Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade17
Mobilspel
Pågående19 822

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mincie2009-01-14 20:49
Antal inlägg: 157

Jag bara undrar när båda parter ska inse att hämnd föder hämnd föder hämnd...

Slowpoke822009-01-14 20:50
Antal inlägg: 23

"Är man pro-palestinsk för att man inte ensidigt tycker att någon är skyldig Slowpoke. Tyckte nog att ditt inlägg andades lite väl mycket pro-israel".

hawka - givetvis inte. Men om du kollar i många andra trådar så är det bara Israel som beskylls för allt. Ville väl bara väga upp detta lite, båda sidor har ett ansvar. Inte intrycket man får om man läser det som många skriver här..

emman2009-01-14 20:50
Antal inlägg: 1630

Ungefär när ockupationsmakten slutar ockupera kanske?

Slowpoke822009-01-14 20:54

bove - tror faktiskt inte det. Har läst massa debatter på flera olika nyhetsforum och där än tongångarna mycket annorlunda, med även ett brett stöd för Israel. Här verkar det vara ett par välkända profiler som dominerar hela tiden och attackerar de få som vågar komma med en annan åsikt.

emman2009-01-14 20:56

Slowpoke82: jag skulle vilja hävda att det varit ytterst få som kritiserat Israel på forum innan senaste upptrappningarna på Gazaremsan. Nu verkar många ha fått upp ögonen för vad som faktiskt pågår, och det är i mina ögon en bra sak.

emman2009-01-14 20:57

"attackerar" skulle vara samma sak som att ha en annan åsikt? Jag tycker diskussionerna har varit relativt städade.

bove2009-01-14 21:04
Antal inlägg: 1333

Slowpoke82: Möjligen är det så att de personer här som är för Palestina har bättre argument och resonerar bättre än antagonisterna. Vissa kanske inte tål att bli överbevisade.
Eftersom betapet i första hand inte är ett diskussionsforum utan en spelsajt tycker jag att det låter ganska rimligt att det skulle vara så att de som söker sig hit är en relativt representativ grupp för allmänheten.

Slowpoke822009-01-14 21:04

emman - må så vara å säkert har Israel brytit sin del av vapenvilorna oxå.

Jaa, städade för att det bara är en sida som hörs hela tiden. Många pro-palestina här snackar som att antingen så är man med dem eller så är man ond. Som den dära Bush gillade uttrycka sig ungefär.

bove2009-01-14 21:07

...och många pro-Israeler antyder att man i likhet med vissa ljusskygga grupper skulle ogilla judar för att man kritiserar Israel.

bove2009-01-14 21:08

Eller säger det rakt ut.

Slowpoke822009-01-14 21:13

Kolla t.ex. trådarna där alfaMarie och bakomblank har skrivit, där de bara försökt komma med en liten mer nyanserad bild av det hela, att det är två sidor av varje sak, snacka attack.. Inte konstigt de gav upp och inte orkade debattera mera. Trist, för sen är det bara samma gamla maffiagäng som kan sitta och hålla med varandra igen.

bove2009-01-14 21:18

Det upprör givetvis många, inte bara mig själv, att man i den här konflikten ställer sig på Israels sida eller ens håller sig neutral. En ockupationsmakt med apartheid-lagar går till militärt frontalangrepp mot människorna från de områden de ockuperar, allt annat i den här frågan är småpotatis jämfört med det övergreppet.

Hur f-n man kan hålla sig ens nuetral till det övergår mitt förstånd.

bove2009-01-14 21:22

*neutral*
Att kalla bakomblanks inlägg för nyanserade låter dessutom otroligt märkligt i mina öron, fullständigt förvirrade vore en mer verklighetsnära beskrivning.

Slowpoke822009-01-14 21:22

bove - tycker du ja, med det är vad DU tycker. Precis som Risotto så har ni faktiskt ingen rätt att bestämma vad andra ska tycka.

Risotto - Ej medlem längre2009-01-14 21:25
Antal inlägg: 3069

Det är inte bara den enes fel när två bråkar med varandra, båda måste vara skyldiga på något vis.

Typiskt svenskt och klart i paritet med filosofin att vända andra kinden till. Men vad händer när den andre inte vill vända andra kinden till och istället bestämmer sig för att slå tillbaka, anfall är bästa försvar och det är vad det handlar om. Att det är bägges fel när två träter kan kanske stämma i en hockeymatch men inte här, här handlar det om verkligheten och på riktigt viktiga saker.

bove2009-01-14 21:27

Saken med bakomblank är väl t.ex. att han/hon anser att man kan tycka saker även om sådant som är ren fakta. I övrigt har jag inte försökt bestämma vad nån annan får tycka om någonting. Däremot förbehåller jag mig rätten att uppröras om människor uttrycker åsikter som jag tycker är vedervärdiga.

Slowpoke822009-01-14 21:27

Tycker att många här beter sig som terrorister då de inte accepterar några andra åsikter än sina egna. Som Risotto i den här tråden, det finns bara hans vänsterpartistiska sanning. Nej ni..

Jag har min åsikt men jag tror inte jag orkar motivera den här, man vet ju hur det har gått förut när man tyckt annat än beta-maffian.

Risotto - Ej medlem längre2009-01-14 21:28

Slowpoke82, nej självklart kan inte jag bestämma vad någon annan ska tycka men jag tar mig rätten att döma den andre efter dennes tyckande och det bygger jag min argumentation på.
Jag är väldigt glad åt att de allra flesta som är engagerade faktiskt har sitt hjärta på det rätta stället och uttrycker det. Så egentligen kan vi låta er pro-israeler vara och tyna bort med era förhärdade hjärtan.

Risotto - Ej medlem längre2009-01-14 21:30

Oj nu blev jag också en terrorist.....det är väldigt lätt att missanvända det ordet.

bove2009-01-14 21:31

Jaså nu finns dom här också=)

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?