Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade7
Mobilspel
Pågående19 370

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Porslin - Ej medlem längre2008-12-23 17:24
Antal inlägg: 108

Alltså, jag tror du har missförstått mig, Kolbxbo. Det har aldrig varit tanken att han ska jobba någon storhelg. Faktiskt ingen helg alls. Det handlar om att grannen i trappan hade synpunkt på att han ville jobba idag vilket jag ifrågasätter då det är en helt vanlig arbetsdag idag. Jag vet inte ännu om grannen kommer ha synpunkter på om han jobbar de vanliga arbetsdagarna i nästa vecka också.

Är du en egen företagare tror jag inte du behöver följa några fackliga avtal. Kan du inte jobba kommer det inte in några pengar = dålig lön.

Porslin - Ej medlem längre2008-12-23 17:38

Och nu äntligen fick jag tag på ordföranden :) Tydligen bor det en dam i trappan som inte ville vara med när det bildades bostadsrättsförening. Hon hyr alltså sin lägenhet. Det var hon som hade bett hantverkaren låta bli att jobba idag. Enligt ordföranden är det helt felaktigt och självklart är det ok att jobba alla vanliga arbetsdagar. Så var problemet ur världen.

Majsal2008-12-23 17:40
Antal inlägg: 25

SEGER! :)

Njut av livet...

Mr Sun Green - Ej medlem längre2008-12-23 17:45
Antal inlägg: 825

Vad heter ho, hon som gick husesyn. Chansen är stor att nån här på betapet känner nån som känner henne. Och kan säga till att VA FAN!??

gnill2008-12-23 18:10
Antal inlägg: 1942

porslin, en liten språkanalys. Missuppfattaningarna beror nog på hur du använder ordet "hålla". Att hantverkaren ska hålla vissa dagar är väldigt oklart vad det betyder. De flesta läser nog hålla som "Hålla på" och då låter det som om han skulle jobba alla röda dagar. Jag har aldrig hört ordet "hålla" användas som du gör. Om jag skulle säga att "jag håller en dag" skulle det betyda mer att jag reserverar en dag för något särskilt typ. Och ja, jag tycker att det liksom passar att prata språk här för vi är väl alla som spelar här åtminstone lite språkintresserade?

Porslin - Ej medlem längre2008-12-23 18:21

Ah...det måste bero på min skånska :) Ja men isåfall förstår jag att det kunde misstolkas. Här i Skåne säger vi att "nä nu håller vi för idag"...det betyder att det är dags att gå hem.

mrperfect2008-12-23 19:09
Antal inlägg: 11437

Ja det kan ju inte va kul at tha målare som är inne hos grannen, sånt oväsen som dom för med sina sträva penslar :D

brava2008-12-23 20:05
Antal inlägg: 1636

nu verkar ju alla vara rörande överens om att nämnda dam som behagade gå husesyn var en fräck en - ja näst intill kriminell - men hur farligt kan det vara. ni har väl inte flyttat in era grejer än? jag skulle nog inte bry mig speciellt om någon tittade in i en lägenhet innan jag hade flyttat dit. Har jag missförstått och ni redan bor där så håller jag med resten.

Kolbxbo - Ej medlem längre2008-12-23 22:19
Antal inlägg: 1161

Tack, gnill!
Jag uppfatta precis som du skrev. Hålla = hålla på. Jag uppfatta som att det saknades ett ord i meningen o automatiskt fyllde i det när jag läste. Läste "hålla" som "hålla på".

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?