Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 19 726 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tedacious | 2009-01-20 23:23 | |
![]() | kontentan av det jag sa var iaf att budskapet som band har med sin musik, är mycket sällan ihågkommet, och ännu mera sällan påverkar det det de vill påverka. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-01-20 23:26 | |
![]() | Vem påverkar det de vill påverka då, kan man undra? | |
| Tedacious | 2009-01-20 23:28 | |
![]() | det de vill påverka är väl (enligt de jag syftar på och det jag tänker på) politiker. vilka påverkar dessa? officiellt är det opinionen. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-20 23:28 | |
![]() | Springsteen är husgud, och är en direktkanal för mig till det usa jag vill lära känna, uppskatta och älska. Som världsförändrare vet jag inte, marginall effekt kanske men inte utan betydelse inrikespolitiskt... Bob Marley (som jag räknar in i rock! ;)) ser jag som mer betydelsefull kanske, med musik som dels spred sig från det fattiga med en uppmaning till svarta och ett budskap till den vita musikeliten i USA (Play I on the R&B!). | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2009-01-20 23:29 | |
![]() | Någon som kommer på något band som förändrat världen? EJ enskilda individer. | |
| Tedacious | 2009-01-20 23:30 | |
![]() | förändra världen är ett rätt löst begrepp. musikaliskt? politiskt? etc. | |
| oddball63 - Ej medlem längre | 2009-01-20 23:32 | |
![]() | oavsett musiksmak, protestsångare mm så är det vi människor som förändrar världen . inte Tex Bob Dylan eller mer närliggande musiker i tiden. Utan det är helt enkelt ett utlopp för vad som folk i gemen känner Att Dylan o Baez o de andra ficj sån politisk genomslagskraft o förändrade nått var att flerfaldiga tusen säg miljoner redan var inne på ders linje. så att musiken ändrar nått i sig har jag iaf svårt o se. människor däremot det är de som kan o även ändrar världen på gott o ont. tack. | |
| Mirakelmart | 2009-01-20 23:40 | |
![]() | Jag tänker, har rocken inte redan förändrat världen, eller? | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2009-01-20 23:46 | |
![]() | Förändrat världen på olika plan, vad som helst. Hur då förändrat? Alla som påstår att rocken förändrat Världen? Har världen blivit till det bättre? Kanske tvärtom? Ge gärna förslag. | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2009-01-20 23:47 | |
![]() | ..Exempel ska det stå. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-20 23:50 | |
![]() | Jag vill säga att U2 med Bono som förgrundsfigur har påverkat världen rätt kraftigt. Det tråkiga är bara att många tror att U2 bara är Bono och säger att "ja han är bra" när man nämner att man gillar U2. Men det är ett helt band som har samma ställningstagande och gör en hel del för de som själva inte kan tala för sig i det stora politiska spelet. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-01-20 23:51 | |
![]() | Jag personligen har påverkats mer av musik än politiker. Men man är ju olika. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-20 23:52 | |
![]() | Förändra världen låter kanske lite väl pretantiöst, men varför övertolka tråden... och rockens betydelse Om rocken föddes ur bluesen, så är det ju uppenbart att det har förändrat världen så till vida att rocken har varit grundpelarna i den enorma musikindustri som växt upp - och därmed breddat musikutbudet flerfaldigt. Det är väl juste? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-01-20 23:52 | |
![]() | Jag tror att Baez,Dylan och Elvis ändå har påverkat en del människor! | |
| oddball63 - Ej medlem längre | 2009-01-20 23:54 | |
![]() | Mirakelmart; förmodligen så förändrades världen då den första apj**eln tog o framkallade den första tonen genom o trumma på en stock eller dyligt för o få uppmärksamhet. vidhåller att musik ändrar inget. musik är bara ett uttryck för vad som redan finns i folk. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-01-20 23:55 | |
![]() | Jag tror inte att U2 har på något sätt har förändrat världen dom senaste femton åren, kanske fick dom upp ögonen för en del unga Dublinbor på åttiotalet. Risotto hur menar du att U2 har förändrat världen under tjugohundratalet? | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-20 23:57 | |
![]() | När jag kom på tanken till tråden så hade jag på en gammal konsert ZOO-TV från Sydney. Jag blir skakis varje gång introt till Where The Streets Have No Name börjar och jag fylls med välbehag och börjar klappa med händerna som om jag var en i publiken. Uppenbaligen påverkar det mig väldigt mycket och jag själv har börjat fundera i andra banor pga. den musik jag lyssnar på. Jag är inte pacifist, har aldrig varit men kan pga. musiken säga att jag önskar att jag kunde vara det. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-01-20 23:58 | |
![]() | Jag tror alla övertolkar här. Kan man bara pyttepyttelitet förändra en människas inställning eller attityd genom en låt, text, dikt, bok, tavla, foto osv så har man förändrat världen. Litet. Förhoppningsvis till det bätte....... | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2009-01-20 23:59 | |
![]() | Basta, har du inte sett på Oprah. Bono skänkte en pengapung till behövande. dudeniro och Anneli, Aha, då talar vi alltså om individuellt. Klart musik förändrat människor individuellt. Likt allt annat här i världen. Det mesta har möjligheten och förutsättningarna att förändra/ändra människor individuellt. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-21 00:00 | |
![]() | Basta, om man får komma och träffa staternas president så räknas man säkerligen som någon. Har inte Du också fått upp ögonen för de fattiga i Afrika som inte har råd med AIDS-medicin och tycker att det är dags att göra något åt det? eller kankse tycker du som jag att det är dags att skriva av tredje världens skulder? Jag anser nog att sådana saker fortfarande skulle ha varit osynliga för merparten av oss i västvärlden om det inte hade varit för U2 bla. | |