Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 861 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| dahlgren_ | 2009-01-04 16:08 | |
![]() | Haha va roliga ni är! Herregud :P Jag tror inte jag har något direkt.. Jag dubbelkollar att ytterdörren är låst ibland men det är väl för att det faktiskt kan vara så att det inte låst sig ordentligt. Annars kan jag inte komma på något.. | |
| upa - Ej medlem längre | 2009-01-04 16:11 | |
![]() | Smörgåspålägg. Måste ligga jämnt över smörgåsen. Jobbigt med de som bara slänger på osten så det bildas en hög mitt på mackan. Usch. Samma med all mat visserligen. Varje tugga bör innehålla en jämn fördelning av allt som finns på tallriken. | |
| amazing | 2009-01-04 16:38 | |
![]() | Kul att veta att man inte e ensam.... hehe.. jag måste vända uppochner på mjölkpaketet en gång innan jag öppnar den... måste alltid skölja munnen 2 gånger efter jag har borstat tänderna.. sängen måste vara bäddad när jag går o lägger mej.. (har en hund som gillar att böka runt..) Jag måste göra allt i en viss ordning när jag stiger upp om morgonen.. hmm... finns nu många fler men d tar för lång tid att räkna upp. | |
| mrperfect | 2009-01-04 17:01 | |
![]() | herrejävvlar va sjuka ni är :/ det finns säkert psykologer ni kan tala med i edra respektive hemkommuner jag har inget för mig som är tvångshandlingar, jag har alltid ett skäl till mina handlingar | |
| upa - Ej medlem längre | 2009-01-04 17:06 | |
![]() | Har man inga påtagliga tvångshandlingar så tar det sig ofta uttryck på andra sätt. Det kan exempelvis vara att man drivs av en känsla att alltid finna goda skäl till varför man handlar på ett visst sätt :) | |
| Candee | 2009-01-04 17:13 | |
![]() | Upa..så gör jag oxå..det ska vara jämnt över smörgåsen. Sen tänker jag ofta att det ska vara jämna tal oavsett vad det gäller.. Har en granne som rycker i handtaget tre ggr innan hon går iväg. Inte två och inte fyra utan jämnt tre ggr.. | |
| Dalkullan | 2009-01-04 17:35 | |
![]() | har inga tvångstankar men kommer ihåg från min ungdom att man inte gick på vissa brunnslock =) en kompis till mig hade nån sjuk tvångstanke att om hon kliade sig på ena benet var hon tvungen att klia på det andra också o s v | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-01-04 18:10 | |
![]() | Jag har en liten löjlig; Täcket INNE I påslakanet måste ligga med mönstret uppåt. Om det t.ex är enfärgat på ena sidan och blommigt på andra så känns det knepigt om blommorna ligger neråt. Svårt o somna med blommorna neråt helt enkelt. Sen fick jag en tvångshandling som en konsekvens av att jag för några år sedan hörde en kvinna bajsa på en toalett på en stormarknad och utan att hon tvättade händerna efteråt så gick hon sedan in i affären. Efter denna traumatiska upplevelse sköljer jag alltid alla grönsaker o frukt i hett vatten en bra stund innan vi använder dom. Till o med bananer fast ..jag vet! Man skall ju skala dom ändå! För övrigt kan man nog inte kalla saker för (riktiga) tvånghandlingar sålänge det inte påverkar vardagen - eller arbetet - negativt... O så länge man inte står o sköljer bananer hela dagarna i ända är det nog ingen fara:-) | |
| Kirre | 2009-01-04 19:03 | |
![]() | Jag räknar trappor och jag måste alltid få det till ett jämnt tal! Räknar allt jag skär, gurka, bröd, purjolök mm. Där är det också viktigt att det blir jämnt tal. Jag kan inte heller låta bli att vända dukar om de ligger på fel håll, tavlor som är sneda mm. Mina kryddor ska också stå med ett ack så noga mellanrum samt etiketterna utåt. Men det är såna handlingar jag hade mycket i mitt drogmissbruk. Nu för tiden när jag sätter igång med tvångshandlingarna vet jag att det är ngt ¨mitt inre som inte trivs. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-01-04 19:05 | |
![]() | Kontrollera alla kranar i huset innan jag går hemifrån. Vattenfyllde mappas och pappas tvättstuga en gång och var nära att vattenskada hela hallen. Traumatiserande upplevelse. | |
| crumbe - Ej medlem längre | 2009-01-04 19:08 | |
![]() | usch jag vågar nästan inte läsa de här utan att ta efter andras! min grej är att snurra på allt som jag ska dricka ex läsk,öl å liknande ;P sen har jag också en liten grej för mig när jag ska ta kranvatten :) | |
| steffin - Ej medlem längre | 2009-01-04 19:10 | |
![]() | Täcket måste vara åt rätt håll, med öppningen nedåt, annars kan något farligt hända. Jag måste blunda 3 sek om jag ser en fågel flyga över mitt huvud. Måste ha vatten varje natt vid min säng. | |
| crumbe - Ej medlem längre | 2009-01-04 19:14 | |
![]() | steffin: jobbigt när du kör bil under fågel-samlingar ? ^^ | |
| 850710 | 2009-01-04 19:16 | |
![]() | hmm... vet inte om jag vågar berätta allt jag har för mig: men jag tar aldrig i offentliga handtag så som köpcentrum, vet att i gymnasiet där vi ändå var 2000 pers så titta alla konstigt när man tryckte på själva dörren med armbågen eller något :) Skulle aldrig ta i handtaget på insidan av en herrtoalett. skulle det vara en toalett med kufttorkare måste jag gå in på en toalett och hämta papper att öppna med. gillar ställen med svängdörrar! Tvättar alltid mina händer, nästan för ofta och alkodesen finns med :) när jag går i trappor så går jag alltid upp med vänsterbenet först! När jag spelar så måste jag alltid sparka på papperskorgen i omklädningsrummet innan match. Spelar alltid i 23... hmm har nog 100 saker till jag gör. läskigt | |
| ljuskälla | 2009-01-04 19:17 | |
![]() | Har dille på att räkna,tex lyktstolpar ,takplattor hos tandläkaren osv =0) | |
| Tinna | 2009-01-04 20:36 | |
![]() | Tror alla har mer eller mindre konstiga beteenden. ;) Ibland kan jag få för mig att någon skumt kommer hända om jag t.ex inte hinner förbi en viss punkt (lyktstolpe, brevlåda..) innan en bil passerar mig.. Och sover jag själv så måste jag först ligga på mage för att komma i ro, sen när jag känner att jag kan somna så blir det vänster sida.. =) | |
| Spirou2 | 2009-01-04 20:53 | |
![]() | Mitt tvångsbeteende är att peta, krafsa eller tugga på ändsudgummit på pennor som har sådana, tills det att suddgummit inte längre existerar, och fortsätter sedan att med nageln gröpa ur resten ur metallomhöljet, även efter att jag inte kan nå längre. Detta trots att jag vet att jag vill ha dessa ändsuddgimmin eftersom jag ofta inte har andra suddgummin till hands då jag glömmer att ta med. | |
| TroII - Ej medlem längre | 2009-01-04 20:55 | |
![]() | Att driva med övervakare. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-01-05 00:34 | |
![]() | Måste ha minst två kudd-var på kudden, täcket åt rätt håll ( presis som steffin) Klarar inte av att se struliga mattfransar :/ *fixar till de så de blir raka, och ligger rätt* Sen har jag det dära med att ex. "Om jag inte vinner den här matchen" eller "om jag inte kan komma upp i en viss poäng i nåt spel" så blir saker dåliga. Klarar jag det däremot så får jag en belöning dagen efter... Och så måååste jag klä mig i en viss ordning, och hälla i oboyen först och sen mjölken :) | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-01-05 00:38 | |
![]() | Är noga med att allt ska ligga rätt och vara på sin plats helt enkelt. Klarar ej av att ha det stökigt och smutsigt hemma, får ångest då. Däremot så har jag inga problem med att vistas hos folk som har någolunda stökigt :) | |