Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 15 |
Mobilspel
| Pågående | 19 830 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-08 17:01 | |
![]() | åter UPP STÅR jag hajar | |
| _abc_ | 2009-01-08 17:03 | |
![]() | ROFFEL | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2009-01-08 17:03 | |
![]() | Jag tycker det är Ok att säga Nej. Så länge det inte blir en vana för då får man nog börja tänka efter om man vill jobba på det jobbet man har eller inte. Sex timmars arbetsdag tror jag skulle göra susen för många och av olika anledningar. Ohälsan kanske skulle gå ned ett par procent, vem vet. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-08 17:05 | |
![]() | Jag uppfattar oss svenska som ett ganska arbetstroget folk där den grundläggande moralen en person besitter mångt och mycket baseras på arbetsmoralen. Varför är vi så? jag kan i många fall tycka att folk blir nedvärderade för att de är hemma och är sjuka, de klassas som klena. Men jag tycker faktiskt att det är fel att den som bara är lite sjuk och ändå går till jobbet gör mer fel, den smittar säkert ner ett gäng arbetskamrater och så är cirkusen igång. Varför kan det inte accepteras att folk är dåliga lite nu och då och behöver ta en paus? nu menar jag sjukdom på riktigt och inte "jag är trött i dag"-symptom. Personligen märker jag stor skillnad på hur länge jag är dålig om jag är aktiv respektive ligger stilla hemma och är fullkomligt passiv ett par dagar. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-08 17:07 | |
![]() | krutmarie, alla har vi våra sätt att se på den personliga situationen och det är upp till var och en. Jag hoppas att det går bra för dig hur det än blir när du väl slutar på jobbet. | |
| krutmarie | 2009-01-08 17:25 | |
![]() | Tack Risotto, det har kännts ledsamt, men det du skriver värmer iaf :) | |