Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 337 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-12-25 13:10 | |
![]() | oo Lilla Busan! :D *upp i luften över stan, kommer bara flygplan* | |
| -Rob- - Ej medlem längre | 2008-12-25 13:12 | |
![]() | Tyngsta låten någonsin: www.youtube.com/watc...CU OxjQ6ba0 | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-12-25 13:13 | |
![]() | *doctor Snuggles... tralalalalala* | |
| Fånmåne - Ej medlem längre | 2008-12-25 13:15 | |
![]() | Några låtar som kanske utmärker sig lite mer än alla andra låtar: Anita Lane - Home Is Where The Hatred Is Abba - Dancing Queen Sparks - The Rhythm Thief Stefan Sundström - Fånmåne Nick Cave & The Bad Seeds - Mercy Dirty Three - I Offered It up to the Stars & The Night Sky | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-12-25 13:29 | |
![]() | Den här är bäst...... www.youtube.com/watc...2C I5HqKYgY | |
| swingmatism | 2008-12-25 13:51 | |
![]() | Bästa jullåten är väl Christmascard from a hooker in Minneapolis, av och med Tom Waits - stunden till ära. Den bästa albumet - alla kategorier - är Grace av Jeff Buckley, inte för någon speciell låts skull - men som helhet är det tidlöst och oslagbart. Bästa låt, textmässigt, kan man antagligen finna i Lavinia av Finn Andrews med The Veils - eller, förstås och antagligen någonstans i Billy Corgans eller Mark Lanegans diskografier. Musikmässigt - sett till arrangemang - så ligger Rolling Stones Sister Morphine väldigt högt - sett till ljudbilden som helhet; fantastisk. Bästa kalaslåtar genom tiderna; Iggy Pops Lust for life är given att ligga någonstans på toppen - tillsammans med Puke+Cry med Dinosaur Jr. Dagen efter-låtar har förstås sin egen lista och det är densamma som låtlistan på Jar of flies-ep'n med Alice in Chains. Depplåtar finns det förstås många och det kan variera beroende på vad man deppar över - men minsta gemensamma nämnare är kanske självömkan? I know it's over och Never had no one ever med the Smiths och Sail Away med David Gray är väl åtminstone någonstans att börja. Bästa kärlekssångerna Led Zeppelins Out on the tiles kan göra vem som helst kär och så, en lite personlig favorit att lyssna till för att ackompanjera fjärilarna i magen då det faller sig in är Rufus Wainwrights Beautiful Child och Settle Down med Zwan - vilket osökt för mig till begravningslåt, vilken är Of a broken heart med ovannämnda grupp. Men så åter och vidare ifrån kärlek till något annat. Även om det sägs att Barry White var upphovsman till allt som kan kallas soundtracks of sex, så föredrar jag nog Search and destroy och Penetration av Stooges tillsammans med Gigantic av Pixies. Long summer day med Two Gallants, och hela Astral Weeks-albumet med Van Morrison är såklart de bästa sommarlåtarna. Bästa låtarna för välvilja och ett medföljande gott samvete är Hunger strike med Temple of the Dog och Pearl Jams Corduroy... kanske ligger dock, i listan bästa låt - alla kategorier någonsin - på första plats för mig; There is a light that never goes out, skriven av allas vår älskade Morrissey. Coolaste låten är Waiting for my man med Velvet Underground och den finaste är Antony and the Johnsons tonsatta version av Poe-dikten the Lake. det är iaf några utav de bästa låtarna. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-25 13:55 | |
![]() | "Cause suicide is painless. It brings on many changes. And I can take or leave it if I please. ...And you can do the same thing if you choose" | |
| Cekt | 2008-12-25 14:09 | |
![]() | se.youtube.com/watch...re =related | |
| dilivio | 2008-12-25 14:16 | |
![]() | www.youtube.com/watc...re =related | |
| mrperfect | 2008-12-25 14:17 | |
![]() | Hyvää Jouloa se.youtube.com/watch...re =related | |
| Afrobeat - Ej medlem längre | 2008-12-25 14:53 | |
![]() | Lägger min röst på en låt som jag aaaldrig tröttnar på : JOYFUL JOYFUL. Så var det med det. | |
| ANDERStG | 2008-12-25 15:19 | |
![]() | Mouche: www.betapet.se/forum...am p;page=0 Bra låt(tråd)ar blir inte gamla. Fåfänga är förgängligt. perfumeposse.com/wp-...va nity.jpg | |
| Lättlurad - Ej medlem längre | 2008-12-25 15:30 | |
![]() | Den tavlan har mina päron på muggen :D | |
| johanjos - Ej medlem längre | 2008-12-25 15:47 | |
![]() | Hallelujah - Jeff Buckley | |
| Dalkullan | 2008-12-25 18:10 | |
![]() | Något med Queensrÿche...från Operation Mindcrime...får nog bli "Eyes Of A Stranger" - outstanding =D www.youtube.com/watc...lP iLkO004I | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2008-12-25 18:18 | |
![]() | X Japan - Endless Rain X Japan är så grymma verkligen mian favoriter i rock/metalgenren dom gör sjukt bra Rockballader | |
| swingmatism | 2008-12-25 18:48 | |
![]() | Vidare och förresten - till min lista har jag nu tänkt lite till. 90-talet var ett underskattat musikaliskt årtionde men bästa låtarna, tids- som stiltypiska för decenniet; Stone Temple Pilots - Creep och låten med samma titel av Radiohead (låtarna har inget annat gemensamt än titeln). Soundgardens Black hole sun och Nirvanas You know youre right. De två bästa metallåtarna, obestridligt; White Zombies Thunderkiss '65 och Alice in Chains Would? Bästa satanist lounge-låten är Grease Paint and Monkey Brains. Bästa slowcore-låten är Have you forgotten med Red House Painters. Bästa göra slut-låten är So long, Savannah med Eric Bachmann. Bästa rebell-musiken finns i Crooked Fingers Andalucia. Bästa Blues-låten finner vi hos Seasick Steve i Cut my wings. Bästa svenska Nerför floden med Eldkvarn. Bästa cover-låten är Layne Staleys version av Suffragate City. Bästa existensiellt begrundande låt är Blue Pale Fever av och med Woven Hand. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-12-25 19:27 | |
![]() | www.youtube.com/watc...Pa 0t2Sbr6s | |
| Hr Winbladh | 2008-12-25 20:25 | |
![]() | Mama, just killed a man, put a gun against his head, pulled my trigger now his dead ... Jag har svårt att se att någon låt låt någonsin skulle kunna knäcka "Bohemian Rhapsody". Den är helt enkelt bäst - utan protest! | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-12-25 20:34 | |
![]() | John Lennon´s Imagine måste ligga någonstans i toppen. se.youtube.com/watch...0F _6plYyTM | |