Spelrum
Giraffen9
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade9
Mobilspel
Pågående19 726

Forumkategorier

Användare Inlägg  
micro1132009-01-22 11:56
Antal inlägg: 17542

Nobody

Ok .... jag hade inte full koll på siffrorna och ville inte anklagas för att överdriva -- så tack för rättelsen, den är noterad och lagd på minnet till nästa gång :)

sanns88 - Ej medlem längre2009-01-22 12:01
Antal inlägg: 179

jag har svårt att tro att han skulle bli bättre än Bush.

micro1132009-01-22 12:05

sanns88

Det beror ju på i vilket avseende man menar --- som slaktare kommer nog Bush vara mycket bättre.

SylviaPlath - Ej medlem längre2009-01-22 12:06
Antal inlägg: 31064

Micro :)

sanns88 - Ej medlem längre2009-01-22 12:06
Antal inlägg: 179

Jag menar så, att Bush gjort mycket dumt men han har ändå varit omtyckt och respekterad. Han har även gjort mycket bra saker.

Jag har svårt att tro att Obama kommer kunna stoppa alla krig osv..

Risotto - Ej medlem längre2009-01-22 12:09
Antal inlägg: 3069

Vilken respekt har Bush åtnjutit annat än i USA möjligtvis? jag säger som micro att bara jänkarna är dumma nog att välja en sådan ledare två gånger. Jag trodde i min enfald att inte ens de var så dumma men ack så fel jag hade.

SylviaPlath - Ej medlem längre2009-01-22 12:11
Antal inlägg: 31064

sanns88: Amerikanerna har en presidentälskande kultur och Bush funkade möjligen som symbolisk landsfader men hur stort var egentligen det folkliga förtroendet för hans politik? Om nu inte Obama kan "stoppa alla krig", så är det väl nog bra om han inte startar nya?

micro1132009-01-22 12:13

sanns88

Jag hoppas du är ironisk ..... eller amerikan, höll jag på att tänka...

Kan du ge exempel på några bra saker Bush åstadkommit.

Afrobeat - Ej medlem längre2009-01-22 12:15
Antal inlägg: 314

Jag säger bara YES, HE CAN

NameIsNobody - Ej medlem längre2009-01-22 12:24
Antal inlägg: 1702

sanns88

Jag hoppas du är ironisk ..... eller amerikan, höll jag på att tänka...

Kan du ge exempel på några bra saker Bush åstadkommit.

IFALL DU INTE FATTA FÖRSTA 4 GÅNGERNA!

:-) LOLZ

Risotto - Ej medlem längre2009-01-22 12:26
Antal inlägg: 3069

Han har säker gjort en massa bra saker....för sig själv på andras yttersta bekostnad.

NameIsNobody - Ej medlem längre2009-01-22 12:36

Jag tvivlar på att en president står bakom de händelser som en administration utför. Presidenternas främsta uppdrag är att skapa en attraktion gentemot sin publik så man tittar hellre på fysiska och mentala egenskaper som skapar medgörlighet. George Bush har varit väldigt aplik och sett på gränsen till löjligt oskuldsfull ut ibland, fast han har en fantastisk retorik. Något som även Obama har. Däremot har jag inte kunnat tyda Obama's djurliknelse, kanske Lemur.

Cement - Ej medlem längre2009-01-22 13:30
Antal inlägg: 710

Yes we can www.worldnetdaily.co...ge Id=77052

Maybach2009-01-22 15:03
Antal inlägg: 2664

Tror inte han kommer att kunna hålla alla sina löften, men jag tror på honom. Att han framför allt kommer att dra tillbaka trupperna från Irak. Jag är övertygad om att han kommer göra mkt bra.

micro1132009-01-22 15:40

Maybach

Jag tror Obama vill mycket, men jag tror tyvärr inte att han kommer att ha fria händer att göra så mycket...

Under en period kommer de att ge honom ett visst spelutrymme, eftersom de behöver stärka sin goodwill mot yttervärlden -- men till syvende och sist kommer det vara kosmestiska åtgärder som Obama får åstadkomma.

dudeniro - Ej medlem längre2009-01-22 15:54
Antal inlägg: 6214

Yes We Can

Det går inte att ta miste på hoppet som väckts, inte minst bland alla i usa som känner att usas politiska bana lämnade folkets intressen för mer än 40 år sedan.

Micro - du får det att låta som att valet av obama nästan var konspiratoriskt, snarare än folkets vilja ;) det är många som har skämts för den politik som förts under de senaste åtta åren, och åtskilliga försök har gjorts på delstatsnivå att "impeacha" (!) bush utan resultat.

Jag tror på obama, men jag tror också att man - särskilt som svensk - måste plocka ner usa lite från pidestalen och titta på det hela realistiskt. Det är lätt att måla usa i svart och sedan säga hur skall obama kunna förändra allting till vitt. Det är väl snarare så att det är ett historiskt ögonblick nu, med politiskt mandat, att åtminstone måla om fassaden och försöka ändra usas politik, både inrikespolitiskt och utrikespolitiskt. Det innebär ju inte att allt det som föraktas och ses ned på i usa kommer att förändras över en natt.

Jag är orolig för att obama skall mördas. Jag funderade i går natt hur det kom sig att Chief Justice John Roberts läste fel när obama skulle sväras in. Flera gånger dessutom. Proceduren gjordes om i går, men utan obamas hand på bibeln (vilket av någon outgrundlig anledning hör till proceduren)... det är lätt att tänka konspiratoriskt, även om sanningen är att john roberts antagligen bara var jävligt nervös...

patboone2009-01-22 16:17
Antal inlägg: 3222

Bush populär och respekterad?
Han har en historiskt låg "approval rate".
Läs på.

Saga-li - Ej medlem längre2009-01-22 16:28
Antal inlägg: 2414

haha pat, du är ganska gnällig

NameIsNobody - Ej medlem längre2009-01-22 16:32

Jag tänkte det patboone precis skrev senast här om bush när jag läste tråden tidigare, för att bekräfta;

Bush Has Lowest Approval Rating in History

The polling organization Gallup reported this week that President Bush’s approval rating has plunged to the lowest level of any president since World War II at this point in his second term. All other presidents who served a second term had approval ratings well above 50% in the March following their election. Bush’s current rating is 45. The next lowest was Reagan with 56 in March 1985.

dudeniro - Ej medlem längre2009-01-22 16:34
Antal inlägg: 6214

Risotto, det är väl omtvistat i vilken utsträckning bush egentligen skulle ha vunnit andra gången...

Man kan ju undra hur folk röstar i usa, och man kan ju säga att man undrar hur fan amerikanarna kunde rösta på bush... samtidigt är det ju lättare att tycka så om något långt bort; särskilt när jag är här (i usa) undrar jag "hur fan kunde Ny Demokati komma in i riksdagen?" Hur jävla otäckt var inte samhällsklimatet under den tiden i sverige. Hur kan italienana ge en fördomsfull icke-demokrat makten, hur kan putin få fortsätta bedriva KGB-politik i en demokratisk nation som ryssland? Hur kunde Thatcher bli statsminister i Storbritannien?

Bush kom väl in som en cowboy och med vissa budskap som spelade på mångas idéer och tankar. Ingen kunde väl förutsäga 9/11 och den rädsla och desparation det skulle orsaka (ett ypperligt policy window för de som ville starta krig). Bush har nog sedan varit baksätesförare i många avseenden, lagt ut tänkandet till andra och gladeligen fått säga "mission acomplished" om irak för vad...fem år sedan, eftersom det passade in i den propagandaapparat som existerade. Kanske har han tullat på spriten också lite.

Givet hur massiva "vi" har varit i vår usa kritik, så tycker jag det är psykologiskt intressant hur negativa och skeptiska människor är i och med att en av de största politiska förändringarna (från vitt till svart om ni så vill ;)) i usas historia just skett... och istället för att nyttja den kraften så vill folk bara fortsätta vara skeptiska (samtidigt som vi tittar på någon amerikansk dokusåpa...?)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?