Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 716 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bove | 2009-01-28 00:00 | |
![]() | Du talar för döva öron Emman... =) | |
| sanns88 - Ej medlem längre | 2009-01-28 00:01 | |
![]() | emman: jag tycker att du ska gå till affären och kika på ett ALFAPET, innan du slänger ut massa skit här i forumen. | |
| Mammaoxå | 2009-01-28 00:01 | |
![]() | Det är skillnad på alfapet och scrabble. Det upptäcker jag då jag spelar alfapet med kompisar på bräde. De tycker jag lägger konstigt och inte efter reglerna. Jag har glömt bort reglerna och måste läsa på. Är det inte olika antal rutor också? | |
| emman | 2009-01-28 00:02 | |
![]() | Nej, Scrabble är det som för åratal sedan hette Alfapet i Sverige (men Scrabble i resten av världen), eftersom detta var total stöld så tvingades ALGA att kalla spelet med pilar och så för Alfapet, medan det klassiska spelet heter Scrabble. | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2009-01-28 00:02 | |
![]() | Smaken e som baken. Å jag har Alfapet, Scrabble OCH Betapet hemmavid. Men gillar mest att spela över nätet. Alltså blir det Klassiskt bräde på BETAPET... Men nog om det, Papegojan har vart fylld med klassiska spelare mest hela dagen/kvällen, så visst finns det intresse... men det kan man läsa om i "kampanjtråden" :-) | |
| sanns88 - Ej medlem längre | 2009-01-28 00:02 | |
![]() | Ja, de är skillnad. | |
| Elmis | 2009-01-28 00:02 | |
![]() | Fram till mitten av 90-talet ja, lemama. Köper du Alfapet idag är det dynga... | |
| emman | 2009-01-28 00:03 | |
![]() | sanns88: du kanske borde kolla upp hur det ligger till _innan_ du försöker idiotförklara folk | |
| krutmarie | 2009-01-28 00:03 | |
![]() | Själv tycker jag det är toppen att det finns olika modeller och hastigheter att välja för spelen. Tycker det har blivit otroligt mycket gnäll på allt möjligt som inte är bra på sista tiden. Fel på att brickorna ligger som dom ligger i slumpad, fel att det finns alla sorter i alla spelrum utom Grisen och Musen, fel maxtid vid överskridande av tiden osv osv. Om man nu inte är nöjd med nåt annat i sitt liv så behöver man ju inte klaga över hur det är i Betapet, det är ju faktiskt frivilligt att spela här, det kostar inga pengar och jag tycker man ska vara glad att det finns! | |
| Elmis | 2009-01-28 00:03 | |
![]() | emman är en smurf. | |
| emman | 2009-01-28 00:04 | |
![]() | en smurf som har rätt =) | |
| lemama | 2009-01-28 00:04 | |
![]() | jaha okej, då vet jag :) | |
| sanns88 - Ej medlem längre | 2009-01-28 00:05 | |
![]() | ber om ursäkt emman. Visste inte att de fanns en nyare version av Alfapet. | |
| emman | 2009-01-28 00:07 | |
![]() | du borde knappt hunnit se den gamla versionen i butik innan namnbytet sanns ;) | |
| sanns88 - Ej medlem längre | 2009-01-28 00:07 | |
![]() | men vi har det gamla hemma. haha de var därför :) | |
| emman | 2009-01-28 00:07 | |
![]() | :) | |
| Prytte | 2009-01-28 00:08 | |
![]() | Alfapet var detsamma som scrabble för 10 år sen, idag är det ett annat korsordsspel... utökat bräde och fler brickor däribland Q, men även vinkel- och stoppbrickor. Det finns dessutom minusrutor samt rutor som ger fyra ggr bokstav... Sen ser jag inte problemet med att folk här försöker få ihop en samlingspunkt för de som spelar det klassiska brädet... för många som spelar iRL är det i stort sett enda chansen att träna mot ett hyggligt mänskligt motstånd. Sen finns det ju andra som gillar det "vanliga" brädet... Nu är det ju inte så att alla som spelar klassiskt har svårt att hitta jämvärdiga motståndare osv... men för de som spelar långsammare spel så är det helt enkelt svårare... Sen vad gäller vissa spelares s k "promotande" så tagga ner så hemskt kan det väl inte vara... tänk om folk skulle börja klaga på vissa pratgladas framfart i chat eller i forum... Det är sånt man får leva med, och man får faktiskt ta och acceptera att det finns olika viljor och önskemål... och vad jag vet så är det här "klassisk-snacket" inget som bryter mot reglerna... | |
| sanns88 - Ej medlem längre | 2009-01-28 00:11 | |
![]() | Oj, med Q? Låter spännande. :) | |
| Caligatia | 2009-01-28 00:13 | |
![]() | Har testa en gång. Gillade INTE minusrutan... :S Eller... Nåt egentligen. Scrabble Scrabble Scrabble Scrabble!!! :) (Med post-it lappar kan ni f ö göra egna slumpade bräden... ^^) | |
| sanns88 - Ej medlem längre | 2009-01-28 00:14 | |
![]() | Vad är minus rutan, hur funkar den då? | |