Spelrum
Giraffen24
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade43
Mobilspel
Pågående19 654

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Pg up - Ej medlem längre2009-01-20 14:58
Antal inlägg: 1354

Beror på barn till barn. Alla kidsen är inte lätt påverkade, även om det tycks vara allt mer som blir det. Och så är det ju upp till föräldern som har barnet. Sedan vad som sägs i skolan och hos andra familjer då ungen är där går ju inte att råda bot på och få det att försvinna så enkelt. Samhället blir tuffare och ansvaret ligger hos föräldern/föräldrarna.

BugBig - Ej medlem längre2009-01-20 16:35
Antal inlägg: 200

Vet dock inte om jag skulle prata om bögsex med min son!

mrperfect2009-01-20 16:37
Antal inlägg: 11437

det är ju därför religioner finns kvar, trots all vetskap om att det inte finns några gudar.

micro1132009-01-20 17:01
Antal inlägg: 17542

Bizzzy

Jag förstår hur du tänker -- och i princip har du rätt, man skall lära ut respekt ......

Men samtidigt skulle jag som förälder givetvis inte lära mina barn saker jag själv inte tror på ..... bara för att det är politiskt korrekt --- det värsta som kan hända är ett samhälle där alla springer runt och är politiskt korrekta och glömmer att själv ta ställning.

Mina barn får följdaktligen dras med både min politiska färg och mina fördomar i sin kappsäck hemifrån --- och sedan som barn gjort i alla tider, själv upptäcka världen och testa hur det de lärt sig hemma håller mot det de själva ser och upplever.....

Väldigt få barn växer upp och delar föräldrarnas åsikter och fördomar i tonår och vuxen ålder --- tvärtom så brukar de dras åt motsatt håll....

blankomblank2009-01-20 17:20
Antal inlägg: 1403

Vi försöker alla göra det bästa vi kan i barnens uppfostran, en del har bara inte kommit så långt med sig själva.

vulcan2009-01-20 17:24
Antal inlägg: 7666

Problemet med att låta bli att överföra fördomar är att man i regel inte är medveten om (eller åtminstone vägrar erkänna för sig själv) att vissa av de uppfattningar man hyser är fördomar eller åtminstone höggradigt subjektiva.

CHL2009-01-20 20:15
Antal inlägg: 1212

hmm... dilemma det där!

Vi har försökt att inte ge barnet vårt de åsikter vi har, utan att tänka själv.

Det gick jättebra, hon var en tjej med egna åsikter redan när hon var 5 år.
Sen började hon skolan (nollan)

Nu kommer hon hem med åsikter om allt å inget.
Hon anser att tjejer ska ha tajta jeans (!!!?)
Hon anser också att snygga tjejer är blonda (!!???)

Givet diskutterar vi vidare om allt, men vad kan man som föräldrer göra?
Skilja henne från alla med att tvinga henne att visa sina egna åsikter?

Hemma pratar vi mycket om allt!
Men åsikten formas i skolan i hennes fall hitills.

Våra åsikter vet hon inget om ens.

CHL2009-01-20 20:16

*våra fördomar menar jag

CHL2009-01-20 20:17

hon har dock egna fördomar redan, som inte är relaterade till oss som föräldrar.

Så vi försöker tala med henne om det, då är det alla andra tycker ju si å så.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?