Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 19 469 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vulcan | 2008-12-25 21:03 | |
![]() | Senaste egendomsbrottet jag hörde om: En kollega till min syster ska ta ut pengar i en bankomat tillsammans med en kompis halv elva en vardagskväll. Plats: Söder. När han står och knappar känner han något vasst mot ryggen: Bakom står en påtänd narkoman med en jättestor kniv. Kollegan tvingas att tömma hela sitt bankkonto. Den andre killen blir sen också hotad,men när han halvt i panik säger till rånaren att hans kreditkort inte har någon bankomatkoppling (vilket var sant) lät rånaren nöja sig med det och stack iväg. Om någon vill gråta över denna stackars missförstådda varelse så kan han väl sätta sig tillsammans med Jankster och göra det. Vill h*n göra en god gärning så ta motsvarande summa som jag själv fått lägga sista dryga året på tjuvslödders illegala angrepp mot min hederligt hoptjänade egendom och skicka ex.vis till Rädda Barnen. Det blir ca 4000 kronor i självrisker och brist på fulltäckning i försäkring (sönderslagen bakruta m.m. på bilen och sönderskurna däck vid källarinbrott) | |
| Jankster - Ej medlem längre | 2008-12-25 21:09 | |
![]() | Allt jag säger är att alla tjuvar är inte knarkare, alla knarkare är inte tjuvar. Självklart finns det de som är både och. Man kan applicera samma dömande inställning på många element i vårt samhälle, invandrare till exempel. Eller homosexuella. En del är dåliga människor, en del inte. Om man tror att alla människor inom en samhällsgrupp man inte gillar är dåliga så är man trångsynt. | |
| Angeloflove | 2008-12-25 23:28 | |
![]() | word jankster! | |
| ANDERStG | 2008-12-25 23:32 | |
![]() | Winbladh sa ingalunda att alla knarkare stjäl. | |
| Heartandsoul | 2008-12-25 23:39 | |
![]() | Kan bara skriva under Jankster. Det är skrämmande hur trångsynta vissa människor kan vara i vissa lägen. | |
| Prositi | 2008-12-25 23:52 | |
![]() | Det låter som ett skämt. Vem ringer polisen när någon stulit mat? Förväntar de sig att polisen ska försöka hitta den skyldiga? Jag förstår att det är jobbigt, men det är ju inget man kan göra åt det direkt. Sedan kanske den som stal maten trodde att de inte ville ha den. Ställt ut den för att gå och slänga den dagen efter. | |
| mrperfect | 2008-12-25 23:57 | |
![]() | Alla knarkare är tjuvar till större delen, att påstå något annat är befängt | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-12-26 00:00 | |
![]() | Även lyxknarkarna på stureplan? | |
| Prositi | 2008-12-26 00:02 | |
![]() | *skrattar* Man kan inte göra annat än att tycka synd om de trångsynta människorna som finns och visar sig här i forumet. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-26 00:07 | |
![]() | Tycker nog stöld av rullator är fräckare... | |
| Prositi | 2008-12-26 00:09 | |
![]() | Då jag själv har varit beroende av rullator håller jag med dig om att det är fräckare. Det finns många saker som jag anser är fräckare än det här med att någon stal deras mat och julöl. | |