Spelrum
Giraffen49
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade78
Mobilspel
Pågående19 665

Forumkategorier

Användare Inlägg  
gigan2009-01-15 22:38
Antal inlägg: 125

bitley

Om en varningslampa för handbromsen blinkar eller lyser då är det fara o färde. Kolla bromsoljan, ett litet tips...

LiiiLooo2009-01-16 13:42
Antal inlägg: 80

jag har en gammal bubbla som lever ett helt eget liv utan att jag har något att säga till om.... när jag skaffade bilen och blinkade till höger samtidigt som jag bromsade slutade blinkersen alltid att fungera. när jag skulle kolla upp detta så var det inget fel och det har aldrig hänt igenefter det.
hösten 2007 slutade mina vindrutetorkare att fungera... jag bytte alla säkringar eftersom jag inte visste vilken de va men de hjälpte inte.. jag körde utan vindruterokare i 2 månader och var en riktig trafikfara.. när jag skulle ta tag i problemet med en kompis som e mekaniker funkade dom helt plötsligt och funkar fortfarande...
gamla bilar kan inbland ställa om sig i tomgången och de gör även min bil fast kanske lite mer extremt... en dag när jag skulle åka iväg så var tomgången jätte hög och motorn bara rusade... jag gick ut med min lilla skruvmejsel och började skruva... tomgången blev lagom föst när jag hade skruvat ur skruven helt.... nästa dag hade den ingen tomgång... självklart... jag hade ju skruvat ur skruven... suck.. förresten.. den e så egen att det inte finns någon som kan köra den förutom jag... haha

kaparen - Ej medlem längre2009-01-16 14:05
Antal inlägg: 4805

Låter lite som Herbie

Min bil har inte mycket till eget liv. Men en jobbarkompis´ bil får för sig att svänga vänster istället för höger när han ska ut på E22an för att ta sej till jobbet

mommesfrites - Ej medlem längre2009-01-16 14:14
Antal inlägg: 7605

Men kapis, det är ju kompisens omedvetna, som hellre vill ta honom till stranden än den jäkla verkstan.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-01-16 14:15

*undermedvetna.

kaparen - Ej medlem längre2009-01-16 14:16
Antal inlägg: 4805

Jaa, särskilt den här årstiden :)

Jankster - Ej medlem längre2009-01-16 14:16
Antal inlägg: 656

min bil dumpade mig och drog iväg med mitt ex.

micro1132009-01-16 14:18
Antal inlägg: 17542

Jankster

Vilken synnerligen otrevlig bil du hade ;)

Jankster - Ej medlem längre2009-01-16 14:24
Antal inlägg: 656

kanske va mitt fel, jag tog visserligen med den överallt men den fick alltid vänta utanför på gatan medan jag roade mig inomhus.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-01-16 14:52

Jag önskar att min bil tog mig till stranden, för även havet kan vara urtjusigt att promenera längs en iskantad strand med skummande stålgrått 4-gradigt vatten.
Det bär mig emot att förtala Citroëns elsystem men min bils blinkersar strejkar ibland - aldrig när vi är på verkstan.
Dessutom påstår displayen att airbags är urkopplade fast de bevisligen inte är det.

skogstorparn2009-01-16 16:47
Antal inlägg: 2287

knappast en slump emmy,,
FORD =F yra O rdentliga R eparationer D agligen

Nunnelunan2009-01-16 16:54
Antal inlägg: 1172

Alla bättre begagnade bilar jag köper, pajar i avgassystemet under de tre första månaderna - även om det ser fräscht ut då jag köper bilen.
Efter ytterligare tre månader har alltid bromsarna kärvat ihop, men det förstår jag, eftersom jag aldrig bromsar... :)

dudeniro - Ej medlem längre2009-01-16 17:01
Antal inlägg: 6214

Min bil är en raveråtta. Smiter iväg sent på kvällen, möter upp polarna sedan drar de iväg och hittar någon "juste byggnad" som de säger och bryter sig in. Senast var jag tvungen att släpa men min jetta från en flyghangar i täby där han och hans mindre "utvecklade" kompisar (ett par Seats, en Opel och så ett gäng kaxiga Hondor) haft brytrave till framåt småtimmarna då polisen kom och bröt upp festen. De lyste min jetta i strålkastarna och tvingade honom att lämna oljeprov, sedan ringde de mig.

Om det är någon som kan hjälpa mig så är jag tacksam. min bils hemliga liv börjar bli en belastning för familjen, och jag är så orolig att han skall hamna i fel sällskap. Har sett hur han blivit kaxigare och kaxigare och här om dagen försökte han knuffa undan en suv när vi skulle till Coop Forum.

Trökkadero - Ej medlem längre2009-01-16 17:02
Antal inlägg: 724

Dude, har du körkort?? ;-)

Trökkadero - Ej medlem längre2009-01-16 17:03

Han sa Coop Forum förresten. Respekt!

pion ekrot2009-01-16 17:04
Antal inlägg: 3340

Spendera mer tid med honom? Ha en dag i veckan bara för er två.

Trökkadero - Ej medlem längre2009-01-16 17:05

Tyvärr är han gift.

dudeniro - Ej medlem längre2009-01-16 17:15
Antal inlägg: 6214

Nej trökkadero, min bil är inte gift.

Pion, jag försöker att visa att jag bryr mig och att vi skall göra saker tillsammans. Det här sker ju på nätterna, och jag kan omöjligt ta med mig honom in i huset för att veta vad han gör. Jag måste helt enkelt lita på att han kan stå parkerad hela natten. Har funderat på att sätta lås på hjulen, men jag misstänker att polarna (inte minst den där stora trucken från Swempas bilbärgning som är med på brytraven ibland) utan problem skulle hjälpa honom att dra iväg ändå.

Trökkadero - Ej medlem längre2009-01-16 17:17

*LOL* Du är så jäkla rolig ibland! :-))

irrvarr2009-01-16 17:29
Antal inlägg: 75

Åkte till Rumänien med en gammal Saab 900 som tutade av bara helvete ibland... oftast i stadstrafik. TUT! Köpenhamn, TUT! Berlin, TUT! Prag, TUUUUUUT! Budapest och så till Rumänien och tillbaka. De andra trafikanterna såg lite förvånade/irriterade ut ibland.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?