Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 654 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pialina | 2009-01-21 00:26 | |
![]() | En utländsk man blev ertappad med falskt pass. Trots att förfalsningen var rätt skickligt gjord, var det lätt att komma på honom. Som födelsedatum hade han uppgett 30 februari... | |
| Paniksurr - Ej medlem längre | 2009-01-21 06:19 | |
![]() | Några unga män från Dalarna åkte för en del år sedan utomlands för att köpa knark..Tror det var i Holland. I tullen så fastnade de och tullaren frågade om de hade något i bilen "för vi kan ju plocka den helt och hållet sönder" innan de lät hunden börja snoka. Killarna erkände då att de köpt knark och visade också det hela. Det var ganska mycket och det beslutades att det skulle göra husrannsakan hemma hos de där killarna...Och så visade det sig att knarket inte var knark utan tvättmedel eller något liknande. De hade alltså blivit rejält blåsta vid köpet. Men däremot gav husrannsakan en hel del. För i de här killarnas bostäder hittade man vapen, stöldgods och narkotika. | |
| blankomblank | 2009-01-21 08:36 | |
![]() | vet en föredetta kriminell som sprang in hög på en bank med en yxa i högsta hugg som han högg så hårt i kassabänken att han inte fick lös den och kunde inte göra annat än att springa ut igen. | |
| ajohansson | 2009-01-21 09:37 | |
![]() | mommesfrites: jag as garvar, Dagen är räddad ! Tack! | |
| kirekhar - Ej medlem längre | 2009-01-21 09:57 | |
![]() | Mommesfrites, visserligen tror jag inte du var seriös men allvarligt talat, om någon tror på den där smörjan är man efterbliven. | |
| ajohansson | 2009-01-21 10:54 | |
![]() | kirekhar: Haha lite skarv livade upp mig iallafall! | |
| micro113 | 2009-01-21 11:38 | |
![]() | Fast jag vet en kille som gjorde inbrott i ett företag genom att krossa ett fönster och klättra in. Fönstret är låst från insidan med nyckel, så han kan inte öppna det -- utan rensar från glassplitter tillräckligt så han kan åla sig in. Väl inne så plockar han på sig pengar ur personalkassan och skall sticka ut igen. Väktaren kommer då på rond, varpå killen får bråttom, halkar till på vägen ut och blir hängande i ena benet som på något vis -- fråga mig inte hur -- fastnat i det trasiga fönstret. Fönstret sitter ganska högt upp, och han tar sig vare sig upp eller ner utan blir vackert hängande i ena benet, medan väktaren tillkallar och inväntar polis. Polisen -- som inte är lika luttrad som cops -- skrattade gott när de hjälpte honom loss...... och hans kommentar efteråt var att "väktaren var i alla fall trevlig, och pratade uppmuntrande medan de väntade på "hjälp". Jag skrattade så jag tjöt när han berättade för mig hur han åkt dit ...... och hans status som yrkeskriminell dalade till blåbärslycka i klumparnas paradis..... Två års fängelse blev resultatet av den lyckade hängningen i alla fall... (Givet mitt yrke så är det värt att påtala att detta inte är en anekdot från jobbet, utan en privat bekants mindre lyckade eskapad ...... inget brott mot tystnadsplikten m a o) | |