Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade59
Mobilspel
Pågående19 308

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Kolbxbo - Ej medlem längre2008-12-29 18:05
Antal inlägg: 1161

Varmt vatten i med några droppar YES i en hink.
Blöt en svamp i hinken.
Blöt fönsterrutan med svampen.
Fågelskit o insekter kan behöva gnuggas bort en aning.
Skrapa av med fönsterskrapa. (c:a 30cm).
Torka av överflödsvatten på skrapan med en gammal handduk.(mikrofiber går bra)
Spreja på upptill med fönsterputs. Låt det rinna ner. Skrapa noga. Uppifrån o ner.
Vattenrinningar i kanter o hörn torkas av med microfiberduk.
Spolarvätska som nån skrev tror jag är en bra tillsats om man ska putsa i köldgrader. Vill minnas att T-röd kan användas som fönsterputs.

Tidningspapper har jag aldrig förstått vitsen med. Löses inte fiber och trycksvärta upp? Kan nån förklara grejen med tidningspapper?

Fågelskit ska man se upp med eftersom de käkar grus för matsmältningen. Risk att du repar rutan!

Gilena2008-12-29 18:16
Antal inlägg: 7250

Jag bor på markplan och har havet som granne, så det är ganska ofta att fönstren behöver sig en omgång för att man ska kunna se ut överhuvudtaget. Jag har lärt mej att kompromissa med tid och arbetsinsats kontra resultat. Det blir inte superperfekt, men funkar helt OK, eftersom det ju snart är dax igen.

Jag tar helt sonika min golvmopp med sån där mirakeltrase-mopp. En hink varmt vatten med lite diskmedel eller vanligt golvrengöringsmedel. Doppa moppen, svabba av och gnugga lite med moppen tills det ser hyfsat ut - snabbt jobb. På direkt med bred fönsterraka med gummilist. Ett drag överst, fyra drag rakt ner. Klart. Tvättar mina 3 stora och 3 mindre fönster på omkring 10-15 minuter. Slipper dessutom förfrysa händerna!

(Jajjamensan, jag har emellanåt svabbat av min bil likadant, i kombo med vattenslangen! Perfekt? Nej! Snabbt? Ja! Resultat: helt OK om man tar de pillrigaste ytorna snabbt med en svamp )

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?