Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 696

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ANDERStG2009-01-26 08:05
Antal inlägg: 7560

Ja, fastna inte på Beta. Avregistrera dig när du läst detta och kom aldrig mer tillbaks.

RikaM2009-01-26 08:24
Antal inlägg: 649

Skaffa en hobby som du kan tjäna pengar på, tex halsband! Gå långa sköna promenader och fastna inte vid datorn! ;)

(jag har i perioder haft hobbysar som gett lite extrainkomst: virkat och stickat mössor och vantar och gjort halsband, armband och örhängen. Kan vara riktigt lönsamt)

kaparen - Ej medlem längre2009-01-26 08:39
Antal inlägg: 4805

Utöver vad som sagts ovan, så spela Betapet. Det håller hjärnan igång :)

micro1132009-01-26 10:25
Antal inlägg: 17542

Är det bara jag som tycker arbete är ett nödvändigt ont för att kunna leva, och inte att man lever för att arbeta???

Under min långa sjukskrivning har jag, och saknar jag, sociala kontakter, och har svårt att få till rutiner -- men jag saknar inte direkt att jobba och den press och de krav de innebar.

Jag skulle gärna jobba, inom mitt yrke, men mer på basis av att man kunde släntra in och göra ett handtag när andan faller på -- än att jobbet skulle vara centralt för mitt välmående i sig.

Sociala kontaker, sysselsättning är viktigt ... men ju friare ramar det kan ske under, desto bättre mår jag.

pennyjenny2009-01-26 10:53
Antal inlägg: 528

Jag har varit arbetslös sedan i november, då skolan tog slut. Så nu sitter jag här nyutbildad och söker alla vårdjobb jag har behörighet till. Jag införskaffade en stegräknare och försöker gå en promenad varje dag. Och så tillverkar jag egna smycken, som jag ibland lyckas sälja. Annars får man fylla dagen av lite mindre roliga sysslor som diskning och strykning. För har man aktiverat sig på dagen sover man bättre och då kan man gå upp i en bra tid dagen efter.

Jag blir inte arg för att jag inte får de jobb jag söker för det läggs ner och varslas i den här stan. Vi är många om de få jobb som finns.

Saga-li - Ej medlem längre2009-01-26 11:20
Antal inlägg: 2414

passa på att träna en massa så får du superkroppen, självförtroendet tillbaks och blir en vinnare på nästa intervju

yayasout - Ej medlem längre2009-01-26 11:25
Antal inlägg: 1408

Starta en blogg med mål att den ska bli stor... Lovar att man får att göra.

Nejmen. Jag är också arbetslös nu och har lite tråkigt imellanåt. Funderar på att ta en lång fotorunda.

Sotfinger2009-01-26 12:13
Antal inlägg: 22361

Förutom det här med promenader och rutiner som är viktigt så tror jag mest på det här med att ta tillfället att odla de intressen man har.
Det kan lätt kännas lyxigt, och man kanske till och med får dåligt samvete för att man inte söker jobb 8-17 som af tycker att man ska, men so what.
Dels mår man bättre själv om man gör nåt man tycker om, dels vet man aldrig vart det kan leda. Rätt vad det är halkar man in på nånting som för in en på helt nya spår i livet.

magre_memed2009-01-26 12:28
Antal inlägg: 272

krama alla arbetslösa...

trashone - Ej medlem längre2009-01-26 12:32
Antal inlägg: 18678

Poängen vid att vara arbetslös är just att livet skall vara meningslöst. Man skall må lite skit och längta till nästa kneg. Livet är ett enda långt jobbande till döden.

Kirk Hamster2009-01-26 12:47
Antal inlägg: 38

Många skriver att man ska "träna"... Menar ni situps och armhävningar i vardagsrummet, eller ut och spring? Att träna mer mångsidigt på ett gym kostar ju lite mer, och för det mesta kan man vara ganska fattig om man är arbetlös.

Miss_jk2009-01-26 12:48
Antal inlägg: 8941

Micro: "Är det bara jag som tycker arbete är ett nödvändigt ont för att kunna leva, och inte att man lever för att arbeta???"

Nödvändigt ja, men definitivt inte ett ont. Jag arbetar för att kunna leva, men även om jag skulle bli rik på att vara arbetslös så är det absolut inget jag skulle vilja. Fy fasen för att bara gå hemma och inte göra något. Jag arbetar för att kunna leva, och jag skulle nog verkligen inte överleva utan ett jobb att gå till.

Trashone: "Poängen vid att vara arbetslös är just att livet skall vara meningslöst. Man skall må lite skit och längta till nästa kneg."

Precis så! Man _ska_ ha det lite tuffare om man är arbetslös. Så är det, annars skulle alltför många välja att inte arbeta. Det märks ju redan nu...

Margana2009-01-26 12:51
Antal inlägg: 826

Har du inga funderingar på studier?

tilduskan - Ej medlem längre2009-01-26 13:40
Antal inlägg: 1208

jag förstår precis det är såå jäkla tist att gå hemma man har ändå inte råd med nåt om man går ut
själv har jag timjobb som håller mig gående nu, har du möjlighet till studielån utnyttja det! det är faktiskt roligt

Ronny2009-01-26 13:51
Antal inlägg: 518

jahaja. så man kan inte må bra utan ett jobb?
om man är arbetslös är man misslyckad och måste automatiskt må dåligt?

jobba är tydligen livet.. tragiskt.
hitta på något meningsfullt istället för att slava för andra.

tilduskan - Ej medlem längre2009-01-26 13:53
Antal inlägg: 1208

ronny vem har sagt det? det är bara det att det är bättre att ha något at göra än att inte ha det och oftast så jobbar den bekantskapskrets man har så man kan inte umgås med folk bara heller. det behöver inte vara arbete det behöver vara något man har att göra som man kan vara stolt för.

Ronny2009-01-26 14:04

näe men det är ju precis det jag menar. det verkar som att om jobbet försvinner finns man inte, man är värdelös.
man borde väl ha nåt slags liv utanför jobbet? o det är ju just det det verkar som att dom flesta inte har. man får liksom panik när man inte har nånstans att gå till på morgonen. vad ska jag göra med all fritid!? hjälp!

Saga-li - Ej medlem längre2009-01-26 14:35
Antal inlägg: 2414

du har så rätt ronny. sammhället lär oss att "inte arbeta är en styggelse"
KANSKE ÄR DE VI ARBETSFRIA SOM ÄR DE EGENTLIGA VINNARNA?
capslock

hannaroman - Ej medlem längre2009-01-26 14:40
Antal inlägg: 3306

Saga, vinnare skulle jag inte kalla det. jag tror man skulle bli ganska dumihuvudet av att gå hemma jämt och aldrig jobba :/

Ronny2009-01-26 14:41

ja. är man inte en samhällsslav är man inget.
o det får man lära sej tidigt. har du inget jobb har du inget att säga till om!

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?