Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 70 |
Mobilspel
| Pågående | 19 798 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pion ekrot | 2009-01-12 16:02 | |
![]() | Undrar hur många år giftermål förkortar/förlänger livet. | |
| TroII - Ej medlem längre | 2009-01-12 17:36 | |
![]() | För kvinnor förlängs det medan det förkortas för män av giftermål. Inte själva giftermålet i sig, men att dela säng med någon. | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-01-14 09:29 | |
![]() | det borde vara en bra hälsogrej annars så länge det inte luktar grillkorv i sängen | |
| remvanrijn | 2009-01-14 09:31 | |
![]() | grillar ni korv i sängen omkommer ni väl i villabrand? | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-01-14 11:46 | |
![]() | efter en natt med korv kan man känna sig ganska grillad | |
| Jarnis86 | 2009-01-14 11:49 | |
![]() | "Kom bara ihåg att varje gång du ställer om dygnet så förkortar du ditt liv med typ ett år. Det sliter på hjärta och kärl." Då skulle jag varit död nu... | |
| mackz_ | 2009-01-14 11:50 | |
![]() | haha jo, det är skulle nog jag också varit :P | |
| uberbacon | 2009-01-14 12:23 | |
![]() | Angående den ursprungliga frågan skulle jag rekommendera att först sova ungefär 3 timmar på dagen när zombietrötthet kickar in, sen lägga sig på riktigt vid "normal" tid! Om du inte råkar ut för zombietrötthet under vakenheten kan det ändå vara värt att ta tre timmar sömn på, brukar gå att somna ;) Det underlättar dels för att man slipper sova 10+ timmar i en stöt (jobbigt för kroppen) och dels för att det är så jävla nice att sova en stund på dagen :D | |
| _abc_ | 2009-01-14 13:43 | |
![]() | Jag tror att metoden TS nämner är den rätta. Själv misslyckas jag dock andra dygnet ständigt för min disciplin är för dålig. När jag dygnar och däckar vid 18-22-tiden på kvällen därpå upplever jag ibland som vindsus att jag vaknar klarvaken kl 02-04 på natten, en tid jag INTE ville vakna vid. Eller så sover jag till 1200-tiden dagen efter, alldeles för många timmar sömn. Kvällen därpå är det kritiska, jag somnar allt som oftast aldrig i tid, dvs kring 22-24-tiden vilket är optimalt med tanke på omställningen. Utan jag däckar alldeles för tidigt kring 16-tiden eller så missar jag sömntågen och kan inte somna förrän sent på natten kring 04-strecket och därmed har jag dålig rytm återigen. Att komma upp dagen efter första dygningen är kritisk, att sedan lägga sig i tid andra dagen är kritisk, att dessutom gå upp när klockan ringer tredje dagen är oerhört kritisk. Har man kommit såhär långt, då har man dock klarat sig anser jag. Men jag når typ aldrig detta stadie. | |
| erikmats | 2009-01-14 14:10 | |
![]() | Rekommenderar att kolla upp gängse tips för att hantera jetlag. Motion är ett av dem. | |