Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 800

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Ronny2009-01-10 17:34
Antal inlägg: 518

öhh vad är det för jävla idioter till läkare du har träffat under dom 11 åren?
jag fick mina diagnoser efter ett halvår.

Saga-li - Ej medlem längre2009-01-10 17:37
Antal inlägg: 2414

det där är en bra analys
men det är väl större än vardagsångest tycker jag

ronja112009-01-10 17:48
Antal inlägg: 29

Ja du det kan man verkligen undra! Jag var så fruktansvärt förbannad när jag gick därifrån. Från början hade jag problem med urinträngningar som till och med står i den diagnosen. Men under hela min tid på BUP hände ingenting. Dom ältade bara en massa o sa att jag hela tiden visste varför jag mådde dåligt, hade jag vetat det hade jag ju inte behövt gå dit. Det blev ett glapp med terapin så jag slutade innan jag fyllde 18 och behövde hjälp på nytt nu när jag var 19. Då hamnade jag på vuxenpsyk.
Efter 1,5 timme hade han fastställt min diagnos, jag menar va f*n har dom andra mupparna sysslat med?
Men efter ett tag slutade jag gå och va förbannad för det, jag kan ändå inte spola tillbaka bandet.

Ronny2009-01-10 17:55

iofs så är det rätt svårt o fastställa en diagnos på en som är så ung. eller rättare sagt, dom sätter gärna inte en diagnos på någon som inte har "vuxit färdigt", för då kan det oftast bli väldigt fel. o det är ju värre..

ronja112009-01-10 18:00

Ja, den förklaringen hade min syster med, som är utbildad socialpedagog. Man får helt enkelt jobba vidare nu o bara lägga all tid på att försöka må bra istället!

carlmartin - Ej medlem längre2009-01-10 18:02
Antal inlägg: 4590

Tack för alla inlägg.
Hur gör ni för att hantera situationer där ångesten påverkar er? Talar ni med vänner och familj om det? Terapi?- och i så fall, vilka resultat upplever ni av den?

ronja112009-01-10 18:07

Det där med morgonångesten har min terapeut i KBT tränat mig i att på morgonen när jag vaknar och börja tänka på alla "jobbiga" situationer jag ska behöva utstå idag så ska jag bara försöka tänka på det som är runt mig. I mitt fall när jag ta min morgonpromenad med hundarna direkt när jag vaknar. Jag ska tänka på min omgivning, vad känner för lukter, vinden på min kind osv. Det förkortar iaf för mig den tiden på morgonen det tar innan ångesten lagt sig. Helt enkelt leva i nu:et och inte tänka på det som ska hända. Jag kan ändå inte ändra dom situationerna.

Saga-li - Ej medlem längre2009-01-10 18:08
Antal inlägg: 2414

ja men berätta det jag vill oxå veta
jag kan tex berätta att jag fick ett sms från en vän idag som jag inte hört av mig till på iaf 2 månader. Det stod; "Hejsan, hur är det? kram H". Jag har blockat henne på msn även, just för att jag "mår dåligt" och inte orkar leva upp till vad jag tror att hon vill höra. Jag svarade inte ens på smset utan raderade det och numret likaså.

jävligt sjukt

dahlgren_2009-01-10 18:15
Antal inlägg: 733

När det handlar om saker som jag måste göra så försöker jag att bara inte tänka på det. Tänker att jag ska ta det som det kommer, och när det ska göras kommer jag alltid ha någon runt mig som kan stötta mig eller ge mig råd. Det hjälper i alla fall för stunden.

När jag är deprimerad på grund av relationer och känslor har jag inget bra tips... Jag gräver ner mig i det tills jag blir less tror jag.

Ronny2009-01-10 18:22

hm. jag bryter oftast ihop av min ångest.. så för mej har benso funkat bäst.. men i det långa loppet måste man väl gå i nån form av terapi, jag ska troligtvis börja i DBT nu i vår. hoppas det ger resultat

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?