Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 307

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Linn79 - Ej medlem längre2009-01-15 22:35
Antal inlägg: 4279

Jag var flygrädd, men det botades när jag började flyga mycket. Märkligt egentligen, eftersom oddsen försämras. Normaliseringseffekten ska inte underskattas...

ANDERStG2009-01-15 22:35
Antal inlägg: 7560

Nej, det kan statistiken inte säga. Antagligen säger den att ett på en halv miljon flygplan kraschar.

Silverin - Ej medlem längre2009-01-15 22:38
Antal inlägg: 1760

Höjdrädd såpass mycket att det kittlade i fötterna när polarn som började som kranförare MMSade ett kort från 80m höjd...

Men flygrädd? Nopp inte ett dugg, tycker om start o landningen när man känner suget (också den farligaste delen av en flygning). Resten av tiden tycker jag e pisstråkig. Lika trist som att bo på hotell.

etubrute2009-01-15 23:04
Antal inlägg: 124

:P hehe.. ja de märkligt.. Va i wien i våras i Risen rand.. (ett stort pariserhjul).. mådde illa hela färden.. Men hemresan med massa turbulens över alperna tyckte ja va skit skoj :P

Tedacious2009-01-15 23:05
Antal inlägg: 1445

Min far är flygrädd, därav har jag aldrig flugit någonsin. men är säker på att jag skulle vara riktigt rädd, iaf första gången.

le-lou2009-01-15 23:28
Antal inlägg: 17500

jätteflygrädd.

Linders - Ej medlem längre2009-01-15 23:31
Antal inlägg: 1943

Pottränad

Jag hörde: Flyger man en gång varje dag i 2800 år, så är det en på tre miljoner att man omkommer i en flygolycka. Detta var från nåt program på National Geographics, tror jag.

kissed - Ej medlem längre2009-01-15 23:33
Antal inlägg: 3037

Jag är sjukt flygrädd och har inte flugit på länge. Men i en svag stund så lova jag mina barn en utlandsresa snart så jag måste upp igen.
Mitt knep får bli asfylla:-)

anneli72 - Ej medlem längre2009-01-15 23:34
Antal inlägg: 11612

Stegen är nog farligare än en flygresa,antar jag.

swempa2009-01-15 23:34
Antal inlägg: 535

varför bry sig händer det så händer det so what

etubrute2009-01-15 23:46
Antal inlägg: 124

kissed ska du va asfull får du lov att flyga med aeroflot.. annars slipper du inte ombord :P

Gunilla No - Ej medlem längre2009-01-15 23:52
Antal inlägg: 1866

Jag är flygrädd. Saxat från min senaste resa....

Ditresa:
"Jahaja – så var man då framme! Flygresan gick förhållandevis bra. Under en timme nånstans över Ryssland var det ganska turbulent, men mestadels skakade det sidledes och det är ju ingen större match. Däremot när planet hastigt förlorade höjd och det ”gärna” i samband med förändrade motorljud (ökade eller minskade) rann svetten och hjärtat gjorde tappra försök att lämna kroppen :S
Landningen var ett kapitel för sig… Planet i läge, kapten säger att ”nu landar vi” men när vi är några fjuttiga meter över marken, så drar han på och stiger igen – gaaah!! En tiominutersrunda blev det innan vi äntligen var på fast mark. Puuh…"

Hemresa:
"Jag förstår inte varför jag utsätter mig för dessa långa flygresor... Kände återigen dödsångest vid några tillfällen igår. Även om piloten käckt påpekade att vi skulle sitta stilla och ha bältet på oss enbart för att det var lite "bumpy" så hann jag tänka på allt jag skulle missa i och med att vi skulle störta och dö i Indiska oceanen... att inte få träffa den och den, göra det och det, uppleva ditten och datten, bli tokkär...! Men. Jag dog inte den här gången heller tack och lov! Så chansen finns fortfarande att saker och ting kommer att hända framledes. Puuh! :D (Och förmodligen kommer jag att flyga igen också. Många gånger)."

Det är INTE kul. Och ändå utsätter jag mig för det av o till. Fullständig idioti...

le-lou2009-01-16 00:20

Ingen ide att skriva att flyg inte är farligt. Logik biter sällan på rädslor och dessutom är såna sidor med positiv statistik en flygrädd kollar upp: dvs vi vet allt det där, hur farligt åka bil är jämfört och yadayada.
Det spelar liksom ingen roll. Skiten är otäckt och så är det.

le-lou2009-01-16 00:21

menar att det är det första man läser. sist jag flög ägnade jag timmar åt att läsa det, men det hjälpte mig inte ett dugg. Såklart skulle jag bli den som statistiken inte gällde för.

swempa2009-01-16 00:36
Antal inlägg: 535

den dag planet störtar hjälper inga instruktioner fram med groggen direkt vid start till landning skål

klobba2 - Ej medlem längre2009-01-16 01:16
Antal inlägg: 2332

Nej!

Caligatia2009-01-16 02:12
Antal inlägg: 2187

Inte det minsta rädd för att flyga. Att starta o landa däremot... :S

Miss_jk2009-01-16 06:41
Antal inlägg: 8941

Jag är lite flygrädd. Tvångshandlingarna blir än mer intensiva innan en flygning om jag säger så... =)

En kompis var med om en läskig grej senast hon flög nu i somras. De tappade så mycket höjd så snabt att alla flög upp i taket. Allt handbaggage och sådant ramlade runt i planet och alla skrek i panik givtevis. Detta höll på i några sekunder, sen vart allt som vanligt igen, förutom en oerhörd röra i kabinen. Men varken flygvärdinnorna eller piloten sa något.

micro1132009-01-16 07:23
Antal inlägg: 17542

Jag är flygrädd, något fruktansvärt.

Tidigare har jag dock förmått att mig att flyga sammanlagt nio gånger -

två inrikes....
sex för semester -- tre resor t o r
samt hem från Finland då jag var helt borta -- hem från Finland slocknade allt ljus i planet, och trots att jag var omtöcknad så var det otäckt.

Det är tolv år sedan jag flög sist, och jag har inte kunnat uppbringa mod nog att beställa någon resa och flyga igen efter Finlandia trippen...

alfamarie - Ej medlem längre2009-01-16 07:45
Antal inlägg: 1003

Jag tar gärna en stadig virre innan jag sätter mig i ett plan, jag var med om en läskig incident en gång...

Vi satt i planet från Sthlm mot Luleå, tysta eftersom vi inte kände varandra och vi pratar inte ofta med varandra på inrikes flygningar (vi svenskar, alltså).
Sedan sa piloten: nu flyger vi in i ett oväder, spänn fast er och sitt ner.

Det blev gropigt och hoppigt en stund sedan hördes ett PANG, det blev jätteljust utanför planet och ljuset blinkade till inne i planet.
OM jag hade stått upp så hade jag ramlat, mina knän fick sockerdrickekänsla och jag var SÄKER på att jag skulle dö, HELT säker på att jag aldrig mer skulle få se mina nära och kära!

ssssjjjjjuuuup lät det sedan, när alla passagerare samtidigt drog efter andan (konstigt att det inte blev vacuum i planet, måste bero på tryckutjämningen), det var tyst en OÄNDLIGT LÅNG stund och sedan behagade piloten harkla sig i högtalarna och berätta att "blixten slagit ned i planet och att det händer ibland det är inget att oroa sig för och att de hade kollat instrumenten och att allt fungerar"!!!

Alla passagerare började fnittra och prata med varandra och presentera sig osv.
Många fler än jag hade nog haft dödsångest under några sekunder, läskigt.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?