Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 302 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-07 22:31 | |
![]() | Jag använder arborio eller aviorioris, om det kniper så kan kag också köra med grötris. Gjorde så i dag efetrsom arborioriset kostade 32 spänn här på vishan medans det bara kostar ca 20 spänn på NK inne i stan. Ska ändå in dit och köpa te, som också är billigare där, i morrn eller så om jag har annat att göra också, tänkte ställa upp på mattan och dänga någon i densamma, mår så gott när jag har gjort ett fint svep eller halslås på någon :) (obs det är judo det handlar om och den som åker på det har ställt sig där frivilligt). | |
| Lejonbalsam - Ej medlem längre | 2009-01-07 22:33 | |
![]() | hmmm... nästan allt hänger på att intaget är mindre än uttaget. Spelar inte allt för stor roll om man äter mest fett, kolhydrater eller protein. Kroppen tar nog skada vad man än överdriver. Tror inte tarmarna jublar av kött i överflöd. Isodieten är väl det nya och förespråkar ungefär 1/3 av varje. Låter klokt tycker jag. | |
| kajix | 2009-01-07 22:54 | |
![]() | Jag tror också på iso-dieten. 1/4 fett 1/4 protein 1/4 kolhydrat 1/4 alkohol. | |
| Lejonbalsam - Ej medlem längre | 2009-01-07 22:55 | |
![]() | minns inte alkoholen :/ måste glömt... | |
| kajix | 2009-01-07 23:03 | |
![]() | Tja, även paulun verkar ha glömt alkoholen. | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-01-08 00:31 | |
![]() | alltså en på mitt jobb gick ner 8 kilo, hon var inte direkt stor innan men lite överskott. Om man följer dieten och äter kanske nyttiga fetter och inte överdriver, så funkar det nog alldeles utmärkt. Hon fuskade dock med lite bröd ibland. Man kan ju välja grovt tex. men om man har överflödsfett i övrigt kanske det är dumt att äta en massa mjölkfett? Men det fungerar det gör det. | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-01-08 00:36 | |
![]() | miss JK har du vart ihop med ROBBAN? | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-01-08 00:38 | |
![]() | hihi dennis | |
| frvib | 2009-01-08 00:57 | |
![]() | Atkins fungerar åtminstone inte sämre än andra metoder om man ser till att gå ner i vikt. Många finner det dock svårt att utesluta kolhydrater och klarar inte av att följa metoden. Dessutom finns det indikationer på att stora mängder mättat fett över tid är hälsovådligt. | |
| weathergirl | 2009-01-08 06:00 | |
![]() | Har testat allevodieten då jag behövde bli av med lite reseledarfett och den funkade för mig :) Fast träning och sund mat rekomenderas i slutändan och så mår man ju så bra av att träna. Men för motivationens skull kan jag ändå förstå om man vill ha en kickstart. Har även testat southbeach och ner gick man men då man mestadels förlorade vätska och jag hade svårt att hålla mig från kolhydraterna gick jag upp lika snabbt igen. | |
| remvanrijn | 2009-01-08 06:12 | |
![]() | reseledarefett?? satt du i bussen och åt ostbågar hela resan? | |
| weathergirl | 2009-01-08 06:20 | |
![]() | Nej men när man jobbar som reseledare är det inte ovanligt att man går upp i vikt snarare mer regel än undantag, du har inte tid att träna, bortsett från något spontanpass på din lediga dag (japp vi jobbade 6 dagar i veckan och det var inga 8 timmars dagar...) och du äter när du har tid vilket ofta innebär att man får ta det som finns till hands mackor och snabbmat. Däremot åt jag inte godis, kakor eller snacks men gick upp i vikt ca 5 kg ändå under mitt år i resebranschen. Nu har jag gått ner 7 kg istället :) | |
| remvanrijn | 2009-01-08 06:49 | |
![]() | det var så jag tänkte wg, jobba hela resan, långa dagar, ingen tid att sitta o slöja , vart kommer viktökningen ifrån? | |
| weathergirl | 2009-01-08 07:01 | |
![]() | Du rör ju dig inte så ofantligt mkt på jobbet, visst lite promenader på utflykter men annars hade vi ju bil till allt då hotellen inte precis ligger kloss i varandra och det sparade tid, fast det kan ju bero på destination, så har jag haft kontorstjänst också. Fast alla mina kollegor som startade med mig första säsongen gick också upp en del, började i Grekland och den goda maten där gjorde nog sitt förutom kebaben och sandwicharna förståss. Vi lagade aldrig något hemma då vi inte hade tillgång till kök. | |
| Miss_jk | 2009-01-08 07:15 | |
![]() | Saga-li: Nej, det har jag inte, men han tjatar om att jag tjatar om min pojkvän hela tiden. Med glimten i ögat då så att det inte missförstås... | |
| kajix | 2009-01-08 13:09 | |
![]() | Är det inte högt intag av kolhydrater som är hälsovådligt? Jag har läst på nätet om människor som blivit friska från diabetes förlorat sin övervikt, blivit seende, fått tillbaka hund, fru och familj när de minskat på kolhydraterna. | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-01-08 13:24 | |
![]() | kajix hehe | |
| frvib | 2009-01-08 16:15 | |
![]() | Högt intag av socker och "tomma" kalorier i såna fall, men knappast långsamma kolhydrater. Jag tycker att det är väldigt roligt att läsa om alla hälsovinster som folk får av olika bantningsmetoder. Men man bör samtidigt komma ihåg att viktnedgång och viktkontroll handlar om att byta livsstil - inte kortsiktiga förändringar på några månader eller något år. Det finns studier som visar på lågkolhydratens ofarlighet i upp till 1 år, men hur ser det ut efter 10 år? Med tanke på att indikationerna om det mättade fettets farlighet bör man tills vidare vara restriktiv och om man testar en lågkolhydratkost under en längre period bör man gå på regelbundna uppföljningar. | |
| frvib | 2009-01-08 16:16 | |
![]() | lågkolhydratkostens | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-01-08 16:21 | |
![]() | Själv har jag inte provat den men har vänner som provat och dom tyckte rent ut sagt att det var en skitmedtod, magen blev helt konstig samt att dom mådde illa. Dom som jag tycker pointsplan är bäst:) (Viktväktarnas som man kan göra själv) Själv gick jag ner 7 kg på 6 veckor förra våren:) | |