Spelrum
Giraffen28
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade40
Mobilspel
Pågående19 704

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ewaleena - Ej medlem längre2009-01-03 13:16
Antal inlägg: 1977

Men vad faen är det här för tråd eg??? Allt från kabiner till lakan!! :) Precis min stil

PS: Men jag skulle då hellre ha ett halvt fönster i badrummet, där man ändå inte kan ha några nice gardiner, än dyra fuktskador.

trashone - Ej medlem längre2009-01-03 13:25
Antal inlägg: 18678

Jag skall nog inte ge mig in i latexlakandiskussionen ;)

krill_master - Ej medlem längre2009-01-03 13:49
Antal inlägg: 1576

har du inte missfärgning i fogar etc så kan du nog utgå från att det står pall utan både kabin och bad. hade spärren varit totalt undermånlig så hade du haft fuktskador redan om det vart som det är i 8år. linolium eller kakel/klinkers? svårare upptäcka skadan om det är linolium. men är det tätt i hörn och skarvar så är det ju tätt. då är ju hela golvet som en kabinbotten.

RikaM2009-01-03 13:54
Antal inlägg: 649

Min hyresvärd hävdar å det bestämdaste att den fuktsspärren som finns inte tål att få vatten direkt på sig och vi får inte lov att att bort duschkabinen för att duscha direkt på golvet. Dels lutar golvet fel ( allt vatten rinner bort till dörren och ner genom tröskeln) och sedan tål inte fuktskyddet det! En av mina grannar har fått hela sin lägenhet renoverad på grund av att vatten (i stora mängder) läckte ut på golvet.

Med andra ord så lyssnar jag på hyresvärden och behåller den förhatliga duschkabinen tills han anser att det är dags att ge mig en ny!

Tycker du borde lyssna på din hyresvärd!

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?