ingen saftig kaka att dela på. | |
| le-lou | 2008-12-23 03:24 | |
![]() | inte så smarta kan jag tycka. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-12-23 03:26 | |
![]() | Svar på frågan, min moral är hög. | |
| Stormvind_66 - Ej medlem längre | 2008-12-23 03:27 | |
![]() | Det är ju inte helt ovanligt att människor hittar på saker bara för att ha något intressant att säga. Jag känner i alla fall minst en mytoman. | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-12-23 03:27 | |
![]() | Men doftar det inte lite desperados om det hela? Otrohet sker ständigt var som helst (se och hör) och att Betapet skulle vara ett undantag har jag svårt att tro. Människor är människor och tydligen tvingar sig vara i ett förhållande som de inte värderar högre än en pissfläck på Sergels Torg. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-12-23 03:28 | |
![]() | En mytoman i bibelskolan? | |
| le-lou | 2008-12-23 03:29 | |
![]() | fan vet om otrohet florerar lika mycket på ett hundforum eller på mattipset.nu .. lite off topic nu: vore ganska kul att se statistik över den typiska användaren på betapet. ålder, utbildning, kön, religion, politisk läggning. Vilka är vi? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-23 03:30 | |
![]() | Jag kan absolut förstå det. En enkel profilbild och en knippe tankar - mer behövs inte. Rättare sagt: Man ser lagom lite av människor här, för att de skall förbli spännande - och det man inte ser kan man fantisera ihop att det finns. Illusioner är grunden för förälskelse och betapet har ett hyfsat gynnsamt klimat för det, som jag ser det. | |
| Stormvind_66 - Ej medlem längre | 2008-12-23 03:32 | |
![]() | Basta: Där hittar man fler än en utan problem, men jag känner dem inte. SylviaPlath: Spot on. Fantasi är det man saknar när man har ett stabilt förhållande. | |
| le-lou | 2008-12-23 03:33 | |
![]() | Illusioner är grunder för förälskelse = kan vara helt rätt. Men att fantisera om nån till att verkligen ta steget för att träffas, när man själv har partner känns....ja uhm. Sedan ser jag iaf, betapet mer som en spelsida, där man även skriver rätt flitigt i forumen. Det är liksom ingen chatsida, eller att man tex har en fet sida med tusen bilder på sig själv a la facebook. Så jag tycker i alla fall att det är märkligt. Märkligt många under årens lopp som fått sina förhållanden kraschade pga betapet. (inte pga sidan såklart...men det är här det har hänt....händelsernas centrum sas.) | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-12-23 03:35 | |
![]() | Ja. Nu kom jag på det! Något jag nästan glömt. Jag fick meddelande av en 50-årig herre, nattid, som var gift och frågade ut mig om det ena och det andra. Jag svarade knappt. Jo, ett hej blev det nog. Det var som att denna människa var en sån där som är i ett förhållande men som egentligen inte vill det och sedan går om nätterna till datorn för att "se runt" efter ett byte. Det enda jag tänkte på var damen i deras dubbelsäng. | |
| Stormvind_66 - Ej medlem längre | 2008-12-23 03:35 | |
![]() | Betapet är den nya världsmarknaden, som jag brukar säga. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-23 03:36 | |
![]() | Le-lou, kanske kan det bero på att de diskussoner som förs i forumet här inte är lika "snäva" som de som förs i ett hundforum? Här pratar man om livet i sin helhet, vilket skapar en känsla av att man faktiskt lär känna varann och "blir personliga". | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-12-23 03:36 | |
![]() | Kan det vara en inkörsport eller är det bara en stackars människa som glömt och gömt sin vilja? Vad tror ni? | |
| le-lou | 2008-12-23 03:37 | |
![]() | ja jag vet då inte. Kanske är det så på precis alla sidor överallt, bara att man inte vet om det. I kulisserna pågår mer än vad man kan tro, lita på det. tyvärr. | |
| Stormvind_66 - Ej medlem längre | 2008-12-23 03:38 | |
![]() | Och jag kan också hålla med om att "alla har varit med alla" på Betapet. Nu finns det visserligen ganska många tusen medlemmar, och jag känner bara till ett 20-tal snaskigheter högst. Men jag kan låtsas att dessa är representativa för alla och hålla med. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-23 03:39 | |
![]() | Hundforum var alltså ingen metafor för facebook, jag skrev riktat till ett tidigare inlägg men hinner inte med i er takt... :) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-23 03:40 | |
![]() | Jag vill komma in bakom kulisserna. Var är ingången? | |