Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 19 531 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tommy 1979 | 2008-12-28 21:55 | |
![]() | Du kan ju alltid vända dig till Sverker Olofsson! | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2008-12-28 21:56 | |
![]() | hahaha,nej då,,du söker bara på reklamationsnämnden,dra ut där det står om reklamation osv=)läs innan till för dom,, | |
| Mouche - Administratör | 2008-12-28 22:26 | |
![]() | Källa: ONOFF (butiks villkor) "Förlängt öppet köp på alla julklappar! Hos ONOFF kan du lugnt handla dina julklappar, då vi från och med den 23 november 2008 erbjuder dig öppet köp på alla julklappar till och med den 5 januari 2009. Detta gäller både på ONOFF Onlineshop och i våra butiker. KÖPVILLKOR BUTIK ONOFF-BUTIKERNAS ÖPPET KÖP Öppetköp På ONOFF vill vi att du ska bli nöjd med ditt köp. Vi lovar att verkligen hjälpa dig att köpa rätt vara från början. Om du trots allt inte skulle bli nöjd har vi öppet köp i 30 dagar på de allra flesta produkter. Det som krävs är att varan ska vara i nyskick och i sitt originalemballage samt att du har kvittot med dig. För att värna om nästa köpare av varan gäller följande undantag; Skrivare Om färgpatronen är bruten får du köpa en ny patron att lägga i förpackningen. Datorer Om förpackningen brutits måste vi rensa hårdisken och återinstallera alla program, detta för att kunna garantera nästa kund en dator i nyskick. För detta får du betala en återställningsavgift om 995 kr. Hygienartiklar/ hushållsapparater/ spel / DVD-film / parabolpaket Öppet köp endast vid obruten förpackning / plombering. Videokameror / digitalkameror / telefoner Öppet köp gäller vid obruten förpackning. Om förpackningen brutits gäller bytesrätt i 30 dagar. Om det är en kontantkortstelefon du vill lämna tillbaks måste telefonkortet vara obrutet. Öppet köp gäller inte produkter som knutits till abonnemang eller avtal, inte heller varor som är specialbeställda åt dig. Om varan är köpt i paket eller med annan vara på köpet ska självklart samtliga varor återlämnas. ” | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-12-28 22:36 | |
![]() | På konsumentverkets hemsida finner du bla denna information. www.konsumentverket....ic leId=147 "Om det skulle vara något fel på varan - vad kan jag göra då? Om det är något fel på din vara kan du: kräva avhjälpande, det vill säga få varan reparerad. kräva omleverans, vilket innebär att du får en annan, likvärdig, vara. kräva prisavdrag eller ersättning för att rätta till felet. häva köpet om felet är av stor betydelse för dig, vilket betyder att du får pengarna tillbaka. hålla inne så mycket av betalningen som krävs för att få säkerhet för ditt krav. Säljaren har dock rätt att i första hand erbjuda dig avhjälpande eller omleverans om detta kan ske inom skälig tid och utan extra kostnad för dig. Skadestånd Du kan dessutom kräva skadestånd i vissa fall. Du har rätt till ersättning för alla utgifter och förluster som du drabbas av på grund av fel på varan." | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2008-12-28 22:49 | |
![]() | ja där har du=) | |
| klätterrmus | 2008-12-29 03:25 | |
![]() | i detta fall tror jag du kan kräva pengarna tillbaka då det blir en extra kostnad för dig att få dit den trasiga tvn, sedan hämta den nya igen. samt att de inte kan erbjuda det inom skälig tid; två veckor ären lång tid speciellt om du vill se på tv nu :P | |
| weathergirl | 2008-12-29 04:14 | |
![]() | Klättermus har helt rätt, det är bara att vara hård. Hade problem med en mobiltelefon som butiken skulle ta in på rep i flera veckor pga fabriksfel, då jag skulle till Kuba och arbeta och förklarade att det enligt konsumentköplagen är dem som ska se till att få nallen till mig sedan eller låta mig ha en lånetelefon till jag kom hem gick de med på att ge en helt ny tfn till och med. Förvisso hade det kanske varit att tolka Köplagen lite väl extensivt om de hade måsta betala frakten till Kuba men generellt sett ska de stå för fraktkostnader och för kostnader som du har för att återlämna den trasiga varan. Länkar till konsumentköplagen se paragraferna 30 och 32 www.notisum.se/rnp/s...90 0932.htm | |
| Baffin_Bay | 2008-12-29 08:17 | |
![]() | Synd att det inte var på Elgiganten, de har en superbra garanti som ger pengarna tillbaka DIREKT vid ursprungliga funktionsfel. Köpte en mobil där och de försökte få mig med på att skicka den på lagning men jag pekade på deras stora plakat med villkoren som fö. sitter över hela butiken och påpekade sedan att det var ett "ursprungligt funktionsfel" på mobilen. Vandrade därifrån med pengarna i handen. Kolla upp om ONOFF har en liknande garanti? | |
| grusplan | 2008-12-29 08:26 | |
![]() | Ring tillbaka , var trevlig men bestämd, förklara din situation igen , erbjud att ta en taxi dit för att leverara tillbaka tv:n , som dom naturligtvis får stå för . Dom får också betala din taxiresa tillbaka hem, du har köpt an vara du omöjligt kan kontrollera i affären om den fungerar , den kostade dessutom en slant det är ju inte en billig mp3 du köpt som inte fungerar.Stå på dig ,be att få tala med en annan person om den första inte förstår, ännu hellre åk dit utan tv ,förklara högt och tydligt ditt problem helst med mycket andra kunder i närheten så ska du få se att det löser sig . Lycka till | |
| ViktorWig | 2008-12-29 09:02 | |
![]() | Jag har precis avklarat en sur diskussion med OnOff. Jag köpte en TV för ca 3-4 månader sen. Säljaren prackade på mig en sån där onödig försäkring för 2000 spänn. Jag ville inte ha den men då drog han till med att jag skulle få 1000 spänn i rabatt vid nästa köptillfälle om jag tog försäkringen. Visst sa jag. När jag för 2 veckor sedan skulle köpa en WII konsoll till barnen fick jag förklarat för mig att jag högst fick 10% vid varje köptillfälle. DVS var jag tvungen att handla för 10 000 kronor för att nå upp till 1000 kronor i rabatt. Jag blev GALEN, så jävla dålig stil av dom. Säljaren VISSTE ju att om han skulle nämna att jag var tvungen att handla för 10 000 för att komma upp i rabatten så skulle jag inte tagit försäkringen. Jag ville ju inte ha den från början. Gör som jag. Jag va på dom VARJE dag i 1½ vecka. Till slut ringde säljaren som sålde försäkringen till mig och hävade att han hade informarat mig om villkoren kring försäkringen. Bra sa jag, du hävdar att jag ljuger?! Då tar jag kontakt med din chef, din chefs chef, dins chefs chefs chef, Sverker på plus, ARL, Aftonbladet, Expressen mm mm. Det slutade med att jag fick 1300 kronor i rabatt på konsollen. Va på dom gör livet surt för dom! Sätter inte min fot på OnOff igen! | |
| vilda-tilda | 2008-12-29 09:54 | |
![]() | Kompisen köpte en TV på ONOFF i Uddevalla, den fungerade ett par månader sen gick den sönder. Hon körde TV:n till butiken för lagning, dom tog den och hon skulle bli kontaktad när den var klar. Hon fick låna en ny TV så länge. Veckorna gick och dom hörde inte av sig, till slut åkte hon dit med kvitto och köpekontrakt. Svaret hon fick var att den TV:n var klar och att hon redan hade hämtat den, vilket inte var fallet. Dom hade alltså lämnat ut tv:n till någon annan. Hon spökade sig helt galen och det slutade med att hon fick en ny TV. Helt sanslöst hur dom bär sig åt... | |