Spelrum
Giraffen | 27 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 47 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-15 00:04 | |
![]() | Jag fick en 26 årig Caol Ila av mina vänner i 30 årspresent. Jag var givetvis tvungen att köpa en standard på bolaget för att jämföra, tror den jag köpte var 18 år. Jag kan säga att det var en markant skillnad på dem, den yngre var hård och kärv medans den äldre är blommig och rund. | |
Caligatia | 2009-01-15 00:04 | |
![]() | Glenmorangie fick jag i studentpresent (de var förståndiga nog att ge mig den efter själva (supandet) festen... Fast den tog slut ganska fort ändå. :) | |
micro113 | 2009-01-15 00:12 | |
![]() | Risotto Det står inget i trådstarten om finwisky -- det står favorit -- | |
Skugga | 2009-01-15 00:14 | |
![]() | Citerar Risotto: "När jag pratar whisky så är det uteslutande maltwhisky jag pratar om." | |
Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-15 00:19 | |
![]() | micro113, jag gillar dig och det du skriver så jag har överseende med dig i det fallet. Passar på att göra ett snedsprång på samma gång då, som ren info till alla, kanske i synnerhet tjejer. Kul föresten att det är så många tjejer som gillar whisky! drickchoklade når en extra dimension om man blandar ut socker och kakao med lite Baileys och därefter slår på varm mjölk. Vill man ytterligare spetsa till den så kör man den i blendern så får man en luftig och god choklad med mysigt skum. | |
lenfre - Ej medlem längre | 2009-01-15 00:22 | |
![]() | Balvenie tycker jag ar en angenam whisky. www.balvenie.com/ | |
LadyZara | 2009-01-15 00:24 | |
![]() | Lagavulin. Bowmore som billighetsalternativ. | |
Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-15 00:28 | |
![]() | Någon som har provat whisky och ostron ihop? jag kan säga att det är en kalaskombination. | |
Caligatia | 2009-01-15 00:29 | |
![]() | Dricka whiskyn till då antar jag? Låter som det kan funka... ^^ | |
Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-15 00:29 | |
![]() | Ja Bowmore är lite mera rå än Lagavulin, den sistnämnda går alltid hem. | |
Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-15 00:30 | |
![]() | Ja självklart att dricka den till, ja helt seriöst så tycker jag at det passar väldigt bra. | |
Maad Max | 2009-01-15 00:30 | |
![]() | Laphroaigh 30yr Är den godaste whiskeyn jag druckit och antagligen den godaste jag någonsin kommer att dricka. Den är dock inte den billigaste att få tag på. Men den "vanliga" 10-åringen är inte fel den heller. Oavsett så ska det vara en riktigt rökig whiskey från Islay. "Känns som att köra ner ett tjärat rep i halsen" Bowmore är också en bra sort, den måste dock vara äldre än 12 år..... | |
halvgud - Ej medlem längre | 2009-01-15 00:31 | |
![]() | Jack Daniels. | |
Basta - Ej medlem längre | 2009-01-15 00:32 | |
![]() | halvgud kommer få på tafsen av ts. | |
Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-15 00:34 | |
![]() | Hur kommer det sig att så många språkar för de riktigt rökiga sorterna? Jag tycker själv om den rökiga tonen, men sen dricker jag också Lapsang Souchong te som standard och äter mer än gärna rökt mat, har alltid rökfläsk med mig i ryggan på heldagsjakter. | |
Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-15 00:35 | |
![]() | Nja jag vill inte agera polis, det är upp till var och en och dricka det den vill såsom att det är upp till var och en att läsa det inledande inlägget. | |
Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-15 00:36 | |
![]() | Men har visst fått epitetet "mountie" i bettygstråden och det smickrande betyget 9 av 10. Så jag kanske ska agera lite polis trots allt. | |
micro113 | 2009-01-15 01:21 | |
![]() | Jag ber om ursäkt för att jag missförstod tråden... erkänner att jag inte är en kännare av vare sig wiskey eller vin, utan dricket med devisen "det jag tycker smakar bra, är också det som är gott (för mig)" Nu till en fråga -- visst är det så att Malt Wiskey betyder att den är en sort "ren" Blended betyder att det är en blandning av sorter eller smaker Eller har det någon annan betydelse? | |
Caligatia | 2009-01-15 01:25 | |
![]() | Det finns single malt, och blended. Single är från ett enda destilleri (heter det så?), blended är blandade "singles". O så finns det amerikanskt majsskit... *ryyys* | |
Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-15 01:29 | |
![]() | Single malt är whisky från ett destilleri, vatted malt är en blandad maltwhisky innehållande olika sorter. Blended är ett hopkok av mesta delen grainwhisky men innehåller oftast några maltsorter också. Micro, din devis är inte fel, man ska gå på det man tycker om och inte sådant andra trugar på en. | |