Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 685 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| eviltyrus | 2009-01-26 19:05 | |
![]() | Nej han är aldrig bakfull, han tar en återställare så fort han får tillfälle :-) | |
| Billan_85 | 2009-01-26 19:07 | |
![]() | Aj fan.. Hur mår hans lever, bukspottköttel och njurar? | |
| eviltyrus | 2009-01-26 19:13 | |
![]() | Jag tror att de är ok (jag vet inte hur det är nu) men det som kan bli hans död är att han har utvecklat diabetes genom allt socker i spriten han fått i sig. | |
| Billan_85 | 2009-01-26 19:18 | |
![]() | Oj.. :'( Jag hoppas att han sköter sitt insulin trots att han är full. Jag är jätte ledsen att du och dina syskon ska behöva gå igenom det här. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-01-26 19:18 | |
![]() | Jag är ingen tonåring men har varit gift med en alkoholist som gick bort av skador av missbruket 50 år gammal. Har tre söner varav den yngste ställde en fråga till mig: Han undrade om det var hans fel att pappan drack eftersom det eskalerade just vid den tidpunkten vid hans födelse. Det hade han funderat över i flera år. Det ledde till att han inte vågade skaffa egna barn, men efter min förklaring att så inte var fallet så ska han bli far i början av juli. Barn tar nästan alltid på sig skulden och är otroligt lojala. Det som har varit viktigt för mig är att aldrig tala illa om deras far för man får aldrig glömma att pappa är pappa. | |
| Billan_85 | 2009-01-26 19:21 | |
![]() | Helt rätt vita syrener, pappa är pappa! Grattis till blivande barnbarnet :) | |
| eviltyrus | 2009-01-26 19:24 | |
![]() | Billan: Det har varit jobbigt emellanåt men jag ser det bara som att det har stärkt mig och gjort mig till en bättre människa. | |
| Billan_85 | 2009-01-26 19:28 | |
![]() | Evil, det betyder i mina ögon att du är en bra människa! Och jag håller med dig om att det stärker och utan den erfarenheten jag fått via min pappas missbruk hade jag inte varit den jag är idag. | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2009-01-26 19:30 | |
![]() | I bland tror jag att man faktiskt måste acceptera vissa saker för att få energi att lägga fokuset på andra saker. Man kan inte ändra på en alkoholberoende förälder - även om önskan givetvis finns där. Men beslutet måste komma från honom/henne själv. I stället får man nog lägga sin energi på att ta tillvara de stunder som är bra. Att hela tiden gå och önska att saker och ting vore annorlunda gör nog lätt att man hamnar i en ond cirkel som "kostar mer än den smakar". | |
| eviltyrus | 2009-01-26 19:32 | |
![]() | Precis Limerick helt och hållet min livsfilosofi. | |
| Billan_85 | 2009-01-26 19:34 | |
![]() | Håller med dig Limerick, är man ett barn eller en tonåring är det inte så lätt att tänka så. Åren fick mig att mogna och idag tänker jag så, vilket jag är jävligt glad över. | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2009-01-26 19:37 | |
![]() | Grejen är att man kan ha många åsikter om hur ens föräldrar agerade under ens barndom, men gjort är ju gjort. Som vuxen är det upp till mig att ta ansvar för hur mycket jag låter mig påverkas av det. Sen vill jag tro att föräldrar, med vissa undantag förståss, alltid i stunden gör det de tror är det bästa för sina barn. | |
| safir1 | 2009-01-26 19:52 | |
![]() | Du Billan, var det inte Du som var väldigt orolig för Ditt eget drickande på en annan forumsida ?? Du har många bra synpunkter men mycket lyster igenom | |
| Tamoshante | 2009-01-26 20:57 | |
![]() | Safir, om billan nu var orolig för sitt eget beteende, tycker jag vi skall vara mogna nog och lyssna på hon/han. Kram på dig Billan85. | |
| Billan_85 | 2009-01-27 03:59 | |
![]() | Jo, jag var det men insåg att det inte var jag som hade problem. Har dessutom en vit period nu för att bevisa för mig och andra att jag inte har problem med spriten. "Du har många bra synpunkter men mycket lyster igenom" - Utveckla! | |
| Billan_85 | 2009-01-27 04:05 | |
![]() | Jag är inte orolig för mitt beteende. Har tänkt på allt som skrevs i tråden och hur jag känner, har ingenting att vara orolig över. Tackade nej till att dricka i helgen trots att sällskapet drack, hade inga som helst problem med att dricka fruktsoda :) Smakade inte ens o hade absolut ingen lust till det heller. | |
| micro113 | 2009-01-27 04:17 | |
![]() | Min pappa var periodare, och mamma drack också rätt häftigt under några år.. Mamma är idag mycket måttlig, och dricker nästan aldrig ... pappa är död. Jag hade dock inga frågor till min pappa, och heller inga större funderingar -- det bara var så. | |
| Billan_85 | 2009-01-27 04:39 | |
![]() | Min pappa var periodare som alkoholist men när bukspottkötteln sa ifrån började han med amfetamin som sedan blev ett varje-dag-missbruk. Min mamma blev tvångsinlagd på behandlingshem när hon var 15år men dricker "normalt", ibland för mycket. Under min uppväxt drack hon inte alls. Jag beklagar, micro! Antar att du är något äldre än jag.. Det var väl skillnad förr i den aspekten? Idag frågas det hejvilt om mycket som man inte ens pratade om förr. | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-01-27 11:19 | |
![]() | billan var väl mer orolig för en nära vän? jag tycker billan verkar förståndig | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-27 13:00 | |
![]() | Billan äger alla. | |