Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 800 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gaara_Sama | 2009-01-10 17:46 | |
![]() | Min katt sover på dagarna! Plus att katter e så kallade ensamdjur! De behöver inte en flock som tar hand om dem hela tiden utan de klarar sig utmärkt utan! Enligt svensk djurskyddslag så måste man endast se till katter 2 ggr per dag å man behöver endast kela med dem en gång per dag som minst! Din lilla älskling klarar sig fint när du jobbar =^.^= | |
| melankolia | 2009-01-10 18:00 | |
![]() | som säkert många redan skrivit: en kattkompis. | |
| nettan1 | 2009-01-10 18:32 | |
![]() | Katter är nattdjur alltså sover på dagarna och vakna för att jaga på nätterna,så katten lider inte av att vara ensam på dagarna. Men självklart kan det alltid vara roligt med sällskap av en kattkompis. Lycka till! | |
| Aurora Aurum | 2009-01-10 18:34 | |
![]() | ibland beror det på rasen om den behöver en kompis, t ex siameser, orientaler och sphynxar blir glada över att ha en kompis men t ex perser är en typ av katt som klarar sig alldeles utmärkt ensam de flesta katter ligger o sover mest hela dagarna skulle vi komma hem 'för tidigt' någon dag ser våra katter jätteförvånade ut och undrar vad vi gör hemma, för de hade det så skönt o sov mina sphynxkatter gillar att leka, framförallt att apportera, de gillar flärparna från brödpåsar, vi kastar o de springer efter och 'sparkar' och fångar i luften o sen kommer de tillbaka m flärpen så ska vi kasta igen den ena katten gillar bollar o pälsmöss men de försvinner alltid under soffan att skaffa en kompis när den ensamma katten har bott in sig kan vara ganska svårt | |
| 1stclassriot | 2009-01-10 18:35 | |
![]() | min lilla katt jamar jättehögt så fort jag, min sambo och min andra katt är i ett rum och hon är ensam i resten av lägenheten hehe. det beror ju på vilken personlighet din katt har. min stora katt var ensam ett tag innan jag skaffade den andra och hon verkade inte vantrivas med det. medan min andra katt är jättesällskapssjuk. men man läser ju överallt är en kompis är att rekommendera. sen kostar det ju att ha två katter. du får helt enkelt följa din instinkt hur du ska göra. | |
| Raggsocka_ | 2009-01-10 19:28 | |
![]() | En av våra missar jamar oxå när hon vaknar upp ensam i ett rum, så kommer hon kutandes och ska kela. Klart man ska ha två katter, dom har faktiskt glädje av varandra och har man en katt kan man lika gärna ha två, blir inga större kostnader för de.. =) | |
| tipitina | 2009-01-10 19:36 | |
![]() | Kan vara svårt att ta in en till katt men det kan också gå alldeles utmärkt... Beror ju bla på hur stort ni bor osv. Vi har tre katter och alla har skaffats en i taget så att säga så de första har verkligen haft tid att bo in sig men det har gått relativt smärtfritt ändå och i dag är de bundisar. | |
| Lejonbalsam - Ej medlem längre | 2009-01-10 19:41 | |
![]() | Det är nog individuellt. Jag köpte min tillsammans med en kattkompis men när kompisen dog så blev hon gladare och mer tillfreds, verkar trivas utmärkt med att vara ensam och få all uppmärksamhet själv. | |
| CHL | 2009-01-10 19:49 | |
![]() | vi har två hankatter, dom trivs med varandra. Dom är själva hemma mycket, fast dom har inte ont av det. Dom är båda ute mycket med. | |
| supersnygg87 - Ej medlem längre | 2009-01-10 20:01 | |
![]() | jag har haft min katt i ungefär ett halvår, och hon verkar som sagt inte vantrivas med att vara ensam. hon har väl kissat i sängen ett par ggr men det behöver väl inte bero på att hon mår dåligt av att vara ensam på dagarna.. hon äter och dricker som hon ska, är väldigt kelsjuk och framåt, älskar att sova i min säng och spinner nästan hela tiden. jag vet dock inte hur hon är mot andra katter då hon inte har träffat någon sen hon flyttade från mamma och syskon.. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-01-10 20:10 | |
![]() | Hmm,,att katter kissar inne brukar ju bero på att de är ngt de protesterar emot,,sen betyder ju inte att hon mår dåligt i överlag!men prova ta dit en liten kisse=)har du inte ngn du känner som har ngn du kan prova med?är det en kattunge så brukar de lättare känna att de ska ta hand om den,dom ser ju att de är små,än om det är en vuxen,då kan det bli svårare! Kissen jag har hemma hos mej är en väldig enmanskatt,ingen annan människa passar än mej,å hon tål inte andra katter,så hon sover å latar sej då jag inte är hemma,sedan myser vi järnet tillsammans!=) *Lycka Till* | |
| Gunilla No - Ej medlem längre | 2009-01-10 20:30 | |
![]() | Jag vet inte om jag håller med om att man ska "låna" en. Vi fick en kattunge av ena sonens kompis och vår Smulan blev dökär i honom på stört. Kruxet var att grabben ångrade sig och tog tillbaka kissongen redan dagen därpå. Fisen, som vi tog i stället, var Smulan inte alls särskilt glad i från början även om de efter ett tag (och fortfarande) blev bästisar som tur är. Men kemin stämmer inte alltid katter emellan heller... | |
| miss_boss | 2009-01-10 20:35 | |
![]() | Alla katter mår inte bra ensama, och alla katter mår inte bra av att vara inne/ute katter. Jag hade en innekatt hane, efter att vi flyttade så började han protestera och kissa i sängar, jag skaffade en kattkompis men de funkade inte. Han var mer en ute katt, men min nya katt (kattkompisen) gillar att vara inne och tror inte hon har ont av att vara hemma ensam, de märker man på dem liksom | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-01-10 20:40 | |
![]() | Gunilla.Nu menar inte att jag att låna å sen ha den i en månad,,kan räcka med ngn dag,,,,,de brukar oftast visa sej snabbt | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-01-10 20:40 | |
![]() | men vad gör man och gör av den stackars kissen man tagit då å de inte funkar?då ska man ha en plan B där | |
| Gunilla No - Ej medlem längre | 2009-01-10 20:45 | |
![]() | Tja... det är nog bara att bita i det sura äpplet. Hade två katter när jag var barn och den ena accepterade aldrig den andre. Han kunde möjligen bara fräsa "lite" när lillen kom och ville vara nära, men han visade verkligen oftast sin avsmak. Det funkade ändå. De slogs ju inte. Tror inte den risken är stor (att de ska slåss alltså) när det handlar om en vuxen katt och en kattunge. De kan nog acceptera varandra även om det inte blir mer än så. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-01-10 20:53 | |
![]() | tycker det är värre att den kattungen ska få vara kvar i det,än det är för den katt som fäster sig vid den över lånade över en dag,då kan den fästa sej vid ngn annan,,,,,,,, hur kan du tycka den katten ska få bita i det sura äpplet än den katten som fäster?du säger ju emot dej själv,ja ja,nu var det inte det tråden handlade om,men då tror jag hellre på mitt alternativ än ditt | |
| Gunilla No - Ej medlem längre | 2009-01-10 21:07 | |
![]() | Men det är ju det som är problemet Myspruppen! Låt säga att du lånar en kattunge och så blir din katt jätteförtjust i den. Och du ska då lämna tillbaka den efter en dag eller två. Det är ju ingen garanti att din katt gillar nästa kattunge. Antingen tar man en till katt och så funkar det förhoppningsvis, eller så låter man bli. Eller kanske man kan få ta en kattunge på den pre(missen) att man får lämna tillbaka den om ens katt verkar ogilla den. Eller nåt. | |
| tagluff | 2009-01-10 21:20 | |
![]() | har inte läst alla inlägg, men om inte ngn redan skrivit det så ska det ju införas en lag (om det inte redan gjort det) att katter helt enkelt inte får lämnas ensamma några längre stunder. De ska tydligen må dåligt av att vara ensamma. Om så stämmer vet jag inte, men i fortsättningen kommer det bli hårdare krav om man ska ha katt, dvs man måste se till att den har sällskap större tiden av dygnet | |
| tagluff | 2009-01-10 21:22 | |
![]() | förmodar att de då genomfört studier som visar att katter mår dåligt av ensamhet/isolering | |