Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 19 861 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Cement - Ej medlem längre | 2009-01-06 03:56 | |
![]() | Kom igen, är det inte fler här som har åsikter om honom och som möjligen vill dela med sig ? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-06 04:06 | |
![]() | Jag har inte läst boken, men väl sett filmen the secret (filmen kom först). Jag tycker budskapet är klokt, och om än förpackat i någon form av "vetenskaplig" dräkt och med en spekulativ vinkling mot ekonomisk framgång så tycker jag grundbudskapet: att vi kan påverka vad som skall hända med hjälp av tankens kraft - är i linje med buddhism och andra filosofiska/terapeutiska tankemodeller som åtminstone jag är benägen att hålla med om som vettiga. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-06 04:09 | |
![]() | (härmed inte sagt att budskapet i själva verket är "ovetenskapligt", för det menar jag inte. Det var dock lite spekulativt producerat, åtminstone i filmen men det är möjligen att boken är lite mer genomarbetad på den punkten) Lite i samma linje för den som är intresserad... "What the bleep do we know" (finns att se på nätet om man googlar) | |
| Cement - Ej medlem längre | 2009-01-06 04:11 | |
![]() | Kul att du delar med dig dudeniro, men filmen The Secret har väl inget med David Icke att göra ? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-06 04:22 | |
![]() | jaha, nähä... har sett för mycket på skräptv antar jag ;) My bad. Fast ändå ganska bra, om än fel. | |
| Cement - Ej medlem längre | 2009-01-06 04:26 | |
![]() | Du förvirrar mig :p | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-06 04:37 | |
![]() | Om du känner dig förvirrad av mig så kan du ju bara ana hur jag känner mig... ha lite empati! ;) | |
| Cement - Ej medlem längre | 2009-01-06 04:41 | |
![]() | Hehe! | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-06 04:43 | |
![]() | Innan jag lämnar denna tråd så där lätt bortgjord så tänkte jag göra ett litet ordstäv: Om David Icke Känner jag icke något till så jag går ifrån | |
| Cement - Ej medlem längre | 2009-01-06 04:46 | |
![]() | Det du icke vet om Icke kan du finna, eller icke :) | |