Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 654 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-01-20 20:32 | |
![]() | Ahhh. Ok. Jag är iaf rätt övertygad om att ingen kommer "komma" på er om ni inte skriver er båda där även om reglerna i sig inte medge det. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-01-20 20:32 | |
![]() | Miss_jk: Är din nuvarnade lägenhet hyresrätt? | |
| Miss_jk | 2009-01-20 20:36 | |
![]() | Ja, det är en hyresrätt. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-01-20 20:48 | |
![]() | Miss_jk: Är det en privat hyresvärd eller allmännyttan? Jag skulle föreslå att en av er söker in på en utbildnind på annan ort, eller skaffar en ett nytt jobb på annnan ort då blir det svårt att neka uthyrning. Sen Kan man ju vara så där präktig och säga -Släpp er gamla lägenhet så att någon får glädje utav den. Problemet är ju det att är det en privatvärd så säljar h*n den säkert. | |
| Miss_jk | 2009-01-20 20:51 | |
![]() | Det är privat värd. Söka skola eller nytt jobb är inte att tänka på då båda har kanonjobb. Dessutom är det lågkonjunktur... Ja, jag funderar ju på att släppa den eftersom jag är så ruskigt ärlig. Mår lite dåligt över att göra så här. Samtidigt så är det ju så mycket pengar i hyresrätter nuförtiden, och glädje får ju den som hyr den av mig oavsett. Och ja, precis som du säger, nästan varenda hyresvärd säljer ju svart, så då kommer ju den där snåle f-n få massa pengar istället... Suck. | |
| pensionären | 2009-01-20 20:56 | |
![]() | Vad säger din privata värd om att du hyr ut hans lägenhet? | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-01-20 20:57 | |
![]() | Svårt att hitta en bra lösning. Har du ingen släkting som behöver en lägenhet? | |
| Miss_jk | 2009-01-20 20:57 | |
![]() | Det är precis det han inte ska göra. Säga något alltså, eftersom han inte ska få reda på det. Det är därför jag är så tveksam eftersom jag aldrig gör ohederliga grejer annars. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-01-20 20:58 | |
![]() | Du har Pm miss jk | |
| Miss_jk | 2009-01-20 20:58 | |
![]() | Basta: Nej, men en kompis kompis vill hyra den. Men jag måste ju stå kvar på denna adressen och då undrar jag om man får det trots att jag inte bor här. | |
| pensionären | 2009-01-20 21:00 | |
![]() | Men vart ska kompissen skriva sig?? Eller ska ni vara skrivna där båda? | |
| Miss_jk | 2009-01-20 21:01 | |
![]() | Ja, hon får väl vara inneboende eller något. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-01-20 21:04 | |
![]() | En del Br,föreningar har inskrivet i sina stadgar att man måste vara skriven i sin lägenhet. Nu är ju jag Bajare och inte lika rakryggad som en Östermalmsböna så jag ser inga hinder med att man smusslar lite under en period för att tjäna lite pengar. Eller rättare sagt får en boendekostnad som man kan leva med. | |
| Miss_jk | 2009-01-20 21:07 | |
![]() | Okej, bäst att kolla upp brf-en först då. Den är ju det sista man vill ska hända något med... | |
| pensionären | 2009-01-20 21:08 | |
![]() | Om jag har förstått det hela rätt så är det en vanlig hyresrätt, du hyr av en privat ägare, du bor på annat håll men vill att din kompis ska hyra den av dig, vad gör du om hyresvärden får reda på det? | |
| Miss_jk | 2009-01-20 21:10 | |
![]() | Då blir jag av med mitt förstahandskontrakt. Men det blir jag ju oavsett liksom. Antingen säger jag upp det nu och så är det bye bye, eller så hyr jag ut den och tjänar lite extrapengar på den så länge det går. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-01-20 21:15 | |
![]() | Om jag vore du skulle jag göra ett skenbyte. Jag vet att det är omoraliskt men nu är ju Stockholms bostadsmarknad i praktiken oreglerad. | |
| Sara12 | 2009-01-20 21:15 | |
![]() | Kolla lagtexten, har för mig att det är så att om du har personliga skäl, kan man få prova på ett annat boende en tid, 1-2 år nånting, och hyra ut en lägenhet i andra hand till närstående (eller nåt har jag för mig). Då skulle man ju kunna ta ut extra av den som hyr i andra hand, men efter en viss tid, två år tror jag, då har denne besittningskydd och har rätt att överta hyreskontraktet som redan finns. Luddigt men typ så är det. | |
| pensionären | 2009-01-20 21:19 | |
![]() | Miss_jk titta på mitt meddelande till dig | |
| Miss_jk | 2009-01-20 21:20 | |
![]() | Ja, fast gör jag ett skenbyte så 1) måste jag betala hyra för den i tre månader (uppsägningstiden) 2) kommer jag inte kunna sova eftersom hyresvärdarna vet exakt vad de ska kolla efter, och vad jag har hört så riskerar man fängelse i upp till två år om de kommer på en med att ha sålt kontraktet svart. Vi var helt inne på det från början, men jag vågar helt enkelt inte. Alldeles för olagligt för mig. =) | |