Spelrum
Giraffen45
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
40
Inloggade85
Mobilspel
Pågående19 614

Forumkategorier

Användare Inlägg  
JennyGC2008-12-30 11:50
Antal inlägg: 18

vad cool du är då Incubaton, hahahahah

BiNo8 - Ej medlem längre2008-12-30 11:51
Antal inlägg: 3473

Är man 16 borde man veta skillnaden på rätt och fel

Maja G2008-12-30 13:44
Antal inlägg: 10730

Finlandsbåt eller krogen, det är väl samma sak?
Det beror ju på vikelt humör man är på och vilket sällskap man har!
Jag har haft jätteroligt på Finlandsbåtarna, men jag är noga med att betala för mig!

OfB2008-12-30 14:05
Antal inlägg: 26

Rederierna delar ju ut gratisresor till höger o vänster. Det som kostar är ju det man spenderar PÅ båten. Fast är man 16 bast och åker med ett "galet" gäng musiker blir man väl bjuden på både dricka och sängplats. Rock n´roll hela vägen kan man väl säga...

Kul o planka? Nä, inte särskilt!

Nephelia - Ej medlem längre2008-12-30 14:13
Antal inlägg: 677

Jag tror faktiskt inte att rederiet ifråga går särskilt mkt back på en och annan fripassagerare, de tjänar in bra med stålar på att man måste äta och dricka på båten, nog var det så att rederiet ifråga istället tjänade på att ha Incubation (och mig) som fripassagerare.

BiNo8: och du gör allting precis engligt minsta regel och lag? Dessutom är det inte särskilt najs från din sida att komma med pekpinnar och uttala dig om huruvida Incubation är mogen eller inte (du som inte ens känner henne, vilket jag gör, och jag kan lova dig att en mognare sextonåring får du leta efter länge). Det som är rätt för dig är kanske inte rätt för någon annan, kanske tycker du att det är okej att äta kött, men det tycker inte någon annan. Incubation och jag tycker det är okej att planka på Finlandsbåten (obs, nu var detta en rolig engångsgrej) och om du inte tycker det, så är det helt okej, vi dömer inte ut dig för något.

Nephelia - Ej medlem längre2008-12-30 14:16

OfB: ja, du verkar inte heller ha fattat att jag också var med på båten, jag är betydligt äldre än 16. Det var rock'n'roll, Incubation nykter hela vägen, varefter jag och Incubation delade säng. Mer pekpinnar eller andra otrevliga teorier någon?

The_Viking2008-12-30 14:35
Antal inlägg: 750

Sen är det ju inte bara det ekonomiska för rederierna när folk plankar. Som sjöman så vet jag hur det funkar och jag kan säga att med största sannolikhet så förlorar dom inte många kronor på själva fripassageraren men däremot så kan dom omedvetet bryta mot säkerhetsföreskrifter och det kan ställa till det på andra sätt.

Sen så för dom ju logg över antalet passagerare utifall det händer en olycka tex att båten sjunker och passagerarna hamnar överbord. Det är VIKTIGT ATT VETA EXAKT ELLER SÅ NÄRA EXAKT som möjligt hur många man ska söka efter. Och tack vare såna idioter som dig/er så kan folk dö vid en ev olycka eftersom man slutar leta efter man har hittat antalet passagerare som var registrerade! Jävla snorungar är vad ni är!

OfB2008-12-30 14:36
Antal inlägg: 26

Nephelia. Om du var med på resan eller inte spelar ju ingen rolli sammanhanget. De bör ha varit tusen andra med på båten. Men om nu så är fallet så tvekar jag inte en sekund på att ni hade kul. Säkert svinkul. Nykter eller inte och oavsett sängplats.

Kanske får man se er i nästa omgång av Färjan? Vem vet...

Gott nytt år!

Nephelia - Ej medlem längre2008-12-30 14:39

dessutom kan jag tillägga; själva plankningen var inte planerad, vi skulle ta farväl av våra vänner i kafeterian, vilken visade sig ligga på andra våningen, dit man inte kommer utan biljett. Därför "plankade" vi egentligen in från första början; för att kunna ta farväl av våra vänner uppe i kafeterian. När vi väl satt där, kom vi på att vi egentligen skulle kunna åka med dem (de skulle på en festival i Finland) och eftersom båten precis skulle gå, så hade vi inte tid att böka med att köpa biljetter, så vi klev helt enkelt på båten, eftersom vi redan var "inne" så att säga.

The_Viking2008-12-30 14:40
Antal inlägg: 750

Ja då är det ju ok!?!?!

Mebiti2008-12-30 14:44
Antal inlägg: 471

"Det är väldigt enkelt - Få dina vänner som faktiskt har biljett att underhålla eventuella vakter vid kontrollerna där man drar sitt hyttkort (dom ser ut som kontrollerna på T-centralen), medans du smyger igenom en gliddörr vid sidan som är olåst (eventuellt en tillfällighet, jag misstänker att den brukar vara låst)." Det låter som om versionen har blivit lite ändrad med tiden..

Nephelia - Ej medlem längre2008-12-30 14:45

OfB; det spelar visst roll, om en sextonåring har med sig en vuxen (med gott omdöme helst) på Finlandsbåten, som jag ser saken.

Och risken är obefintlig att du ska få se oss på färjan, då vi aldrig åker färja bara för färjans skull så att säga.

Gott nytt år!

Pg up - Ej medlem längre2008-12-30 14:46
Antal inlägg: 1354

Mor unt Dötter.

Nephelia - Ej medlem längre2008-12-30 14:50

Mebiti; jaha? Men nu var det precis så det gick till - i was there

Mebiti2008-12-30 14:51

Jag menar bara att det först låter väldigt planerat, med att få vakterna att inte se er och allt det där. Och sen var det inte alls meningen att ni skulle planka, bara säga hej då. Jag tycker det låter lite konsigt bara. Men jag har feber idag så jag kanske fattar allt fel.

Köttslöjd - Ej medlem längre2008-12-30 14:52
Antal inlägg: 24

Jag ska åka till gazaremsan och planka lite fram och tillbaka övr gränsen, bör vara mer tillfredsställande att lyckas.

Nephelia - Ej medlem längre2008-12-30 14:56

Mebiti: jo men grejen var ju att vi _medvetet_ plankade in, för att kunna sitta uppe i kafeterian. Så långt var det alltså ganska planerat, men inte att vi faktiskt skulle åka med färjan, _det_ var oplanerat.

men nu kan någon lika gärna stänga tråden - eftersom folk tydligen tänker skita i trådskaparens fråga och så vidare, ja ni ser ju.

ANDERStG2008-12-30 14:57
Antal inlägg: 7560

Skit gör marken bördig för nya givande diskussioner.

Mebiti2008-12-30 14:59

Men som jag förstått det så skulle ni planka in just för att säga hejdå, och då antar jag att dom ni skulle ta farväl av redan var inne i båten, vilka var då dom som hjälpte er in genom att störa vakterna? Eller skulle ni tvunget bara följa med in och säga hej då där?

Och så kan jag svara att, nej, jag har inte tänkt på hur enkelt det är att planka.

Köttslöjd - Ej medlem längre2008-12-30 14:59
Antal inlägg: 24

Olivträd växer bra där också!

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?